573 visninger
|
Oprettet:
Farvel til ponyen = ny hest (: {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal sige farvel til ponyen nu her på lørdag, men jeg har heldigvis fundet en anden hest, som jeg jo gerne vil have hjem hurtigst muligt (:
Derfor vil jeg gerne høre hvordan i gjorde da i købte hest.. Hesten her skal igennem en handelsundersøgelse af min egen dyrlæge. Hvordan plejer man at gøre sådan noget? Altså køber og betaler man hesten når man henter den, lader den gå igennem en handelsundersøgelse hurtigst muligt, og hvis der så er anmærkninger leverer man den så tilbage?
Det er min første egen hest, så derfor må jeg lige høre hvad i gjorde da i købte hest (:
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Desuden kan stress det i nye omgivelser skjule en eventuel halthed, da en "truet" hest ikke må vise tegn på svaghed i naturen. Der er heller ingen grund til at hente hest hjem for at aflevere den igen - hvilket kan give en masse bøvl om, hvor skaden er opstået.
Da jeg skulle have hest, var der hele 5 heste, som IKKE gik gennem bøjeprøven før jeg fandt hende jeg har i dag
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
HUSK HUSK HUSK kontrakten! Der ligger en på www.hesteadvokaten.dk og det er en fordel hvis i underskriver, både køber OG sælger, ALLE sider. Så hvis fx der intet står under fejl og i senere opdager at hesten fx væver, kan de jo udskifte kontrakten så der i deres kopi står at den væver. Og så er der intet at gøre! Hvorimod hvis begge parter har skriblet samtlige sider, kan man ikke snyde
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Men de 2 gange vi har købt hest længere væk, fandt vi en dyrlæge i området ved hesten, men det var dog vigtigt at det ikke var sælgers dyrlæge, men en "neutral" dyrlæge.
Det er noget værre biks at fragte hesten hen til køberen når den skal undersøges. Det kan IKKE anbefales. Det gik vi med til, da vi skulle sælge en pony, og det gik helt i vasken. Den skulle helt fra Århus til Esbjerg, og den dyrlæge der skulle undersøge den, fandt fejl der ikke var der, og da røngtenbillederne kom til Ansager dyrhospital, viste det sig at hesten var sund og rask (og at billederne var helt ubrugelige, men det var en anden sag).
Det skaber også meget uro for hesten, hvis den så skal retur igen.
Ang. betaling er det meget induviduelt hvad man aftaler. Ofte lyder aftalen dog sådan, at køber betaler hvis hesten går fejlfrit igennem eller køber hesten, men hvis køber pga. en betydelig fejl i undersøgelsen vælger ikke at købe, betaler sælger. Men igen, det er individuelt.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
maj 2007
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 65 Svar: 1.025
så næste gang jeg skal have hest skal den udover, handelsundersøgelsen, have blodprøve og røgten.. men det kan man jo selv bestemme..
ang. handelsundersøgelsen, så få den lavet hvor den står, det ville være træls at få den hje, hvis den bare skal retur igen, både for hesten og dig(:
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 717
maj 2007
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 65 Svar: 1.025
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 717
Farvel til ponyen = ny hest (: