{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Aflive? {{forumTopicSubject}}

Ja. Nu står jeg I et rigtig stort dilemma, og har brug for en masse synsvinkler.

Min nabo som vi lejer marker af, er død. af den grund har jeg kun markerne omkring 1 års tid endnu.

Jeg har sat 3 af mine ponyer til salg, så de skal egentligt bare sælges.

Nu står jeg så i et dilemma med Aldis.

Vi har et hestehus, og en fold på vores egen grund - men den er kun omkring ½ tønde.
Planen var jeg ville købe en shetlænder eller andet, til at gå rundt sammen med Aldis. Men ville det være forsvarligt, når de kun har så lidt plads?

Aldis er 28 år, og er kronisk halt. Dvs. hun ikke kan sælges, (og det har jeg heller ikke lyst til), desuden syntes jeg 3000 kr om måneden, for en hest der ikke rigtig bliver redet og heller ikke må rides mere end maks en gang om ugen, er utrolig mange penge.
Det skal siges jeg har kendt aldis siden jeg blev født, og af den grund har rigtig svært ved at tage en beslutning.

Desuden skal det siges, at jeg har dyrlægens ord på, at hun ikke har smerter!

Hvad ville du gøre i min situation?
- Købe en shetlænder, og derfor beholde hende hjemme?
- Aflive hende?
- Få hende opstaldet ude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflive?
  • #1   3. mar 2010 hvorofr vil det koste dig 3.000 om måneden ??

  • #2   3. mar 2010 jeg ville lade den stå hjemme.
    og prøve at få en aftale med de nye ejere af jorden


  • #3   3. mar 2010 Mig, Mig, MIG -
    Sådan ligger priserne i København. smiley 3.000 er et af de billigste steder jeg har kunnet finde.

    Janni .
    Tak. smiley


  • #4   3. mar 2010 Jeg ville købe en shetter (eller en Welsh sec A) og beholde hende hjemme.. Så længe den er smertefri og har det godt, så ville jeg ikke aflive..

  • #5   3. mar 2010 lade hende stå derhjemme

    jeg ville ikke kunne aflive hende hvis hun stadig kan have nogle gode år endnu


  • #6   3. mar 2010 Sorte Perler & Chiara -
    Er sku rigtig glad for jeres svar, da det også er det jeg helst vil. Sys bare de får utrolig lidt plads, men det gør de jo nok ikke når det kommer til stykket. smiley
    De får jo en løsdrift til 6 heste, så det er ihvertfald nok indeplads. smiley - og så en okay fold. men så er den heller ikke større.


  • #7   3. mar 2010 ja kender det dilemma..står selv med en hest her ved stor kbh..og det er dyrt at ha en gående der ikk blir brugt ;(..som kunne ha nogle gode år endnu som selskab..

  • #8   3. mar 2010 Rissh:

    Man kan sagtens finde en løsdrift i kbh, der koster under 1500 kr om mdr.


  • #9   3. mar 2010 Signe - Hvorhenne ? smiley
    Sussie - Præcis .


  • #10   3. mar 2010 jeg ville købe en lille pony som selskab og en halv tønde land lyder fint, hun er jo ældre og løber ikke så meget rundt.
    så kan du jo bare suplere med lidt ekstra hø.
    kh tina


  • #11   3. mar 2010 Tjaaa... Men lidt gå- eller rideture kan gøre underværker, selvom der ikke er så meget foldplads..

  • #12   3. mar 2010 Hmm. I dit tilfælde ville jeg nok anskaffe mig en lille pony (Welsh Sec. a som sorte perler siger :P)
    Havde du så mange andre heste (som vi) havde jeg aflivet den. Men det er kun en, og altså. Den lille fold plads.. Jeg er ret så enig med sorte perler smiley


  • #13   3. mar 2010 Har hørt gode ting om denne løsdrift: (link fjernet)

    Ellers er det bare på med vandreskoene og ud og ringe på døre.
    Det var sådan mine veninder og jeg fandt vores løsdrift. Vi har valgt at have løsdriften for os selv og have selvpas i løsdriften, så vi giver kun 600 kr per næse om måneden for at stå der, til gengæld sørger vi selv for foder og des lige.


  • #14   3. mar 2010 1/2 tønde land det er svarende til 3-4 ridebaner ik?

    Der vil nok ikke være jord nok til du både kan have jordfold og græsfold med græs nok til at de kan leve af det om sommeren, men pladsen vil jeg mene er okay til at de kan røre sig.

    Men har du stadig de store folde et helt år endnu? Så kunne du måske beholde en af de andre ponyer, vente og se tiden an i 1/2-3/4 år, og så se om hvordan det går med hendes helbred imens. Har hun det stadig godt kan du evt skifte ponyen ud med en shetlænder og holde dem hjemme med lidt ekstra hø om sommeren, hvis der ikke er græs nok. Samtidigt skal du nok forberede dig på den dag, hvor du må give hende fred.

    (",)



  • #15   3. mar 2010 Mia & Signe - Jeg bor ved Farum, og arbejder i Lyngby, så det skulle være der i nærheden, da jeg ikke har bil.

    Jette - Jo, det passer nok meget godt. smiley
    Man kan aldrig forberede sig på sådan nogle ting, men ja, selvfølgelig.
    Jeg vil IKKE beholde nogle af de tre jeg har tilbage, da jeg sælger dem udelukkende pga. jeg ikke har tid til at ride - og 2 ungheste, og en stævnehest, bør ikke stå stille. smiley


  • #16   3. mar 2010 Mia - Der er fodervagter. smiley

    Det har jeg desværre ikke mulighed for pga. meget arbejde.


  • #17   3. mar 2010 hm du har jo et problem igen, så snart du har købt en ny, denne lille holder jo ikke længe endnu som du skriver.
    Jeg ville nok finde en, som har en unghest pony som bare skal i hænder og stå. så betaler de udgifterne, du giver dem et sted med tilsyn.
    og når den gamle så ikke kan mere, kan de hente deres unghest igen smiley
    Ved godt, det måske er mest optimalt med en ældre shetter, men syntes bare det synd at købe endnu en hest, som så kommer til at stå alene og sætte dig i samme problem igen.

    Evt. kan du snakke med en hestehandler nær dig. de har ofte fået noget med hjem gratis, fordi folk er desperate især i disse tider. tag en sank, der sikkert en sød pony imellem som trænger til at blive fedtet op ½ års tid smiley


  • #18   3. mar 2010 sagde jeg fedet op! hehe oftere er det måske nærmere slanket et ½ års tid.

  • #19   3. mar 2010 Hvis du mener hesten ikke vil have godt af at skulle have nye heste ind, og lave rangorden osv. så ville jeg nok aflive.
    Hesten er absolut ikke ung længere, skal man også have i overvejelserne for at skulle opstalde den et andet sted. flytning nye rutiner. heste mennesker om den.
    Så igen en opvejning af, vil den ikke have bedre af, at få fred i sine trygge gode omgivelser.

    Kun dig selv, som kan svarer på det.


  • #20   3. mar 2010 jeg ville have den hjemme og købe en selvskabspony. mht foldplads, nej der kan jo nok ikke holdes græs på den, men så smid noget hø/halm ud på folden så kan det altså sagtens gå... efter min mening

  • #21   3. mar 2010 Tina -
    Det er faktisk en god idé ! Det havde jeg slet ikke tænkt på. smiley Jeg vil lige undersøge lidt på mulighederne.

    Hun er ligeglad med at få nye heste ind, det plejer ikke være noget problem heldigivs. smiley


  • #22   3. mar 2010 Jeg ville heller ikke købe en ny - så står du og skal sælge den videre når din gamle ikke er her mere. Hvilket også er synd for den "ny" smiley

Kommentér på:
Aflive?

Annonce