{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

sur stråle hjælp! {{forumTopicSubject}}

Min hest blev sparket for 1 mdr. siden, og jeg har derfor ikke måtte løfte hendes hove(for hende) før i dag.
Men da jeg gjorde det, opdagede jeg at hun havde MEGET sur stråle, på de 3 ben jeg fik lov at løfte.
Så nu kommer mit spørgsmål: Hvad er bedst at bruge, så det hurtigt kan komme væk? og hvad gør i? Hjælp :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sur stråle hjælp!
  • #1   31. jan 2010 Hovtjære er rigtig godt - det er min smed der har anbefalet det.
    Samt dyrlæge.

• #2   31. jan 2010 Strålen skæres så vidt det er muligt ren, til der kommer sundt horn frem. Undertiden er strålen så rådden, at dette ikke er muligt.

Strålen rengøres grundigt med børste og en lunken sæbespåne opløsning.

Herefter påsmøres hovtjære 1-2 gange dagligt i 1-2 måneder, til nyt sundt horn vokser frem

Ved alvorlige tilfælde kan der f.eks. 1 gang ugentligt iblandes blåsten i tjæren, men denne opløsning må udelukkende anvendes, når der ikke længere er blottet læderhud.

En ubehandlet sur stråle, kan medføre en bagtil-forsnævret hov, fordi hesten ikke har en ordentlig gennemtrædning på det syge ben.

måske det kunne hjælpe

• #3   31. jan 2010 Gå ned og køb noget Blåsten i din nærmeste rideudstyrsbutik. Det er VIRKELIG effektivt ! lad være med og købe det fra Blue horse. Det er noget bras, men den anden er god smiley
    Der er nemlig kun de to smiley

• #4   31. jan 2010 Pixies: Blåsten er blevet forbudt pga det er meget giftigt (men det virker!) og kan derfor ikke købes.. Det fra Blue Hors plejede at indeholde det, men nu hvor det ikke gør, så har det kun begrænset effekt..

• #5   31. jan 2010 Okay, men mit problem er at hun ikke kan få smed, for hun kan ikke holde balancen i særlig lang tid. smiley har snakket med dyrlægen om det, og han siger at det ikke er en særlig god ide, før hun er mere sikker på benene.

• #6   31. jan 2010 Smeden behandler den heller ikke for sur stråle - det skal man selv gøre.
    Behandlingen er god hygiejne og oprensning af det henfaldne horn.
    Tørt miljø - og så tjære.

• #7   31. jan 2010 nej nej men han kan skærer det meste af.
    Hendes Boks er 100% ren, muger i bund hver dag, så det kun er det rene som er tilbage smiley

• #8   31. jan 2010 Thrushbuster. Det er en lille flaske til omkring 200 kr. Det skal dryppes i en gang til to om ugen. Det er det de fleste smede anbefaler. Det er EKSTREM effektivt. En lille flaske holder rigtig rigtig længe. Pedro var fri for sur stråle efter to behandlinger efter jeg havde prøvet alt andet.

• #11   31. jan 2010 æbleeddikke... effektivt, rimelig billigt og uskadeligt. forebyggende sprayes det på med forstøver hver dag efter man har renset hove. behandling: brug en vædet svamp og hold/vask det ind i strålen...

• #12   31. jan 2010 Jeg fik også en flaske Thrushbuster af vores smed, til min gamle islænder og det hjalp virkelig meget.

• #13   31. jan 2010 som nadia r siger.. hoof master.. det er genial godt.. godt nok lilla og det farver helt vildt.. men det virker... jeg brugte det hver anden dag i 5 dage.. og wupti, den sure stråle var væk... og det var ellers en svær omgang havde havde fået sig

Kommentér på:
sur stråle hjælp!

Annonce