{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

hvilken sael HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

jeg står og skla ud og købe sael i weekenden, men er virkelig lit ue på herrens mark me hvilken mærke et skal være, min eerfaringer er best me wintec har haft en wintec 100 for mange mange år siden, og en wintec 500 kombi sadel.

nu har jeg så fundet en wintec dressur pro cair men kan ser der en rimelig dårlige erfaringer med cair.

jeg skal bruge en sadel med god knæstøtte og rygstøtte da jeg har to disckoprolapser i læner men ridning holer smerter så godt som væk.

ligenu har jeg en
kieffer leck af ældre model dog som ny endnu, men sider ikke ordentlig fast i den pga manglende støtte ved knæende.

jeg har 5000kr at købe sadel for hvilken en vil i anbefalde mig???

jeg har en stor hest den skal bruges til hun er 170 og rimelig flad i sadellejet, min sadel ruscher gerne tilbage i læbet af 20min ca hvis jeg ikke ligger den godt langt frem fra starten af samt jeg er nød til at hæve sadlen op bagtil.

håber i kan hjælpe mig evt med link jeg bor i sønderjylland så det skal være hernede af eller evt tyskland sadlen skal kunne købes.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken sael HJÆLP
  • #1   12. feb 2010 Spørg en sadelmager, så du får den rigtige - da du alligevel skal ha den tilpasses ved sådan en :o)

• #2   12. feb 2010 okay mange tak for dit svar

• #3   12. feb 2010 Hvis du "kun" har 5000 at købe for så køb en brugt. Så får du meget mere for pengene. Hvis du godt kan lide stofsadler er isabell werth'en en ide. men ja sadelmager er en god ide.

• #4   12. feb 2010 jeg synes selv jeg sidder godt i en stofsadel ja. jeg vil se hvad jeg kan finde ud af evt med en sadelmager

• #5   12. feb 2010 Jeg har en kentaur, den er jeg meget glad for. Ved ikke hvad man kan få den for brugt, men jeg købt min fra ny til 8000, så må lade kunne sig gøre.
    Den har rigtigt gode knæpuder, og et godt dybt sæde med masser af støtte.

Men eller snak men en saddelmager.

• #6   12. feb 2010 Hvis du ellers har det godt i din kieffer lech så kan du jo bare købe en kieffer lech dl at de har store støtter og få den tilpasset til hesten.

Det kan jo også være at sadelmageren kan lave store knæstøtter på den du og få den tilpasset så den ligger ordentligt.

Wintec med luft har svært ved at få nok luft i til heste med meget lige ryg.

• #7   12. feb 2010 Jeg kan IKKE anbefale wintec 500

• #8   12. feb 2010 jeg er meget glad for min stubben scandia, den ligger godt på hestene man sidder tæt til hesten, og der er meget støtte, jeg har købt min brugt for 5000,- og der var den kun 5 år og i rigtig god og pæn stand:)
    Jeg ved at vedsted mølle, vojens handler med brugte sadler, og dem tør jeg godt anbefale du for en ´rigtig god behandling:)
    Hilsen Janni

• #9   12. feb 2010 den kieffer sadel jeg bruger lige nu er min svigermors , det er sådan at jeg købte mig en rigtig lækker travhoppe i sommers og købte en rigtig lækker grande dressur stof sadel til hende den lå perfekt på hene, men i oktober sidtse år skulle jeg så passe min svigermos ene hoppe og ja jeg fald pladask for hende under første ridetur, og ja så endte det med jeg solgte min travhoppe pga jeg ikke kunne holde til hende håre trav med min ryg(fik først konstateret mine to prolapser i lænden efter jeg købte hende) og så endte det sku med at min kære svigermor gav os hendes hoppe i julegave og ja den stod til en salgspris til 40,000kr og det er virkelig en drøm af en hest, men jeg kunne ikke så grande sadlen tila t passe den var alt for smal og lå ikke godt bagtil.

jeg købte så en billig pfiff lor sadel sidste dag herinde men det er dælme noget lort ren u sagt den er så lav bagtil at man skulle høve den 5cm før den ville ligge nogen lunde, og aflevere den tilbage ville hun heller ikke gå med til, så den bliver brugt til prøvelse til heste der skal vendes at have sadel på ryggen med ridning kan man ikke med denne sadel.

men jeg vil kigge vidre efter stubben eller kieffer, kan se man kan få en kieffer dressursadel i stof til 5000kr nogen der kender den???

• #10   12. feb 2010 Jeg vil helt klart anbefale en isabell werth, den har en utrolig god støtte de rigtige steder, og den kan fåes i england for 4600 kr.

• #11   12. feb 2010 hej

har funet en wintec som du skriver til 4600kr i tyskland vi tager til tyskland i aften og kigger på den en ser temmelig god ud både med støtten men også med gode puder nedenunder.

• #12   13. feb 2010 Jeg har en Cliff Barnsby på min med lige ryg, ved der er en til salg herinde til ok penge. der får du kvalitet (-:

• #13   15. feb 2010 Skal du bruge sadlen til hyggeridning eller konkurrencer?

Hvis du ikke skal ride konkurrencer har jeg en sadel med rigtig god rygstøtte og et naturligt godt benleje med mulighed for at montere ekstra knæstøtte, hvis det er nødvendigt.

Sadlen har fleksibel læderbom og er uden kopfjern, så den er meget behagelig for hesten, samtidig med at den giver god støtte til rytteren og en dejlig tæt kontakt med hesten.

Du kan se sadlen her:

http://lusitano.mono.net/9701/

Det er den øverste...

Jeg kan evt. komme forbi til en sadelprøvning for 300 kr. - beløbet refunderes ved køb af sadel.

Jeg kan se dit budget er begrænset til ca 5000. Jeg kan evt. sælge dig min demosadel for 4800,-

Kommentér på:
hvilken sael HJÆLP

Annonce