{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Farvel til ponyen = ny hest (: {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal sige farvel til ponyen nu her på lørdag, men jeg har heldigvis fundet en anden hest, som jeg jo gerne vil have hjem hurtigst muligt (:

Derfor vil jeg gerne høre hvordan i gjorde da i købte hest.. Hesten her skal igennem en handelsundersøgelse af min egen dyrlæge. Hvordan plejer man at gøre sådan noget? Altså køber og betaler man hesten når man henter den, lader den gå igennem en handelsundersøgelse hurtigst muligt, og hvis der så er anmærkninger leverer man den så tilbage?

Det er min første egen hest, så derfor må jeg lige høre hvad i gjorde da i købte hest (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvel til ponyen = ny hest (:
  • #1   1. mar 2010 ville da hellere få den tjekket hvor den står nu, så man ikke skal betale for at køre frem og tilbage, hvis der så er noget i vejen med hesten.

• #3   1. mar 2010 Tjek den, hvor den er i vante omgivelser. I burde sagtens kunne lave en bøjeprøve og handelsundersøgelser, hvor den er.

Desuden kan stress det i nye omgivelser skjule en eventuel halthed, da en "truet" hest ikke må vise tegn på svaghed i naturen. Der er heller ingen grund til at hente hest hjem for at aflevere den igen - hvilket kan give en masse bøvl om, hvor skaden er opstået.

Da jeg skulle have hest, var der hele 5 heste, som IKKE gik gennem bøjeprøven før jeg fandt hende jeg har i dag smiley Tænk, hvis man skulle have slæbt alle dem hjem for at aflevere dem igen.

• #4   1. mar 2010 Vi får altid dyrlæen tat lave handelsundersøgelsen hos tidl. ejer og vi er der sammen med dyrlægen, så vi kan høre det hele. I øvrigt bruger vi ALTID vores egen.

HUSK HUSK HUSK kontrakten! Der ligger en på www.hesteadvokaten.dk og det er en fordel hvis i underskriver, både køber OG sælger, ALLE sider. Så hvis fx der intet står under fejl og i senere opdager at hesten fx væver, kan de jo udskifte kontrakten så der i deres kopi står at den væver. Og så er der intet at gøre! Hvorimod hvis begge parter har skriblet samtlige sider, kan man ikke snyde smiley

• #5   1. mar 2010 Vi har, ved et tilfælde, stort set altid købt hest i vores nærområde, så vi har bare brugt vores "egen" dyrlæge (min far er dyrlæge, og så har vi fået hans kollega til at undersøge den).
    Men de 2 gange vi har købt hest længere væk, fandt vi en dyrlæge i området ved hesten, men det var dog vigtigt at det ikke var sælgers dyrlæge, men en "neutral" dyrlæge.
    Det er noget værre biks at fragte hesten hen til køberen når den skal undersøges. Det kan IKKE anbefales. Det gik vi med til, da vi skulle sælge en pony, og det gik helt i vasken. Den skulle helt fra Århus til Esbjerg, og den dyrlæge der skulle undersøge den, fandt fejl der ikke var der, og da røngtenbillederne kom til Ansager dyrhospital, viste det sig at hesten var sund og rask (og at billederne var helt ubrugelige, men det var en anden sag).
    Det skaber også meget uro for hesten, hvis den så skal retur igen.

Ang. betaling er det meget induviduelt hvad man aftaler. Ofte lyder aftalen dog sådan, at køber betaler hvis hesten går fejlfrit igennem eller køber hesten, men hvis køber pga. en betydelig fejl i undersøgelsen vælger ikke at købe, betaler sælger. Men igen, det er individuelt.

• #6   1. mar 2010 Vi havde den aftale mht betalingen, at dyrlægeundersøgelsen var på købers regning. Mens røntgenbilleder var på købers regning, hvis hesten er ren i røntgen og sælgers regning, hvis hesten ikke går gennem røntgen.

• #7   1. mar 2010 nu har jeg været så uheldig at få en allergi pony..
    så næste gang jeg skal have hest skal den udover, handelsundersøgelsen, have blodprøve og røgten.. men det kan man jo selv bestemme..

ang. handelsundersøgelsen, så få den lavet hvor den står, det ville være træls at få den hje, hvis den bare skal retur igen, både for hesten og dig(:

• #8   1. mar 2010 Tusind tak for hurtige og brugbare svar (:

• #9   1. mar 2010 husk hvis du køber en uden pas, skal du have det lavet det. og ændret ejerskifte (:

• #10   1. mar 2010 Jeps (: Den har det hele, så det bliver ikke noget problem(:

Kommentér på:
Farvel til ponyen = ny hest (:

Annonce