en slags anfald {{forumTopicSubject}}
starlight har fået to anfals i den tid jeg har haft hende. . .
i sommers, gik vi rundt over på folden med hende og hun havde lige fået mad, så skulle hun lige flytte sig fra la-maj som var blevet sur på hende. pludselig kaster hun sig ned og rejser sig og kaster sig ned igen, jeg skynder mig ned og henter er træktov så jeg kunne få hende ind på ridebanen så jeg kunne trække hende lidt rundt. og 10min efter var hun klar igen. så her igår morges gjorde hun det samme. hun stod inde i sin boks og havde lige fået morgenmad. de første heste kommer ud, og da det er ved at blive hendes tur. lægger hun sig ned og roder rundt i boksen, og da det så bliver hendes tur rejser hun sig op og går med ud af boksen. men hun ville ikke have sin gulerod, og når starlight ikke vil have sin gulerod så er der noget helt galt. men hun havde det fint lidt efter.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 745
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Hvis du er i tvivl så til maven... Den skal helst sige rumlelyde...
jul 2005
jul 2005
jul 2005
dec 2004
Følger: 128 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 191 Svar: 1.828
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 127
men det var meget værre.. ;( ... han havde lige været ude og gå tur ved stranden og havde været mega frisk og glad - da han lagde sig ned på folden og rullede sig på en mærkelig måde. hans øjne var helt væk - man kunne kun se det vide og man kunne ikke komme i kontakt med ham ! og han havde voldsom besværd med at træke vejret og svedte over det hele... troede seriøst at han skulle dø . ... dyrlægen blev tilkaldt til aflivning ... var bare så ked...
men inden dyrlægen nåede at komme ca en time senere rejste han sig pludselig og begyndte at æde.. vi blev hos ham det meste af natten og alt var okey ...
anden gang var da jeg var ude at ride- han faldt pludselig i traven - det virkede som om alt foregik i slow- og så lå han der i grøften- igen de samme "symptomer" han var helt væk - troede han havde brækket benene eller sådan noget .. !! tog alt sadeltøjet af og gjorde alt hvad jkeg ku for at få ham op. efter ca. en halv time... .kom han på benen og blev vågen igen .. det var skræmmende oplevelser begge to ... vi mener at det har været eppelepsi eller blodprop ... han har ikke lidt nogen som helst skade eller vist tegn på nogen sygdom bagefter anfaldene ...
men det ernok ikke det din hest har. ... bare min historie om anfald!!
apr 2005
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 1 Svar: 184
For heste skal vente 1 time, med at blive redet eller lukket ud efter de har spist
en slags anfald