{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

ponyen villle ikke gå ? {{forumTopicSubject}}

Heej ,
idag da jeg trak min pony ind fra fold var der intet galt .. men da jeg skulle trække den ned på stald gangen ville den slet ikke gå - skulle nærmest hive den der ned... kiggede og mærked på hans ben ,? der var intet ?? rensede hove og striglede .. intet ??
Gik fosigtigt op i hallen med ham - der ville han gå lidt ,, vi trak nok rund med ham en lille time - og det virked som om jo mere "Varm " hAN blev i benen - jo bedre gik det - men han virkede lidt stiv i bag benene... Ham der lukkede den ud sagde det samme da han skulle ud ?
Tænkte at han kunne have vrikket rundt ude på folden , men det var der imorges ,og var ved ham igår inden han kom i boks - der var intet og vi red... kunne han have lagt forkert i boksen?? ^ hvad tror i ??

KnusS Katrine..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ponyen villle ikke gå ?
  • #1   21. jan 2006 det kan være han er gledet og faldet og så var lidt øm...
    det kan være mange ting, bare tænk på os selv =)

• #2   21. jan 2006 Har du undersøgt om det kan være krydslammelse?

Eller nyresvigt?

Har i givet ham noget muggent foder, eller trænet ham ekstra hådt i det sidste? Har i fodret mere en i har trænet ham?

• #3   21. jan 2006 Hvis det bliver bedre og bedre jo mere varm han bliver så tyder det på ømme muskler. For når musklerne bliver varmet op bliver de blødere og det gør ikke nær så ondt. Det er lige som mennesker der altid er mest stive i musklerne om morgenen når man står op, så bliver det tit bedre i løbet af dagen. Få evt en hestemassør til at kikke engang. Det er alle pengene værd.

• #4   21. jan 2006 Jeg glemte at sige hvis hesten har trådt forkert på folden så bliver det ikke bedre når han går, så bliver det værre. Når det er sådan noget så er det kun hvile der hjælper. Når det er muskler så skal det rides væk. (eller longere, trække med den osv).

• #5   21. jan 2006 Okay .. har ike givet muggent foder , det vil ik kunne ske - ser efter det hver dag ! og vi har ik trænet over normalet... tror på det med musklerne ... ham og to venner på folden ... de tonser rundt hele dagen , sparker bukker og bider grimerne af hinanden ... såå...

• #6   21. jan 2006 hehe..ja da er det nok af egen overtræning i folden.. det kommer sig sikkert efter nogle dager hvis der bare er musklerne. Hvis ikke får du kontakte dyrlægen.

• #7   21. jan 2006 Det skedte det samme med min søsters hest. Den var så glad for at få ny fold at den bukkede i næsten en halvtime og løb helt berserk af glæde.. og næste dag kunne han næsten ikke gå...

• #8   21. jan 2006 Jeg ville forslå det er ømme muskler, så en massør er god ;D Hvis den snart skal have smed, så få lige smeden til at tjekke det ikke er en hovbyld, ;D Håber det går væk i løbet af nogen dage.
    Hilsen Fie og Huddi.

• #9   21. jan 2006 den har ikke haft nogle sår vel? sådan fornylig?

• #10   21. jan 2006 Nej har ikke haft nogle sår ... det gik bedre da var kommet op i hallen , der virkede det som om ingen ting var sket næsten , men sys han var lidt stiv i bag benene ... Ja - skal snart have smed regner jeg med !
    Tak for jered svar alle sammen , er der mere - så endelig skriv :b

Katrine <'3

• #11   22. jan 2006 Forfangen - tror j nu ikk ?? vil se hvordan det ser ud imorgen ...

• #12   22. jan 2006 den er nok ikke forfangen.. det er for det meste på forbenene og det er kun om foråret da der er mest næring i græsset der... det er godt at den ikke har haft nogle sår.. for det lyder meget som stivkrampe... men det har den nok ikke så... god bedring med den...

• #13   22. jan 2006 Taak .. måske er det forfangen !! - det ligner det nåe hangår - men ikke når han står ... vi får dyrelæge imorgen ... og idag får han kun Green Power hø og halm og lidt brød og lille kop hippolyt...
    Camilla N: den kan også blive forfangen på denne årstid , deet er ikke kun græsset men også foderet ... Jeg har ikke sat ham ned når han har haft fridag - tror det er det .., men vi forse .... skriver m det imorgen...

Knuss...

• #14   22. jan 2006 jeg tror nu ikke at det er forfangenhed!... det kommer mest om foråret (pga. græsset) så tror jeg mere detmed ømme muskler...
    men god bedring med den:)

• #15   23. jan 2006 Hallo Hallo !!

vi havde dyrelæge idag ..
    har forstuet alle kodeled .. forbenene er vidst slemmest .. det går bedre ... han skal stå en uge .. fik smerte stillende idag ... og skal have det i pasta de næste 6 dage ... og have varme håndklæder og bandager på benene et kvarter hverdag og må godt trækkes lidt med ...
    Må begynde af ride ham stille Mandag .. kan da ikke undvære at ride en hele ugen SNØFT smiley

KnusS...

Kommentér på:
ponyen villle ikke gå ?

Annonce