{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Sur stråle.... HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min haflinger på 15 bøvler rigtig meget med sur stråle smiley
Jeg ved ikke hvad jeg skal behandle med. Har hørt om mange "giftige" midler ikke er gode da de etser det levende væv. Så derfor ville jeg lige høre om der er nogle mere "naturlige" midler man kunne bruge. Og hvad skal man så gøre
Håber i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur stråle.... HJÆLP!
  • #1   23. mar 2014 det "naturlige middel" er at hesten står tørt på fold - og at boksen holdes ren....
    KH:)Annette

• #2   23. mar 2014 Sur stråle er forrådnelsesbakterier der trænger igennem hovvæggen, derfor er det bedste råd man kan give, at holde hovene tørre og rene.

Sørg for at rense dem dagligt, evt. ''fodbad'' for heste er rigtig godt og så tørre dem grundigt bagefter.

Sørg for at hesten står på ren og tør bund samt at folden er mere eller mindre tør.

Det burde kunne holde det nede - held og lykke (:

• #3   23. mar 2014 Vask helt rent og pænt med blå biotex, lad hovene tørre i ca en time og smør så med hovtjære.. Sørg for at det kommer helt ned i bunden af strålen.
    Gentag 2-3 gange om ugen til du kan se bunden af strålen..
    Derefter 1 gang om ugen til det er væk eller som vedligehold..

• #4   23. mar 2014 Ville også vaske hoven 2-3 gange om ugen og tørre den og smøre hovtjære på. Tjæren holder fugten ude smiley

• #6   23. mar 2014 Hvis det er helt tosset med surstråle kan din sidste redning være denne:(link fjernet)

Dog vil jeg ikke anbefale den, før du har forsøgt dig frem med ovenstående forslag.

Har selv haft gode erfaringer med produktet efter at have kæmpet godt og vel 1 år med sur stråle som både min smed og dyrlæge kaldte kronisk sur stråle. Min dyrlæge opdagede dette produkt og spurgte om jeg ville teste det for ham, da han kendte min situation med min pony.

Det går ind og æder den rådnede stråle og giver en ny og sund stråle mulighed for at vokse op. Processen kan være smertefuld for hesten, da den sådan set skal skifte strålen og derfor er meget følsom i forløbet. Hvilket også er derfor jeg vil anbefale dig den som sidste udvej hvis alt andet glipper(:

• #7   23. mar 2014 ALDRIG ALDRIG ALDRIG blå biotex på dyr, hvornår lære folk det !!!!!!!!!!

tør fold, tør boks med en bund der kan suge fugtigheden ud af hoven.
    ellers blåsten

• #8   23. mar 2014 Jeg har haft rigtig god virkning med at vaske hovene i ren vand, og derefter pensler eller sprøjte med æblecidereddike. Det købes i dagligvareforretninger, står sammen med madolie og eddike. Jeg bruger det dagligt i perioder med sur stråle, og en gang imellem forebyggende.

• #9   26. mar 2014 Tusind tak for alle de gode råd. Hovsmeden kommer i dag så vil lige havde ham til at se på det.

Kommentér på:
Sur stråle.... HJÆLP!

Annonce