{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At ride uden ridehjelm....
  • #1   18. feb 2010
    Det er ikke noget man skal begynde at diskutere da de gør som de gør og ikke vil lave det om selvom man kommer med 117 agumenter....
    Søg evt. i forum.

• #2   18. feb 2010 En af mine veninder sagde engang, at hun ikke gider have den på, fordi det er grimt og ubehageligt ..

Øh, hvor ubehageligt og grimt vil det ikke være at få smadret hovedet? (:

• #3   18. feb 2010 Undre mig også tit. Jeg rider også altid med hjelm.

• #4   18. feb 2010 Jeg har ALDRIG redet uden hjelm, og kunne aldrig finde på at gøre det.

Man må heller ikke ride uden hjelm, der hvor min hest er opstaldet.

• #5   18. feb 2010 Krikken:

Jeg har skam heller ikke tænkt mig at diskutere det, vil blot høre hva de "mister" ved at bruge den!

Stine&Lana:

Det var også så´n noget i den stil jeg regnede med at få af svar... Men der er vel INGEN GODE grunde for IKKE at ride med den?

• #6   18. feb 2010 det må jo være op til en selv.
    Det er usundt at ryge, og alligevel er der stadig rygere
    Det er usundt at være for tyk og alligevel propper folk sig med fløde kager
    Det er farligt at ride uden hjælm og alligevel rider folk rundt på rolig og vilde hest emed hovedet bart.

Man må stå til ansvar for sig selv og sine børn.
    Og ikke alle mulige andre.
    jeg vidst eat jeg skulel ride med hjælm for det var jeg opdraget til som lille, og det påvirkede mig ikke at andre red uden.

i dag rider jeg oftes uden hjælm, og jeg behøver ikke retførdiggøre det for nogen, da det er midt hovede:-)
    Jeg ryger for øvrigt også... og spiser fløde kager, fordi jeg kan.

• #7   18. feb 2010 jeg syntes godt nok det skal være op til folk selv om de vil eller ej, det er jo deres liv som ingen andre skal bestemmer over hvad de gør med

• #8   18. feb 2010 Hvis folk har lyst til at ride uden hjelm, så lad dog dem og det, hvorfor bekymre sig så meget om hvad andre gør?

• #9   18. feb 2010 Jeg har altid min hjelm på - har mit liv meget kært.
    Tør ikke tage chancen uden - heller ikke selvom jeg stoler på min heste. Enhver hest kan jo blive bange. Dem jeg rider med bruger den også altid.

• #10   18. feb 2010 Heidi M

Du har ret, det kan jeg ikke tage fra dig, men jeg vil bare gerne vide hvorfor folk rider uden???? Der må ski være en GO grund til at der er så mange der rider uden!

Pernille B S

Det er det skam også, det er jo ikke mit hovede det går ud over, men spm skrevet jeg vil bare gerne vide hvorfor folk ikke bare tager den på?

• #11   18. feb 2010
    At man fryser om ørene løses ved at tage et pandebånd på og spænde hjelmen lidt ud, svære er det ikke :o)

• #12   18. feb 2010 Tanja med Tallulah *

Selvfølgelig skal de da have lov til at smaddere ders hovede, det er jeg da enig med dig i... Men hva tænker hestepiger der feks kommer på ders cykel hvor der så kommer en und knægt på en scooter i høj fart og uden hjelm? Det skal jeg fortælle dig. De tænker ( så kør dog galt og slå dit hovede).

• #13   18. feb 2010 * Stald Zederkof *

Red selv tur i går aftes, MED hjelm, og uden hue eller pandebånd... Jeg fryser mine øre, ja, men det vil jeg ski også hellere end at smadderet hovedet... smiley

• #14   18. feb 2010
    Gør min ikke, kræver man presser den godt ned over hovedet og så sidder pandebåndet sig lidt for langt ned i hovedet - men det går - fryser ikke :o)

• #15   18. feb 2010 Jamen jeg tror ikke der er nogen GOD grund til ikke at have hjælm på, for vi har vel alle fornuft nok til at regne ud det er sikrest med, ligsom det er sikrest at bruge sikkerhedsselen i bilen.
    Her er der heller ikke nogen GOD grund til at lade være.

Nogen synte småske den er grim, ubehagelig eller kold, i min eøjne ingen gode grunde til ikke at tage den på.
    men alligevel rider jeg oftes også uden.

Jeg går freks heller ikek med hue, heller ikke om vinteren, så ja min eøjre er møg kolde, men jeg kan ikke ha og have noget på mit hovede, så kan jeg undgå det gør jeg.

jeg rider altid med hjælm når jeg rider ud, og springer.
    Ligeledes også npr jeg rider nye heste og tilrider heste.

Nu for jeg mange forskælige heste ind og der bliver der også altid redet med hjælm, i hvertfald i starten.

Det er en kaguleret risiko man tager ved at rid euden hjælm, nogen tager den andre gør ikke.

• #16   18. feb 2010 *Walentin the Lightning * - Hvem siger de smadre deres hovede? Jeg er personligt aldrig landet på hovedet når jeg er faldet af..

Har de hestepiger også cykel hjelm på?

Og nej det tænker jeg ikke, jeg tænker at han har penge nok, siden han så åbenlyst gerne vil have en bøde

• #17   18. feb 2010 Jeg rider ikke altid med hjelm, og det er mit eget valg.. Kan ikke se hvorfor folk skal blande sig i hvad folk gør(-: Det er meget bedre at passe sine egene ting (-:

• #18   18. feb 2010 Tanja med Tallulah *

Ingen siger at man behøver at lande på det for at smaddere det... Man kan blive kaster ind i alverdens ting som man kan slå hovedet på, man kan banke hovet sammen med hesten, man kan ved et fald også være uheldig at få en hov i hovedet... OSV...

• #19   18. feb 2010 Mener ikke jeg skrev noget om flugtinstinkt.

• #20   18. feb 2010 Måske mister de prestige ved at ride med hjelm..
    Må da også indrømme at mine undervisere altid har sat sig op på min uden hjelm.. Det er jo os sårn lidt "Jeg skal lige ud at hente min hjelm vent lige to min.." Jaja, jeg rider altid selv med hjelm, men vil mene det er en form for prestige.. Lidt sådan: "sådan er det bare...." ..
    Tjae, noget helt andet er så at man mister hovedet hvis man ikke bærer hjelm hvis man falder af smiley

• #21   18. feb 2010 Hvis man fryser om ørene kan man få en rigtig smart ørevarmer i Tigeren, der går ned bag nakken, og den kan sagtens bruges under ridehjelm så vel som cykelhjelm (;
    - Kig evt. i mine billeder på Hejst's profil (;
    Jeg rider altid med den her om vinteren fordi der er jo rigtig koldt (;

• #22   18. feb 2010 Min tidligere underviser red altid uden hjelm, men da hun skulle prøve min hest, gav jeg hende min hjelm, for jeg vil ikke have at nogen rider min hest uden hjelm, selvom de synes, de har styr på det og plejer at gøre det.

Jeg ville have det forfærdelig dårligt, hvis hun var faldet af og slog hovedet, og at det så var på min hest.

• #23   18. feb 2010 Stine&Lana .
    Har det præcis som dig - dem der har prøvet mine har også hjelm på.

• #24   18. feb 2010 *Walentin the Lightning * - Hvis det er man liver mere kropsbevidst, er det ikke særlig svært at lande så hovedet ikke er i jorden og ikke er tæt på hesten, man kan "kaste" sin krop hen så den ikke rammer noget..

Det handler om at både ride og falde med omtanke

• #25   18. feb 2010 Hvorfor cykler folk uden hjelm ?

Det er lidt det samme.

• #26   18. feb 2010 hvad er da det for noget pjat, at man mister status hvis man rider med hjælm.

folk er da presis den samme om man har hjælm på eller ej,
    jeg er så endeligt ligeglad med hvad andre gør.
    Jeg er i min eøjne hverken bedere eller dårlige end andre, uanset om jeg rider på en rød eller brun hest, eller rider med hjælm eller uden.

Og jeg har svart på spørgsmålet, men hvis i skal have det mere direkte.

JEG MISTER INTET VED AT RIDE MED HJÆLM.
    -men rider stadig oftes uden.

• #27   18. feb 2010 nu rider jeg selv uden hjelm når jeg rider dressur hjemme i ridehuset eller på banen, har den som regel på i skoven, og sltid på til springning, det er mit valg..

Jeg vil egentlig bare gerne høre om jer der er SÅ meget i mod at vi ANDRE rider uden hjelm, selv har cykelhjelm på når de cykler? for det må være tæt på det samme. Hvad får i ud af at cykle UDEN hjelm? det må der da også være en GOD grund til?

eller har jeg misforstået noget??

• #28   18. feb 2010 En af mine tidligere bekendte red altid uden - hun syntes det var pænere. Gik meget op i udseende.
    Ligeledes mente hun at der var mere prestige i, ikke at have den på.
    Hun kunne jo sagtens styre sin hest. Så nogle tænker sådan...

• #29   18. feb 2010 Jeg rider altid med hjelm, og alle der rider på min hest har hjelm på.
    Men ellers må de selv om det, om de rider med eller uden hjelm, det er deres eget ansvar.

• #30   18. feb 2010 Jeg har ikke noget imod i rider uden hjelm - det er jeres valg.
    Der blev oprettet et indlæg og så svarer vi hvad vores mening er - det betyder ikke, at man har noget imod de der rider uden.
    Jeg cykler aldrig - min cykel er i stykker. Så cykelhjelm har jeg ikke brug for *smil*

• #31   18. feb 2010 Nu skal jeg ikke være hellig, for det sker da jeg ikke har min på, men det undrede mig lidt den anden dag, da jeg faldt over det her billede:

http://www.zphotoz.se/Stockholm2007/Tina-Lund_1.jpg

At danske topryttere springer uden ridehjelm til store shows...

• #32   18. feb 2010 Med hensyn til cykelhjelmen vil jeg ikke mene at det er det samme.
    Min cykel kan ikke tænke selv og derfor gør den ikke noget uventet eller bliver bange.
    Det kan min hest derimod godt finde på.

• #33   21. aug 2010 Jeg rider altiid med hjelm på andre heste.. Men jeg har haft min pony i 16 år og jeg ved godt det er en god undskyldning men jeg rider aldrig med ridehjelm der hjemme.. nogle gange i skoven hvis vi skal over marker eller sådan noget.. Men ellers kan jeg godt ride i skoven og ride dressur på ham uden ridehjelm.. Men det er op til en selv og jeg føler mig sikker på min pony, men jeg rider altid med ridehjelm på heste jeg ikke kender.. (: og jeg har en islænder ham rider jeg altid på med hjelm fordi jeg ikke føler mig sikker endnu.. Men de 3 andre heste rider jeg aldrig med hjelm på.. Kun hvis det er sping eller over marker (;

• #34   21. aug 2010 Helena J - En cykel kan godt gøre noget uventet, dækket kan springe, du kan kører ind i en sten, så styret slingre, kæden kan hoppe af og bremsen kan gå i stykker.. Alt sammen noget der kan være livsfarligt alt efter situationen..

Næst efter at kører scooter er cykel det mest farlige transportmiddel

• #35   21. aug 2010 Okaay jeg vil give Helena ret.. der er større cance for at din hest bliver bange end din kæde af cyklen falder af ..(:

• #36   22. aug 2010 Lærke Riisberg ! - Nu er det ikek kun kæden , men også biler der kommer ud fra villaveje osv.. Det er faktisk mere sikkert at ride end det er at kører cykel, netop fordi hesten ville reagere hvis der kom en bil imod den, det vil en cykel ikke

• #37   2. okt 2010 Rider selv altid med hjelm ;P men det er altså ikke rigtigt at det er sikre at ride, end at cykle..

• #38   16. dec 2011 Vil lige indrømme det ikke er altid, jeg mener min ridehjelm sidder lige pænt. Men hellere så se dum ud med ridehjelm på, end at se dum ud med et smadret fjæs :))

Kommentér på:
At ride uden ridehjelm....

Annonce