{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Hvilken hingst? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg er ret så ny inden for det med avl mm. og har ingen hensigt om at avle fremadrettet. MEN med det sagt, så vil jeg rigtig gerne have et føl på min hoppe (som planen er at beholde).

Men så vil jeg lige høre Jer ad. Kender I nogen, som udbyder hingste til bedækning? Race som sådan underordnet (hun er pinto), men som kan give hendes afkom mere fylde og gang? Samt mere højde (hun er 156 cm.).

Hun står i Nordsjælland og skal helst ikke flyttes for langt for bedækningen, men hvis ikke andet er muligt kan det godt lade sig gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hingst?
  • #1   14. maj 2015 Shulay Gold Fever smiley Han avler vidst nok stort. Han er herinde under flere profiler, og så har "han" en facebook side også, Richelieu Horses.

  • #2   14. maj 2015 kig hos stutteri højgård smiley
    De har nogle super lækre hingste, og de er nogle super flinke mennesker smiley


  • #3   14. maj 2015 Ser gerne det er en hingst på 165+ cm. smiley
    Om han er kåret eller ej er ligegyldigt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   14. maj 2015 HvOrfor ikke vælge en kåret hingst?

    Hvis din hoppe har mulighed for kåring i pinto, ville jeg få det gjort også finde en pinto hingst..

    Jeg jeg ser heller ingen grund til pirat avl..


  • #5   15. maj 2015 Vi har Shulay Gold Fever som står på Sjælland, avler stort og er avlsgodkendt.

    Du kan se hans afkom, videoer mm på vores hjemmeside.


    profilbillede
  • #6   15. maj 2015 Richelieu, hvorfor er man som hingsteholder ikke lidt mere selektiv i hvilke hopper man vil have sin hingst på?

    Personligt synes jeg det er fjollet at lave et føl på en hoppe som din TS hvor der skal tilføres så meget for at et eventuelt afkom bliver bare nogenlunde - hvorfor ikke købe, det er også billigere og mere sikkert ift. at få hvad man vil have, hvad tilføre lige præcis din hoppe til avlen?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   15. maj 2015 Astrid, jeg er så enig!,

  • #8   21. maj 2015 Richelieu - Jeg har kigget på ham før, men føler ikke han er stor nok. smiley Og han er bygningsmæssigt ikke det, som jeg leder efter.

    Astrid - Fjollet eller ej, så er det det som jeg vil. smiley Beholder alligevel føllet - skulle jeg nogensinde sælge det ville det blive som en stabil, velopdragen skovturshest.
    Personligt synes jeg nemlig, at avl er alt for indsporet og fokuseret på top-konkurrence heste. Men jeg går ikke ind for stævner længere - jeg synes det er opreklameret, og en del af en verden en hest ikke hører med i. smiley Så hvorfor skal jeg ikke kunne lave en dejlig skovturshest? Jeg ville godt kunne kåre hende - men jeg gider ikke bruge tid eller penge på lige det, da det er fuldstændig underordnet hvad farve pas føllet får. Bare den har en god krop og et fornuftigt sind.


Kommentér på:
Hvilken hingst?

Annonce