{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Ondt i lungen {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste par måneder haft smerter i min venstre lunge.
Det kommer oftest når jeg bevæger mig og når jeg ryger.
Jeg har røget cigaretter siden jeg var 13 stoppede for en måned siden.
Jeg har røget hash næsten hver dag siden jeg var 14, de sidste to år har jeg røget bong og kørt den over i morgenstilen, som nok ikke er særlig sundt.

Jeg får nogle gange så ulideliger smerter i lungen og ryggen at jeg ikke kan gå eller bevæge mig.
Jeg har også rygproblemer som muligvis også kan hænge sammen med mine smerte i lungen.

Er der nogle der har prøvet noget lignene som de kan fortælle om, gerne nogle der ved hvorfor smerterne opstod.
Jeg ved godt at jeg burde gå til lægen, men er så bange for hvad svaret bliver, så vil lige forhøre mig lidt rundt omkring så jeg er bedre forberedt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i lungen
  • #1   20. okt 2008 jeg har hørt at man ikke kan have ondt i lungen men kun i musklerne omkring... men syntes da du skal søge læge og så nok holde med den sjove tobak, er absolut ikke et plus og så bliver man dum af det

• #2   20. okt 2008 kan være det "bare" er lungehindebetændelse. det har min storebror haft. han havde også "ondt" i lungen

• #3   20. okt 2008 Sabrina: Okay tak er allerede meget mere rolig, tror jeg kender grunden nu. Det må hænge sammen med mine smerter i venstre skulder.

Taz: Jeg stopper aldrig med at ryge, det er en meget stor del af mig og hvem jeg er. Men cigaretterne er kvittet

tak for jeres svar

• #4   20. okt 2008 Jeg stopper aldrig med at ryge, det er en meget stor del af mig og hvem jeg er. Men cigaretterne er kvittet.

-------

Er du egentlig klar over, hvor mange mennesker der ville give ALT for at have et godt liv uden den sygdom, som de ikke selv har valgt at få - og så går du, et raskt menneske, og gør dig selv syg på den måde?

Synes du ikke, det er en hån mod alverdens kræftpatienter og folk med andre livstruende sygdomme? At du ligefrem vælger sygdommen, når du kunne blive fri?

Hold kæft hvor ville jeg skamme mig, hvis jeg var dig.

• #5   20. okt 2008 Det kan også være kommet af stress smiley

• #6   21. okt 2008 enhver afslutning er en ny bgyndelse:

Jeg kan ikke gå og forholde mig til hvordan verdens kræftpatienter har det og jeg har heller ikke lyst til det.

Du skal ikke fortælle mig at jeg skal skamme mig, for det første er du 16 år gammel, jeg har selv vært 16 og jeg ved hvor "dum" man kan være!
    for det andet kender du ikke grunden til at jeg er startet med at ryge, ergo kan du ikke forholde mig til situationen og for det tredie er hash for mig en livsstil frem for et "rusmiddel".

Man kan godt være arveligt disponeret for at tage stoffer og ryge hash hvis man har junkie fórældre, så skam dig selv

• #7   21. okt 2008 du skal holde med at ryge bong(staves) har hørt om flere der har fået en slags svamp i lungerne af det - måske derfor det gør ondt??

• #8   22. okt 2008 Dit første argument gider jeg ikke lige forholde mig til - vi ved vist begge, at det lige så godt kunne have været en person, der var to år ældre i stedet for to år yngre end dig, som skrev det indlæg, jeg gjorde.

Og så vil jeg pointere, at dette er en opsang, jeg giver alle rygere - også mine venner, som nok har lidt lettere ved at forstå det, fordi de kender min baggrund for at komme med den slags udtalelser.

Og hvad er så min baggrund? Jo, det skal jeg sige dig: jeg drikker aldrig til festerne, for så bliver jeg syg. Jeg er konstant hærget af sygdom, og det er kun taget til i løbet af årene - bliver ramt af den ene infektion efter den anden, og lægerne kan ingenting gøre ved det. Befinder jeg mig i tobaksrøg bliver jeg syg. Spiser jeg nogle bestemte fødervarer bliver jeg syg, og hver gang jeg allergitestes kommer der nye til.
    Men jeg spiser udelukkende sund mad, aldrig slik, for ikke at gøre det hele værre. Jeg gør alt i hele verden for at holde mig sund, og har alligevel været mere syg end rask i snart syv år.

Og så har jeg denne her veninde - hun vover at pjække fra gymnasiet fordi hun "ikke lige gider at være der". Mens jeg ville give alt for at kunne gå i skole hver dag, feste og have det sjovt som alle andre på min alder. Og hun ryger, men hun bliver ikke syg af det. Mens jeg aldrig har rørt en cigaret, og alligevel kæmper med sygdom hver eneste dag.

Det kan du jo så prøve at forholde dig til.

• #9   23. okt 2008 -en hver afslutning er en ny begyndelse- .

kan kun være enig med dig.

simone T, din kommentar til -en hver afslutning er en ny begyndelse-

ser du, om hun er 16, 2 eller 100 år gammel kan være flintrende lige gyldigt, det hun siger har hun fuldkommen ret i ? du ødelægger dig selv, og du vil skamme dig den dag du virkelig fejler noget pga. rygning, måske siger du 'alt for min livstil, at ryge og blablabla' det er jo så langt ude? måske skulle du skære ned på dit hash forbrug og indse virkeligheden og ikke lyserøde elefanter?!

• #10   23. okt 2008 Maria J - nu skal du passe på - for 17 årige er for umodne og dumme til at ytre deres mening :o)

• #11   23. okt 2008 -en hver afslutning er en ny begyndelse-

gud ja, hvor dumt af mig xD vi aner jo intet om rygning?

• #12   23. okt 2008 Vi aner intet om noget som helst. Især mig, fordi jeg er et helt år yngre end dig, og hele to år yngre end indlægsopretter smiley

Det er den magiske grænse, du ved. Seksten år og snotdum. Atten år og alvidende!

• #13   23. okt 2008 lige præcis, kender det godt, sådan ca for et år siden var jeg så snot dum, men da jeg så blev sytten kunne jeg mærke at jeg blev en anelse klogere.
    Så nu bliver det spændende, bliver snart atten, så ved jeg måske ALT om rygning, og hvor sundt det egentlig er x) .. haha (host)

• #14   23. okt 2008 Hæ hæ hæ...

• #15   23. okt 2008 der fik hun tørt på ..
    gnæk'

Kommentér på:
Ondt i lungen

Annonce