{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Burde jeg aflive? {{forumTopicSubject}}

Jah..
det er min fuldblodshest Walle jeg tænker på.
Jeg har ikke råd til at have begge heste, og prins har jeg haft i 13 år og han skal ingen steder..
så jeg har sat walle til salg. Men spørgsmålet er om det ikke ville være bedre at aflive ham.

Han gik løb som unghest men blev slået skæv i hoften i en ulykke.
og jeg tror ærligt talt ikke han bliver ridehest nogensinde igen.
Bare jeg longere ham i skridt begynder han at slå voldsomt med hovedet, og jeg har en stærk mistanke om at det har udviklet sig til Headshaker syndrome.
Hele hesten er jo skæv.
Men altså.
ikke nok med det, så er han helveds utilregnelig.
han er absolut ikke sjov at danse med når han først hidser sig op. Han panikker med det samme og glemmer alt om de mennesker der er omkring ham.
Jeg har fået alle ribben bøjet på den konto, ud over div andre småskramme der som regl følger med i omgangen med så store dyr.
Jeg er bange for at han ender med at være farlig. Det er han jo nok i forvejen, jeg har bare ikke selv villet give op og indse det.
Han er jo min lille skat, ikke? :'/
men jeg er bare bange for at hans opførsel skyldes smerter.
jeg ringer og snakker med en dyrlæge på mandag.

Men jeg vil ikke sælge ham og så risikere at han bliver solgt igen og igen. han er så skrøbelig mentalt. suk.
så fortjener han ikke at få fred et sted hvor han er tryg, istedet for at gå fra hånd til hånd.

det kan jo være jeg er heldig at finde den helt rigtige person til ham. men sandsynligheden er lille hvis jeg skal være ærlig.
og det piner mig.

håber i kan hjælpe mig lidt her.. :'/




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde jeg aflive?
  • #1   5. mar 2010 Jeg sys han vil være bedre tjent med at komme over på den anden side.
    For du kan ALDRIG vide dig sikker på om han blir kaste boldt. og det vil sku være synd. eller om nogen prøver på at vil bruge ham som ride hest, og derved får han flere smerter.
    Tror også du selv vil have mere ro i sindet ved at aflive ham. for så er du sikker på han er kommet et sted hen han har det godt.


  • #2   5. mar 2010 Jeg ville nok helt ærligt vælge at sende ham ud på hans sidste køretur.

    Ud fra det du fortæller om ham, så risikere du han ender som kastebold. En fuldblod er, som du ved, ikke en hest alle kan magte og det vil være synd han skal misforstås.



  • #3   5. mar 2010 Det er en svær situation.. Men hvis du føler du har penge til det syntes jeg da du skal prøve at få den undersøgt af dyrlæge eller kiopraktor og se om det ikke kan hjælpe.

    Ellers syntes jeg det ville være bedst at aflive den. Den risikere at få det værer ved at blive kastebold fordi den er "farlig"


  • #4   5. mar 2010 Hvis det var mig, havde jeg nok valgt at aflive den.. Der findes så mange mærkelig mennesker i selv lille Danmark, som kan finde på hvad som helst, med en hest der ikke burde være ridehest.. Men du kan naturligvis også være heldig, at finde nogen der vil være gode ved ham.. og give ham et godt liv.. Men ja.. det er noget du må gøre op med dig selv.. og hvad du har mest ro ved..

  • #5   5. mar 2010 tak skal i have begge 2..
    suk.. men det er jo ikke ligefrem en sjov beslutning vel. :')
    men det ender det jo nok med.
    Ville bare høre nogle andres mening om det.
    skal bare lige sluge den selv.


  • #6   5. mar 2010 Jeg synes det er virkelig du flot af dig at tænker på hesten på den måde, og ikke bare sælger ham.
    Det er nok en af de sværeste beslutninger man kan komme ud for, da det jo er et dyr man nære mange og stærke følelser for.
    Jeg tør slet ikke tænke på den dag jeg selv står i samme sted som dig med min gamle pony på 20år


  • #7   5. mar 2010 Tror jeg bestiller en dyrlæge til at komme og give ham sprøjten her i foråret.
    syne han skal have lov at opleve den årstid én gang til...


  • #8   5. mar 2010 Det er den helt rigtige beslutning du har taget..
    Så ved du også at der hvor han så er, der har han det godt..


  • #9   5. mar 2010 Syntes det er den rigtige beslutning at aflive ham, hvis alternativet er at sælge.
    Ellers ville jeg nok have fået en kiopraktor til at se på den, men det er der jo ikke rigtig nogen mening i, hvis du alligevel ikke har råd til at beholde dem begge to.


  • #10   5. mar 2010 slagtning er også en mulighed det koster ikke penge der får du lidt for det medmindre han ikke kan slagtes. jeg har fået min hest slagtet og det var ikke pga af pengene jeg valgte det men fordi jeg havde muligheden og kunne kører ham til slagter, men jeg ville have svært ved at sælge sådan en hest, sys det er bedre at give ham fred

  • #11   5. mar 2010 Jeg ville også aflive, så ved du hvor han kommer hen.
    Og det ved du ikke hvis du sælger ham.
    Det er et rigtig hårdt valg, men det er det rigtige du vælger.

    Varme tanker herfra.


  • #12   5. mar 2010 Åhr bare flere var som dig...

    Jeg synes helt bestemt også du skal lade ham få fred. For har selv pr'vet at få en hest, som havde været kastebold og han var helt fuldstændig forviret oven i sit lille hoved. Det var SÅ synd for ham... Og nu er det så også end ud med en aflivning.


  • #13   5. mar 2010 Tja ved ikke, hvor gammel er hesten. og har du fået kiropraktor ud og prøve at rette hesten op?
    Hvis han er som du siger, så nej ville jeg heller ikke sælge hesten. men hvis der var en mulig fremtid i ham, ville jeg da forsøge at give ham til en der kunne få glæde ud af.
    Ved vores berider Joel der arbejder med problem heste af og til har modtaget håbløse tilfælde, men ja han giver ikke penge for dem, for den tid, som skal lægges i at rette dem op, er sjældent hvad du får for hesten bagefter. men hesten får på den måde en ny chance, og man er forvisset om, at kan sådan en som ikke fjerne problemerne, så får hesten fred. Men ja helt sikkert hvis du ikke er til den løsning, så få den aflivet. For ikke fair at sælge sådan en hest. vil sikkert koste spidsen af en jet jager at få den rask smiley
    Men man ved jo aldrig, der sikkert andre som joel derude, som tager problem heste ind, og giver dem en ny chance. men kræver nok samtidig at den ikke er ældgammel.

    En svær beslutning er det altid, har selv en hest med gigt, ved ikke om han kommer til at gå godt igen. og hvis ikke, hvad skal man så beslutte!
    Hårdt at være hesteejer ja.


  • #15   5. mar 2010 Det kan da godt være jeg hverken får det hele ell det halve med?
    Men jeg synes, sådan som du beskriver hesten her i indlægget.
    Er ikke den samme måde du beskriver ham i hans profil og den annonce du har med ham?

    Har i andre ikke læst hans profil og annonce?


  • #18   5. mar 2010 uha kun 10 år. hvis han er som du skriver i ann. så ville jeg hvis jeg var dig give ham en chance. høre nogle gode heste personer ad. evt. lave en aftale om i deler overskuddet hvis der skulle komme et ved salg en dag smiley men for 6000 så det virkeligt hurtigt brugt op, hvis en skal fjerne problemer der først er sat i hoved.

    Ja han er tidligere væddeløbshest, så de bliver måske ikke så gamle og så den skæve hofte! Ikke nemt. men hvis han har noget at byde på, så ville jeg forsøge at give ham den chance. hvis det går godt, kan du jo være glad på hestens vejene går det dårligt, er udfaldet jo bare det samme som nu.

    var hesten skør i hoved, skæv syg gammel. men det er den jo ikke.
    Jo skæv, men ikke sikkert det ikke kan rettes. så den varm, tja det der mange heste der er. du skriver han er trafik sikker. så kogende er han jo ikke, hvis han kan ride på vej.

    Håber for ham du vil give ham chancen. men ja jo kun dig der kan tage beslutningen. og ved hvad der er bedst for hesten i den sidste ende.


Kommentér på:
Burde jeg aflive?

Annonce