867 visninger
|
Oprettet:
Sur stråle.... HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min haflinger på 15 bøvler rigtig meget med sur stråle
Jeg ved ikke hvad jeg skal behandle med. Har hørt om mange "giftige" midler ikke er gode da de etser det levende væv. Så derfor ville jeg lige høre om der er nogle mere "naturlige" midler man kunne bruge. Og hvad skal man så gøre
Håber i kan hjælpe mig
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 100
KH:)Annette
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
Sørg for at rense dem dagligt, evt. ''fodbad'' for heste er rigtig godt og så tørre dem grundigt bagefter.
Sørg for at hesten står på ren og tør bund samt at folden er mere eller mindre tør.
Det burde kunne holde det nede - held og lykke (:
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Gentag 2-3 gange om ugen til du kan se bunden af strålen..
Derefter 1 gang om ugen til det er væk eller som vedligehold..
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 95
Dog vil jeg ikke anbefale den, før du har forsøgt dig frem med ovenstående forslag.
Har selv haft gode erfaringer med produktet efter at have kæmpet godt og vel 1 år med sur stråle som både min smed og dyrlæge kaldte kronisk sur stråle. Min dyrlæge opdagede dette produkt og spurgte om jeg ville teste det for ham, da han kendte min situation med min pony.
Det går ind og æder den rådnede stråle og giver en ny og sund stråle mulighed for at vokse op. Processen kan være smertefuld for hesten, da den sådan set skal skifte strålen og derfor er meget følsom i forløbet. Hvilket også er derfor jeg vil anbefale dig den som sidste udvej hvis alt andet glipper(:
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
tør fold, tør boks med en bund der kan suge fugtigheden ud af hoven.
ellers blåsten
feb 2013
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 3
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 26
Sur stråle.... HJÆLP!