{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Hvilken Hingst? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Er på udkig efter en hingst til min hoppe men er ikke så meget inde i alt det der så kender ikke så meget til de danske hingste. Så søger lige lidt hjælp her. Leder efter en pony (helst) som har creme gen. Den må gerne have et godt, roligt sind og nogle store gode gangarter. Skriv gerne hvis i kender til en. smiley

Lidt om hoppen

***Farmens Fanny Fine***
-DSP Hoppe
-3 år
-Ca 140
-Blakket/Dun (spirit farve) dog er hun mere Grullo i vinterhalvåret
- hun er virkelig tændt og opmærksom, og kan til tider være svær at håndtere. Man kan godt mærke at der er araber i hende. Hun har sprunget 100m til løsspring, og hun har nogle rigtig flotte gangarter, her vil jeg gerne fremhæve hendes trav og galop hvor hun virkelig kan løfte sine ben og går frem.
-Mor: Tovdals Cult Shaker
Morfar: CJ Chargon Bredager.
Mormor: Tovdals Idol In Ebony.
Morfars mor: Ja´shaline bredager
Morfars far: Fs champion de luxe
Mormors mor: Tovdal´s santana
Mormors far: Rytterbjergets imperial
Far: Sky Dragon
Farfar: Mango AA 1002
Farmor: Randi aa
Farfars far: Diligo xx (fr)
Farfars Mor: Maniette xx
Farmors far: Radautz (Topolcianky)
Farmors mor: Bonette xx
M.M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Hingst?
  • #1   17. apr 2017 når nu hun er DSP så skulle du kigge på Don Disco smiley super dejlig ung hingst smiley se mere her: https://www.facebook.com/stengaardspony/?fref=ts

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #2   17. apr 2017 Tror jeg ville hive fat i nogen garvede DSP avlere og forhøre mig hvad de vil anbefale, det er jo ikke kun det eksteriørmæssige du skal kigge på, den skal også tilføre et ordentligt fundament stå rigtig på ben, ikke have for mange mindre "skønhedsfejl" smiley

    Håber du finder en der komplimentere din hoppe og får et fantastisk føl smiley

    Jeg går selv i tanker om at lave føl på min pinto og har læst på alle de godkendte hingste der er faktisk ikke mange der er fri for div uønskede benstillinger og mange andre ting smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   17. apr 2017 hvis den ikke er det, så start med at få din hoppe kåret, så det kan få nogle kritiske og profesionelle øje på.

    dernæst, så find ud af at du ønsker af afkommet, og så tag kontakt til forskellige hingsteejere, som kan rådgive dig til at vælge det rigtige match.
    - en vigtig faktor er selvfølgelig også at se på om hoppen er værd i avlen. smiley

    Men det er nær u muligt at komme med et relevant bud på en hingst, når man intet ved om hoppen, og ikke har nogle informationer.


  • #4   18. apr 2017 Din pige har min gamle dv hoppe i afstamningen smiley

    Jeg ville helt klart ringe til DSP og høre om de tilbyder avlshjælp (hjælp til valg af hingst). Dengang jeg avlede mit første og eneste føl på Santana, da ringede jeg til DV som tilbyder hjælp til valg af hingst, og de var ret gode til det, kiggede i bedømmelser af min hoppe, samt ledte efter en hingst der matchede hende godt. Det eneste de ikke havde kalkuleret med (og ikke ville have haft en jordisk chance for) var at hendes gener ikke prægede føllenes højde særligt meget, hvilket gjorde at mit afkom blev tårnhøjt, men lækker blev han.
    Jeg vil dog helt klart anbefale kåring før du sætter hende i fol, hvis hun ikke er blevet det.


Kommentér på:
Hvilken Hingst?

Annonce