{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hoster igen... {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min den ene hoppe hostede sidste vinter. Tror det var pga høet. Det sidste vi fik, var ikke ret godt! Men sådan er det ikke i år og nu hoster hun igen... Ikke specielt meget, men hun hoster altså og der kommer slim ud af næsen engang imellem. Dyrlægen lyttede til hende sidste år, men der var ikke det helt dtore, at høre på hende, så hun fik kun lige lidt medicin i nogle få dage. Hun hoster lidt mindre denne gang og der kommer mindre slim...
Har I nogle gode råd til, hvad jeg kan give hende? Sidste år fik hun BH Ventilator... Har kigget lidt på Solanum No Cough... Den er ikke så dyr, som man kunne forvente...
Nogle urter, der hjælper? Eller andre forslag...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoster igen...
  • #2   4. mar 2010 Jeg ville få dyrlægen forbi igen inden man begynder at selvmedinisere

• #3   4. mar 2010 Tanja med Tallulah: Urter skader da ikke...
    Camilla Skov: Jeg har kig på en urteblanding fra Askhim's... Det er ikke så dyrt og den holder i 1½ mdr.

• #4   4. mar 2010 Skrev jeg det? Nej

• #5   4. mar 2010 Tnja med Tallulah: Nej,det gjorde du ikke, men mener bare, at det ikke skader, at give den urter... Du skrev, at du synes jeg skulle kontakte dyrlægen, inden jeg selv-medicinerer. Urter er da kun godt til heste, så hvis de hjælper, så sparer jeg dyrlægeregningen, som jeg har en på vej af og har haft RIGTIG mange af!!!
    Taz: Ja, den står på stald, men ikke i dagens lyse timer. Den står på halm, men det støver stort set ikke...

• #6   4. mar 2010 Grønmosegård ! - Min point er du ikke ved hvorfor den hoster.. DU kan derfor ikke begynde at behandle noget du ikke ved hvad er..

Hvis den fx har lungeorm, så vil urter ikke hjælpe

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #8   4. mar 2010 Det er også sjældent på denne tid af året at halm ikke "støver" da det har ligget lang tid nu. Måske det ville hjælpe at sætte hesten på spåner i stedet

• #9   4. mar 2010 Jeg er helt enig med Tanja, ring dog til den dyrlæge og få klarhed over hvad din hest fejler! Min hoppe var døden nær fordi jeg ikke reagere i tide pga hoste. Jeg sendte hende på til ansager og fik hende kikkertundersøgt i luftvejene, det kostede ikke over 2500kr. Hoste skal altså tages meget alvorligt når det er en hest!

• #10   4. mar 2010 Hvis du har mulighed for at have hesten ude 24 timer, så gør det. Du gør din hest en kæmpe tjeneste!
    Min hoppe havde også snot/udflåd fra næsen, det endte med kronisk sygdom. Det er billigere at forebygge end at behandle. Som jeg ser det er det forsent at forebygge, du skal igang med behandlingen. Urter er ikke direkte behandling, men det er en dyrlæge. Så ved du hvad hesten fejler og har noget at forholde dig til.

• #11   4. mar 2010 Hvad er i for nogle? Jeg kan da godt forstå hun ikke bare springer til tlf fordi hun har hørt hendes hest hoste lidt. Det er sgu dyrt at få dyrlægen ud og det er ikke alle der har 5000 til at smide efter en dyrlæge.

Du skriver jo at den ikke hoster så meget, så mon ikke det er pga støv. Min hostede også meget for nogle måneder siden, og så gik vi over til at fodre med wrap og vandede det og så får han noget foder med en masse urter i, og jeg har ikke hørt ham hoste en enkelt gang siden. (undtagen den dag jeg kom til at smide noget dårligt halm ned i hovedet på det, men der var jeg nu også selv ved at kvæles i støv)

Men prøv med en urteblanding og vand dens hø godt. Det skal ligge i vand i min 15 min før det har en effekt. Og så har en hest der hoster godt af reglmæssig motion da det renser lungerne for de bakterier der er der. Ikke hård motion men almindelig vedligeholdelse..

Håber du kunne bruge det til noger smiley

• #12   4. mar 2010 Kristina M: Tak, synes nu også de er lidt "hårde" de andre... Jeg ved helt sikkert, hvornår dyrlægen skal kontaktes. Jeg ringer hellere efter dem en gang for meget, end en gang for lidt. Jeg ligger nr 1 på deres liste over mest besøgte/betalende kunder! Og jeg mener ikke det er alvorligt nok til et dyrlægebesøg. Så prøver med urterne og hvis det ikke bliver bedre - eller bliver det værre, kontakter jeg selvfølgelig dyrlægen.
    Jeg har lige bestilt en urteblanding specielt til luftvejene, som kommer om et par dage... :o)
    Selvfølgelig kan det skyldes støv, men så er hun meget sart. Og hun er først begyndt, at hoste for under 1 uge siden og hun har stået på stald i knap ½ år nu...?!? Men som en skriver, kan det også skyldes ammoniak fra boksen. Jeg muger heller ikke ud hver dag, men kun en gang om måneden. Og de har lige for nyligt fået renset boksene. I bunden strør jeg Stalosan...

• #13   4. mar 2010 Krisitna M - Nu læser jeg det ikke somom den hoster lidt, men at den ahr hostet siden sidst dyrlægen var der (sidste år) dvs. min. 2 måneder, det er lang tid den "bare" går og hoster..

Jeg har nu aldrig oplevet det koster 5.000 for at få en dyrlæge ud :S SÅ burde du nok finde en anden dyrlæge..

jeg er på su med barn, og har 2 katte, hvor jeg går til udstilling med den ene (hvilket heller ikke er billigt) og jeg vilel ALDRIG tøve med at få dyrlæge til nogen af mine dyr.. Man kan ikke bare begynde at behandle noget man ikke ved hvad er, det kan ende i en aflivning

• #14   4. mar 2010 Du kan prøve at vande høet (altså om aftenen lægger du det hø, hesten skal have om morgenen, i vand, og om morgen lægger du det hø, som hun skal have om aftenen i vand). Lad det lige dryppe lidt af inden hun får det, så det ikke kommer alt for meget vand med ind i boksen.

• #15   4. mar 2010 Tanja med Tallulah: Den har hostet i knap 1 uge!!! Den hostede også sidste vinter... Men det er mindre denne gang.

• #16   4. mar 2010 Grønmosegård ! - jeg vilel stadig få undersøgt HVORFOR den hoster..

Det nytter jo ikke du putter en masse urter i den, hvis den fejler noget alvorligt

• #18   4. mar 2010 Krisitna M

Hvad vi er for nogen? Det var da noget mærkeligt noget at skrive. Men ok hvis du vil have et svar, så er vi nogen der tager vores dyr alvorligt og derfor er dyrlæge den eneste rigtige løsning! Forebygning er billigere end behandling!

• #19   4. mar 2010 Derudover når det er et tilbagevendende problem, så må du jo få ændret staldforholdende. Skift dit halm med f.eks spåner/tørv/træpiller, hø til wrap, åben vinduer og få luftet ud, ja sørg for der er et sundt staldmiljø hele døgnet rundt året rundt.

• #20   4. mar 2010 Jeg ville også ringe og snakke med dyrelægen (og det er gratis) så vurdere de hvad der evt skal gøres og om de skal ud og se den... hoste kan altså være enormt farligt for en hest, den kan hoste sine lunger i stykker hvis der ikke gøres noget.. så det er en af de ting man virkeligt skal tage alvorligt.. jeg har selv haft en hest der hostede og hvor det blev slået hen (af en dårlig dyrelæge) det endte med at blive rigtig dyrt og tage mega lang tid og den vil altid være mere modtagelig i lungerne..
    Og så de der kommentare med at det ikke er alle der har penge til dyrelægen.. sådan noget pjat.. hvis man ikke har penge når det er nødvendigt så har man jo ikke råd til hesten .. derfor har jeg fx en dyrelæge forsikring.. for jeg er bestemt ikke rig.. og skulle den del jeg selv skal betale være for stor jamen så finder man ud af det med dyrelægen.. men aldrig ville jeg undlade at tilkalde dyrelæge pga penge..

• #21   4. mar 2010 Hun skriver jo den kun har hostet en lille uge, men at den også havde problemer sidste år (hvor dyrlægen var ude)

Hun beder jo bare om gode råd mod hoste.. Og hvis dyrlægen var ude sidste år så ved hun sikkert godt hvad den fejler.

• #22   4. mar 2010 Hvis der kommer snot ud af næsen, har det intet med hø, halm eller staldmiljø at gøre, og urterne vil ikke hjælpe en hujende fis.
    Kommer der snot er der tale om en infektion, og hesten skal have antibiotika hvis symptomerne persisterer.

• #23   4. mar 2010 Fresh Taste fra bluehorse. det hjælper smiley

• #24   5. mar 2010 Til alle jer sure hoveder: Om nogen, så ved jeg hvornår dyrlægen skal tilkaldes. Den fejlede som sådan ikke noget sidste år, hvor den hostede. Og det er som før skrevet meget mindre end sidste år. Og hun har ikke hostet i ret lang tid. Jeg kan godt ringe til dem ja, men jo det koster, for de vil ud og se på det. Sådan er det altid! Og jeg undlader ikke dyrlæge pga penge, hvis det er nødvendigt. Jeg synes bare ikke det er helt nødvendigt endnu... For den hoster kun et par gange om dagen... Ved af gode grunde ikke, om den gør om natten.

• #25   5. mar 2010 Jeanette D: Prøvede Fresh Taste sidste år. Det hjalp ikke så meget på hende, men har haft god erfaring med det ved en anden hostende hest (som ikke er min). Ventilatoren fra BH virkede bedre, men der var en uges ventetid på den, så er gået andre veje. :o)

• #26   5. mar 2010 Grønmosegård : Sjov er folk er sure hvis de ikke er enige med dig.. snakker sådan set ud af erfaring med hoste og hvor stor skade det kan gøre.. min hestede kun lige når man begyndte at trave og kun et par enkelte host.. ingen andre sygdomstegn, ingen hosten i stald eller på fold.. og det blev rigtig dyrt og tog rigtig langt tid og hesten har som sagt svækkede lunger idag, fordi der ikke blev gjort noget med det samme..
    Derfor er hoste ikke noget jeg ville lade stå på mere end max 2-3 dage så ville jeg ringe og snakke med dyrelægen.. og nej de kører kun ud hvis de finder det nødvendigt..
    Det er bare dumt at begynde at købe alt muligt ind og fylde i den, når du ikke aner hvorfor den hoster.. de forskellige ting er jo netop til forskellige grunde..

Kommentér på:
Hoster igen...

Annonce