{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Ridning udenfor ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har selv ridehus, men er begyndt at undre mig...Kan man godt ride på ridebaner med sne på ?

Har nemlig set en del fotoalbums med nogle der rider på deres udendørsbane med 10-15 cm sne på smiley
Er det ikke for hårdt for hesten at blive redet på ? Eller er det bare mig der er for pylret ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning udenfor ?
  • #1   23. feb 2010 Når jah hvor smart ;p

• #2   23. feb 2010 Det er sundt nok for hestene at lave lidt i sneen, man skal bare tænke på at sneen er hårdere for deres ben og træningstiden derfr heller ikke sal være helt så lang tid og så at det måske ikke så smart med en masse galop, bunden kan være hård og der kan være glat. Jeg selv har intet ridehus, så hvad vi laver i sneen foregår mest fra jorden og ellers i skridt

• #3   23. feb 2010 jeg har prøvet.. Tænkte, PJAT, ridebanen er vel ikke værre end folden (begge dækket af sne, hård bund), men jo.. Hesten kunne slet ikke gå på det, og jeg måtte til sidst give op.

Har overvejet at ride på folden smiley Sjovt hun bedre kan gå der..

Lone

• #4   23. feb 2010
    Ville aldrig forsøge på vores ridebane , Maja har sne til over koderne og hun snubler rundt og kan slet ikke løfte sine ben højt nok.
    Man kan ikke få noget seriøst af det da man bumler rundt fordi hun ihærdigt prøver.

Det er også enormt hårdt for benene at løfte sig så højt og at gå i noget så tungt som sne, især tø sne. Lidt ligesom sand, man kan nemt overbelaste senerne. Ville ikke rider de rhvis der var sne til over koderne.

• #5   23. feb 2010 Vi rider på ridebanen - men kun når sneen er helt "ny" og den ser god ud... Når den har ligget et par dage og måske har været tøet - og er frosset igen, så er den hård og glat.. så rider vi ikke på den.. .
    Så jeg synes ikke man kan sige generelt om man kan eller ikke kan ride på sne smiley

Men sådan en dag som igår, f.eks.. Det var fantastisk dejligt at ride i.

• #6   23. feb 2010 Vores bane ligger der sne til anklerne og sneen er hård og dyb. Så er der også den hårde bund under, Så tja den er umulig at bruge. Vores heste kan slet ikke gå på den smiley

• #7   23. feb 2010 Fed ide med at skovle.. Så ved jeg vist hvad jeg skal lave i morgen:)

Vores er total dækket af sne.. Havde lige Tempo med der inde i dag og han gik i sne til knæene. Det er lige voldsomt nok at ride i syntes jeg.

• #8   23. feb 2010 jeg kan saktens ride men ikke hurtiger end skridt eller jo igår fandt jeg noget blødt sne i haven og så nød jack da lige en lille gallop (han er halv islænder så han løfter i forvejen benene ret højt) og totalt misundelse til dig!!!

• #9   23. feb 2010 Min bane er er der græs under og et lige lag så der kan jeg godt ride, og ham der har gården har været så sød at skovle nærmest sådan en islænder bane til mig så jeg kan ride rund tog så skifte volte over midten smiley Så når ny sne har lagt sig så kan jeg ride igen indtil der har været tø og frost smiley

• #10   23. feb 2010 Jeg rider både i skridt, trav, galop og tölt. Flyvende pas er nok ikke så smart disse dage, men rider lidt mindre tid da det er hårdt. Men gjort rigtigt er det en fantastisk mulighed for at få sat muller temmelig hurtigt smiley

Kommentér på:
Ridning udenfor ?

Annonce