{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Øv... mht smed... {{forumTopicSubject}}

ja... Så har vi haft smed idag... Og det mest positive ved det hele var at Looksen var super glad for ham der er smed nu smiley Og endnu bedre var at det var gengældt smiley

Men... jeg får så afvide af smeden, at når jeg engang skal til at ride ham på vej, så skal han have sko på alle fire, fordi han slider sine hove næsten udelukkende på indersiden, fordi ydersiden er dobbelt så tyk/hård som indersiden af hoven smiley Lidt ærgeligt, for jeg havde lovet mig en skofri hest... men er det det der er nødvendigt, så er det det han får på...

En anden ting var, at han er lidt fransk stillet nu smiley Fordi de andre smede ikke har taget hensyn til at han slider skævt på sin hove smiley Det mente smeden dog at han i løbet af kort tid ville kunne rette op på...

Og så en sidste ting, som om ovenstående ikke kunne være nok, så har han tendens til svamp i den ene af hovene, så nu skal det smøres med atamon...

Jaja... Og jeg som i de tre år jeg har haft ham, kun troede det var tendens til bukhov han havde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv... mht smed...
  • #1   22. dec 2005 syrt.! god jul

  • #2   22. dec 2005 trælst.. min smed siger at Diamond har nogle rigtig gode hove.. så kan har slet ikke sko på.. det er bare dejligt.. men jeg rider jo også mest på banen.. men den lille skridttur vi skridter hver dag op af vejen for at skridte af sker der ikke noget ved..

  • #3   22. dec 2005 Glædelig Jul.. (=

  • #4   22. dec 2005 Det er da lidt trælst.. Min Lumina går med sko på alle 4, selvom hun egentlig godt kan gå uden om vinteren, men min smed er så billig, så det koster mig ikke mere end 450 kr. for sko og beskæring af alle 4 hove.. Det er lækkert nok.. Lumina går heldigvis 3 måneder på samme sko, så det gør det jo endnu bedre.. smiley

  • #5   22. dec 2005 Surt.. Håber da at ham smeden får rettet op på det han kan så..

    Filippa SKAL også have sko på, da hun har bukkehov på højre forben. Det er lidt træls da hun ellers ikk er ømfodet eller noget.. Men så længe det kun er forbenene, er det jo ikk så slem..
    Bukkehoven er smallere end den anden hov, pga nogle elendige smede, som ikk rigtig vidste hvad de skulle og prøvede og beskære hovene så de var ens, men det kan jo ikk rigtig lade sig gøre når de ikk er det naturligt. Og så blev hun halt. Men nu har hun fået hendes gamle smed tilbage, han er pt den eneste der kan sko hende uden at hun er halt bagefter. Og han er ligenu ved at rette op på de skader de andre har lavet, dvs. at "lokke" bukkehove ud til at blive bredere ved hjælp af den måde han ligger skoene på.. Og det bedste af det hele er at det allerede har hjulpet en hel del..


  • #6   22. dec 2005 Og den venstre har den helt rigtige form nu, så nu mangler vi kun højre..

  • #7   22. dec 2005 Æv hvor træls..
    Men pas nu på med at rette for meget op på ham...
    Det er altså en sen alder at din smed vel til at rette det franske op! Dette skal helst ordnes inden hesten bliver for gammel. det vil sige som føl, det er meget vigtigt man ikke går ind og laver noget om på hestens benstilling, nå den har nået den alder din hest har!


  • #8   22. dec 2005 det kender jeg os en ser har problemer med... den slider dem monster skævt... det er så surt!!

  • #9   22. dec 2005 Min går lige på alle ben.. Dejligt!

  • #10   23. dec 2005 Pernille S: Smeden skal ikke have skylden for det, for som vi har kun brugt ham for første gang for 2 mdr siden...

    Problemet har bare været at de andre smede ikke har taget højde for at han er lidt fransk... men det er meget lidt, og derfor kan det godt rettes op...

    Og hvis smeden siger det kan rettes så tror jeg på det... Og det er som sagt, meget meget lidt, så smeden mener at det er væk efter han har skåret ham to gange...

    Mette: jeg har også altid fået afvide at jeg har en hest med en godt benstilling og stærke hove...

    Trine: Vi bruger Benno smiley


Kommentér på:
Øv... mht smed...

Annonce