{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Vi flytter ! {{forumTopicSubject}}

Mig og min veninde flytter til hammelev ridecenter med vores heste.
fordi der hvor de står nu sker der aldrig noget.
og det er stort set kun mig og hende der rider sammen.

Men sys i det er dumt at flytte pgs det ?
vi har lige fået afvide at vi skal passe på der ude. fordi de har smidsygdom? og en af hestene er lige blevet aflivet!

Men på den gård de står på nu.
der er:

-kun mig og hende stort set, der rider sammen
-ingen stævner
-ingen social hed.
-der er tom hele dagen
-der er ikke nogle af se op til. (Så som gode rytter)

Og på hammelev:

-stævner
-socail hed
-venner
-mange
-gode tur i skoven
-undervisning
-der er altid nogle !

Hvad sys i vi skal vælge ?

ps. vi er lidt bekømret med det med sygdom! da det er en rideskole !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi flytter !
  • #1   27. jan 2006 jeg vil sige det kommer an på ens behov, min står også på en går der er vi tre tøser, og der sker da heller ikke det vilde, men det har jeg det fint med. Gider ikke det hyr med rideskoler, og stæven ja det siger mig ikke så meget mere.

    Men hvis du keder dig hvor du er, er det måske en god ide og flytte, dog ville jeg som nalle siger, vente til stalden er fri for sygdom, da jeg ikke syntes det er den risiko vær.


  • #2   27. jan 2006 Jeg ville gerne stå et sted hvor der ikke var stævner. Tro mig, der hvor jeg står nu er det stævner ca hver anden weekend hele vinteren igennem. Så er det virkelig et problem når man vil røre sine heste. Man bliver nød til at ride/trække dem en tur på vejen, eller vente til de er færdige med ridehusene hvilket tit er ret sent.

  • #3   27. jan 2006 Det er der ikke på vden rideskole.
    Der er ca. 4 stævner om året. så det er ikke så slemt.


  • #4   27. jan 2006 Jeg vil gi de andre ret; vendt med at flytte indtil stalden er fri for smitefare.
    Altså Prins og Fandango står i en lille klub so så ikk en medlem af danskrideforbund, men de holder både stævner, udflugter og sårn.. Så det er ikk så kedeligt igen, selvom det kun er mig og simone som noller rundt derude.. Vi hygger os.. hihi..
    Men hvis du hellere vil være der, altså pårideskolen, så flyt. smiley Men pas på! For rideskolepiger er ikke altid lige søde ved hinanden!
    Det fandt jeg ud af på den hårde måde..(blev lige røvrendt da de troede jeg ikk var der, men jeg sad altså inde v Prins og fik det hele me. SÅH flyttede vi) sårn kan det jo gå..


  • #6   27. jan 2006 Hov, jeg glemte at svare på det med smittefaren. Jeg ville helt klart vente hvis jeg var dig. Et par uger fra eller til skader vel ikke. Så hvorfor ikke være på den sikre side og vente til smitten er væk. Det er ikke rart at starte opholdet med en stor dyrlægeregning, eller evt det der er værre...
    Engang for mange år siden (1993?) havde jeg min hest på en rideskole. Der udbrød kværke og det var et kæmpe problem fordi der var så mange heste. De bliver jo ikke syge alle på en gang. Så der gik flere måneder før vi kunne rense stalden. Og jeg mener den blev simpelthen spulet med højtryksrenser.
    Et par år senere havde jeg stadig min hest på den rideskole og en anden (Smokey) stod stadig hvor jeg havde købt ham da aftalen var at han skulle være opstaldet der det første år. Der var så en hest der fik kværke i meget svær grad. Sjovt nok var den hest Shady som jeg nu ejer, men det gjorde jeg ikke dengang. Og min hest Smokey passede på hende, og gik simpelthen og slikkede såret rent ligesom en hund ville gøre. Så jeg ventede bare på han skulle blive syg. Men mirakuløst var Shady den eneste hest der blev syg, resten (ca 15 stk) slap uden noget. Ret underligt faktisk.


  • #7   27. jan 2006 Om det er dumt. Det er nok et spørgsmål du selv kan afgøre .. Om andre syntes det kan i og for sig være ligemeget, vis du syntes stedet er bedre og du ville kunne få mere ud af det så ville det da helt klart ikke være dumt at flytte. Spørgsmålet er jo så det med sygdommene, Ved du det selv, eller er det bare et 'rygte' du har fået at vide?.. Jeg syntes ikke det er dumt hvis du selv ville trives bedst med det andet sted.
    // Z


  • #8   27. jan 2006 hvad er det for en sydom?

  • #9   27. jan 2006 Ukendt Brugernavn:
    Jaa, det kan jeg godt !


  • #10   27. jan 2006 et eller andet med Hep ! eller sådan noget !

Kommentér på:
Vi flytter !

Annonce