{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

videre ed en unghest? {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg skal til at ride en hingst på 5 år gammel som jeg har været ude og ride to gange på. Men der er et problem som jeg troede den kunne mere end de kunne. Den har lige lært signalerne til skridt, trav og den er lidt svær og få i galop første gang fordi de ikke har redet den ordenlig og løbet den i gang. Hvordan får jeg det til at gå over og komme videre med "tilridningen eller hvad man skal sige"? Jeg skal lige sige den har ingen opdragelse fået og er meget fræk og uopdragene og der jeg holdt ved den og skulle give trense på stejlet den og jeg skældte den ud. Hvordan får jeg den vent af med unoderne ogalt det andet?

Hvordan kommer jeg videre ?
Hvordan får jeg vent den af medat løbe i gang?
Opdragelse?
Gode ideer fra jer der kender til det med ungheste.

** I skal ikke sige noget med at hvorfor går du i gang med en unghest når du ikke ved noget. Fordi jeg ved en del om ungheste da vi selv har haft en som moren døde ved fødsele og vi måtte give den sutte flask og den havde en masse unoder den skulle af med , men den gjorde vi klar til tilridning og sendte den i tilridning ved en rigtig dygtig rytter og beridder.

Tak for hjælpen påm forhånd.


Knus Juliane

Svar af erfaring eller hvad du ved og ikke ud i den blå luft!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  videre ed en unghest?
  • #1   18. jan 2010 Det med galoppen, lær den det først fra jorden i en longe, derefter sidder du op, imens en anden har dig i longe, du giver dine signaler, og hende der på jorden sørger også for at hesten sætter i gang, du skal ikke regne med at hesten kan sætte i galop næsten på stedet med det samme, da den ikke har så god balance endnu smiley

    Med at komme videre, jamen så kan du jo bare træne på dens lydighed, med volter slangegange osv, så bliver den også mere smidig, og lærer at blive styret i alle gangarter smiley

    En hest kan ikke være fræk, der er en grund til at den stejler, det med trensen, der kan du evt prøve og have en godbid og biddet i hånden, og så give den hovedtøjet på, og når du giver den biddet i munden så giver du den også godbidden samtidig, så får den en positiv oplevelse med trensen smiley

    Skriv hvis der er flere spørgsmål :b


  • #2   18. jan 2010 Altså han stejlede heller ikke anden efter vi havde fået trense på. Men han er gennerel meget u opmærksom og gider ikke noget koncentre sig ikke. overhovedet , ved sku ikke om den kan i longe men finder jeg jo ud af ;D smiley Men ville lave nogen lydigheds træning nu her og skridte på ham . Ville lægge en video ind her på hestegalleriet engang

  • #3   18. jan 2010 Hvis den ikke kan gå i longe, så kan i jo også lære den det smiley

  • #4   18. jan 2010 Nu er der lige en ting som ¨jeg glemte at skrive den er ikke hingst mere end til foråret hvor den bliver kasteret , men jeg har hjælp fra nogen og han er en sød hingst og ikke vild i den forstand men har ikke haft nogen ordenlige ejer til at rette på ahm , han er ny endnu ikk så langtid siden de fik ham. Han bliver først kasteret til foråret fordi det er der der er bedst at gøre det ;D

  • #5   18. jan 2010 Tag det stille og roligt med den, og en ting af gangen så den ikke bliver forvirret. Hvis den lige har lært signalerne til skridt og trav, så træn lidt mere i det og vent med galoppen, til han har helt styr på de andre ting. Så når I også at kende hinanden lidt bedre.



Kommentér på:
videre ed en unghest?

Annonce