{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.875 visninger | Oprettet:

sadel med stor knæstøtte og dybt sæde? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har en Bates Caprilli 17" cair til Findus - en skøn sadel i det hele taget og vi har de store knæstøtter i.

Men min datter kunne umiddelbart godt bruge/tænke sig noget med endnu større knæstøtte og dybere sæde.
Hun har elastik i sine ben og meget, meget svært ved at lære at slappe af i benene og komme godt ned om ham - så snart hun koncentrerer sig trækker hun ubevidst begge ben op.

Så skulle vi overveje at besøge en sadelmager - hvad kan i så foreslå af dressursadel med meget stor og god knæstætte og dybt og støttende sæde?

Lizet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sadel med stor knæstøtte og dybt sæde?
  • #1   18. jan 2010 Uha, problemet handler primært om træning og ikke sadlen.
    Men jeg kan anbefale Spalding Britannica - Den er dyr, men den er alle pengene værd. Jeg har hofteproblemer, og er meget kræsen med mine sadler, og det er den bedste sadel jeg nogensinde har haft.

• #2   18. jan 2010 Bates Innova :D. fed sadle!

• #3   18. jan 2010 En Kieffer Lucitano kan anbefales! Den er med dyb sæde og udvendig knæstøtte!!

• #4   18. jan 2010 Albion! smiley

• #5   18. jan 2010 Jeg ville umidlbart også sige at det handler om træning, for selv om hun får endnu større knæstøtter på, så kommer hun stadig til at sidde og spænde.
    Men hvis I tager til sadelmager, så anbefaler han sikkert en sadel der også passer til HESTEN, det er rytteren der er den nemmeste at tilpasse til :o)

• #6   18. jan 2010 Kentaur Elektic super sadel.. Du kan evt. kigge på Naomi's profil og se smiley

• #7   18. jan 2010 Selvfølgelig skal sadlen passe hesten, men til nogle ryttere er det ikke lige let at finde sadel, lige så svært at finde som en der passer hesten

Kieffer lusitano Kür
    Windsor Greenline
    Stübben Excalibur

Er nogle af de sadler hvor knæstøtten også hjælper selve overlåret på plads uden dog at låse rytteren, er selv en rytter der har det bedst med den der overlårs støtte.

Det er også vigtig at hun får den rigtige tommer sadel 16, 16 1/2, 17 prøv at finde et sted hvor hun kan komme op og side i de forskellige tommer, det er næsten ligegyldigt om det er den sadel hun vil har, men så har i et finger prej af hvad i skal gå efter.

Er selv en voksen rytter, som en sadel mager endelig lod mig komme op i 3 sadler med forskellige tommer, hvor det blev fastslået at det helst skulle være en 16 eller 16 1/2 og ikke en 17 tommer.

Man kan købe nok så meget støtte, men hvis man ikke kan nå frem til støtten hjælper den ikke meget (:

Håber i finder en sadel (:

• Anne-Mette N
    Anne-Mette N Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 3 Svar: 1
    #8   16. mar 2018 En tanke. Husk Newtons naturlov - Tryk avler modtryk! Så måske for en tid, skulle din datter forsøge med minimal knæstøtte - og evt. udenbøjler - så hun lærer at slappe af i benene og holde balancen i sædet .... Og evt. lave afslapningsøvelser og små øvelser, hvor hun øver sig i at spænde op i en muskel ad gangen og slappe aaaaf..... ledsaget af vejrtrækningsøvelser. Det sidste er selvfølgelig en gulvøvelse uden sadel og hest ;0) Skriv hvis I ønsker at få specificeret øvelserne. Jeg lover - at hvis din datter passer, at lave øvelserne hver dag i 1½ uge, to gange om dagen - vil hun allerede kunne mærke forskel. Kontakt mig evt. på facebook. Med venlig hilsen Anne-Mette Stage Nielsen.

Kommentér på:
sadel med stor knæstøtte og dybt sæde?

Annonce