332 visninger
|
Oprettet:
bedækning- hvilken hingst? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg har lige brug for et råd.
Jeg står i den situation, at jeg gerne vil have føl på min hoppe. Jeg har fundet en dame, som ejer en araberhingst, som gerne vil bedække min hoppe. De skal så bare have føllet, så jeg får i realiteten ikke noget ud af den bedækning.
Jeg har også fået tilbudt en bedækning af en frieser hingst, også gratis, og der kan jeg så beholde føllet.
Hvad ville I gøre?
Min egen hoppe er en araberblanding
dec 2004
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.898
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 43 Emner: 137 Svar: 606
feb 2005
Følger: 107 Følgere: 101 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 423
Ellers kig dig lidt omkring efter billige bedækninger...
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 625
Det er nemlig min fars fætters frieser hingst, som jeg kan få lov at bruge. Hingsten passer højdemæssigt godt til min hest, og den er meget elegant, som min hoppe også er, men selvfølgelig er de forskellige.
Andre der har nogle råd?
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 520
Hvis dem med araberhingsten vil bedække din hoppe, men de vil have føllet bør de vel betale dig for brug af hoppen?
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
Synes det lyder lidt unfair, hvis du skal have alt det økonomiske og fysiske besvær med et føl, som skal gives væk gratis.. :S
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
og seriøst så tror jeg ikke en arabere og friser blaning er helt det rigtige.. tror det vil se sjovt ud.. så hvis jeg var dig ville jeg vente og se hvilke hingste der er at vælge imellem.. der er utrolig mange flotte og smukke arabere hingste som du kunne bruge på din hoppe..
syntes bestemt ikke du skal give hendes arabere hingestens ejere føllet.. det gavner jo ikke dig.. men hende.. så tænkt dig om og led noget tid efter en anden hingst..:)
Held og lykke..
Hilsen stine
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Så du skal huske det koster altså mange penge.. og det er dobbelt arbejde med et føl ved siden af.. pluds det skal opdrages og man skal vide noget om føl.. osv osv... så det er noget man skal tænke godt igennem...
om ikke andet skal du også tænke over om føllet har nogle lege kammerater den kan lege med når den lige bliver nogle uger gammel og kan begynde at komme på fold.. og om der er gode muligheder for at komme på fold så meget som overhovedet muligt..:)
Så der er mange ting man skal huske at tænke igennem inden man tager en beslutning om føl..:)
Hilsen stine
sep 2005
Min hoppe har ikke stamtavle eller noget, men begge hingste har.
Ang. hende der vil låne min hoppe og så have føllet, hun er villig til at betale alle omkostninger. Bare lige for at få det på det rene:)
Men der er ikke taget nogen beslutning endnu, jeg ville bare lige høre andre meninger osv.
Men igen, tak for alle svarerne
jul 2005
Følger: 189 Følgere: 256 Heste: 15 Emner: 205 Svar: 661
Araber og frieser er faktisk SLET ikke en dårlig blanding. Så jeg ville da HELT sikkert vælge frieseren hvor jeg kunne beholde føllet!! Held og lykke med det!!
Mener faktisk at denne blanding endten er eller er ved at blive godkendt som race i Tyskland!
jul 2005
Følger: 189 Følgere: 256 Heste: 15 Emner: 205 Svar: 661
Hehe......
sep 2005
Tak for linket.
bedækning- hvilken hingst?