{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.586 visninger | Oprettet:

tegn på orm {{forumTopicSubject}}

min pony er begyndt at hoste, ikke vildt meget, men han har aldrig rigtig hostet før så det undre mig lidt at han er begyndt på det.. og så er han blevet tynd, (han er svær at fodre på, og skal tit sættes op/ned i foder), men det kom igennem weekende, så satte ham op i mandags, og synes ikke han har taget på.. ved godt at der nok skal gå lidt flere dage før man kan se at han har taget på, men kunne hans hoste og det have noget at gøre med at han kan have orm?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tegn på orm
  • #2   24. mar 2010 har jeg også tænkt mig.. men det var ikke det der var spørgsmålet smiley tænker på hans hoste - om det kan have noget med det at gøre ?

• #3   24. mar 2010 Ved ikke, om det kan ved heste, men når katte hoster er det ofte pga. orm..

• #4   24. mar 2010 ja, det var nemlig det jeg tænkte lidt.. har bare aldrig oplevet det før.

• #5   24. mar 2010 synes det er sjældent heste hoster i forbindelse med orm.. Jeg har selv lgie købt en hest der havde overdrevet mange orm! Hun er i forvejen svær at fodre på, men ormekuren hjalp klart med at hun nu er begyndt at tage på, foder kan desværre ikke bare sætte op, da hun ikke er særlig madglad, og derfor også sagtens kan lade mad være tilbage i krybben.. MEn hoste har jeg nu aldrig oplevet nogle af vores heste har gjort i forbindelse med orm, tilgengæld har nogen tabt dig lidt eller blevet lidt mere sløve,

• #6   24. mar 2010 Har også kun oplevet at heste med orm har tabt sig.. Undre mig bare over hvad hans hoste kan komme af, han spiser sin mad fint og virker ikke sløv eller noget. Må bare se om han har orm, og hvis han har må vi se om hans hoste går over eller ej, ellers må han jo tjekkes hvis det bliver ved..

• #7   24. mar 2010 Jeg har præcis samme problem med min, dog er også han meget snottet..
    Jeg havde dyrlægen ude og kigge på ham for to uger siden.. Han lyttede til ham og mærkede på ham, men han kunne ikke rigtig sige hvad det var.. Jeg fik noget medicin til ham han skulle have i 6 dage og så skulle det gerne gå over.. Men det er det desværre ikke.. Hans forkølelse er blevet bedre, men han hoster stadig.. Mest når han får sin mad om morgenen, når jeg rider og om aftenen når han får sin mad.. Nogen gange når han bliver lukket ud på fold..

Vi har snakket meget om det kunne være støvet fra hans strøelse, men det er så minimalt at det ikke kan være det.. Så har vi også snakket om orm, ligesom du mistænker for at være problemet med din hest.. Og må sige at jeg er gået mere over til idéen med at min har orm.. En der står hvor min hest står, siger at hendes hest sidste år hostede pga. orm..

Min har også tabt sig meget her på det sidste og skal enten sættes op i foder eller have noget med mere næring i.. Man er begyndt at kunne se hans ribben, og det synes jeg bestemt ikke om.. Så jeg kører nok ud med en prøve i næste uge og får den tjekket.. Synes jeg også du skulle smiley

• #8   24. mar 2010 Bette: Okay smiley håber lidt på at det er det så.. Ikke fordi det er godt han har orm, men så ved jeg da hvad det er. smiley

• #9   24. mar 2010 Ja.. Jeg har lige brugt 1000 kr på dyrlægen for han skulle komme og kigge på min.. Så ville sige at hvis du kunne spare de penge ved at give en ormekur, ville det være forsøget værd smiley

• #10   24. mar 2010 Det er jo også snart tid til gødningsundersøgelse..
    (cirka en måneds tid..) Men, hvis hesten har mange orm, kan det jo godt være tid :)!
    Har dog aldrig hørt om at hoste/tynd skulle have en sammenhæng smiley

• #11   24. mar 2010 Havde akkurat samme problem med min 4 års. Hun hostede og var pludselig ikke så nem at fodre på mere, og selvom jeg pakkede hende ind i uld tæpper og to dækkener blev det ikke bedre. Det skal lige siges at hun stod med snot ud af næsen i to uger, og hvidløg og alt muligt andet godt mod snot/hoste virkede bare ikke. Så jeg gav hende en ormekur, og to dage efter sked hun KÆMPE orme ud. Aldrig har jeg set noget lignende! - Og da hun så havde fået tømt det hele i løbet af 3 dage var snotten væk, hosten og hun blev nem at fodre på igen smiley
    Så jeg ville råde dig til at skyde en ormekur i den og give det 4 dages tid, så har du sikkert en frisk hest igen smiley

• #12   24. mar 2010 Jeg sidder virkelig og ærger mig over at jeg har brugt så mange penge på dyrlæge hvis en ormekur er det der skal til.. Men ville helst gerne være på den sikre side jo smiley

• #13   25. mar 2010 Hoste kan være flere ting...
    Har engang haft en pony der hostede rigtig meget og det viste sig at være lungeorm... Det fik han kronisk bronkitis af...
    Min hoppe hostede pludselig meget sidste år, det var en virusinfektion og hun skulle have antibiotika... hun tabte sig også en del...
    Husk at bændelorm kun kan ses ved blodprøve og også er en hyppig årsag til vægttab... Og de almindelige ormekure tager ikke bændelorm...

• Jens Erik S
    Jens Erik S Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #14   27. mar 2010 Det kan også være bremselarver - der fås ormemiddel hvor også de bliver fjernet - problemet er altid på dette tidspunkt - spørg din dyrlæge - hilsen J E S

Kommentér på:
tegn på orm

Annonce