{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.948 visninger | Oprettet:

Aktivering af hest der keder sog -boks {{forumTopicSubject}}

Vi har nogle heste i stalden, som efterhånder keder sig ved at stå i boksen, i de timer natten over.

Hvordan kan man aktivere dem, uden at skulle købe en dyr bold, men i stedet selv finde på noget at lave til dem?

DE HAR MASSER AF HØ! - SÅ DET ER IKKE PROBLEMET!

Det er hovedsagligt åringerne og plagene der ikke gider at spise hø konstant og mangler noget at give sig til.

Håber nogle har nogle idéer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af hest der keder sog -boks
  • #1   3. apr 2010 tag en dåse, altså en stor vanddunk el. lignende hæng den ind til dem så de kan lege med dem..
    evt, en almindelig fodbold, den er ikke så dyr..
    min nye, står med en fodbold i boksen..
    Evt en salt slikkesten, nyder de også..
    Puha, der er mange ting du kan ligge ind.. Bare det er forholdsvis rundt eller firkantet og ingen skarpe kanter, eller store huller så de kan sidde fast smiley


  • #2   3. apr 2010 Er 200 kr for en bold dyr? Den holder jo længe smiley

    Tallulah keder sig også, så hende flytter jeg et sted hen hvor hun kan gå med andre heste selv i boksen smiley


  • #3   3. apr 2010 *Tanja med Tallulah *: Ja, det er dyrt, hvis der findes billigere løsninger, og når det nu ikke er mine heste, men nogle jeg er passer, og hvis jeg skal have 4-5 stykker, så er 1000 kr. mange penge at skulle af med, når jeg kun har 1400 kr. i måneden til at betale evt. dyrlæge, tøj og andet til mig selv osv. smiley

    Så er det også bedre at genbruge ting, der alligevel skal smides ud for eksempel.


  • #4   3. apr 2010 Min veninde tog engang helt alm plast flasker fra kildevand, hang dem på en holdbar snor/reb og så ellers få den hængt op i boksen, hendes unghest nød den helt ekstremt, og den fik bare nogle tæsk xD!

  • #5   3. apr 2010 så må ejeren jo betale smiley

  • #6   3. apr 2010 Alle hestene står i bokse, hvor der er en ''halv'' mur. Altså hoved og hals kan de frit tage ind til hinandens ''side-makkere''. Så sociale er kan de også beskæftige sig, men det er alligevel mange timer at kun bruge til at spise og have samvær med de andre, hvor de ikke kan lege.

  • #7   3. apr 2010 Ellers bare find nogle ting der enten er runde eller firkantede uden skarpe kanter, og med enten små eller ingen huller så de ikke kan sidde fast eller skære sig smiley

  • #8   3. apr 2010 *Tanja med Tallulah *: Jamen det er jo stadig dyrt, når man kan bruge en flaske eller dunk, som der bliver foreslået. smiley Og det er sikkert lige så godt.

  • #9   3. apr 2010 Tina R: Tror du det vil fungere med en fodbold, der er alligevel er flad, og lave huller i den, og tage noget reb i gennem og hænge op? smiley

  • #10   3. apr 2010 Men hvis du så skal ud og købe nye flasker hele tidne bliver det i længden mindst lige ås dyrt, hvis ikke mere smiley

  • #11   3. apr 2010 *Tanja med Tallulah *: Nu køber man jo ikke kun flasker til det formål. smiley Og nu er det sådan at vi er en stor familie (7 børn) og vi har masser af flasker liggende hele tiden, så kan de da bruges i stalden, i stedet for at bare ligge og fylde, til der er så mange, at min mor er træt af dem og kører dem på lossepladsen, eller hvor hun end kører dem hen.
    Så når man alligevel bruger penge på at købe en flaske vand, så er det jo gratis legetøj til hestene.


  • #12   3. apr 2010 -Skær gullerøder i små stykker og spred dem rundt i boksen, så kan den bruge lidt tid på at spise og finde dem.

    - lig grene i boksen både til leg, men også så hesten kan bruge til på at "skrælle" barken af ( ikke fra giftige planter! )

    - Masser af hø, evt. i en høhæk.



  • #13   3. apr 2010 Jeg har selv købt nogle hønet, hvor jeg putter wrappen ned i, og så hænger jeg dem forskellige steder i boksen, og så hænger jeg dem sådan så når hesten tager fat i den, så svinger den rundt. Så har jeg sat saltsten op forskellige steder, som også hænger så de bevæger sig når hesten rører ved dem, og til sidst så har jeg sådan en tingest hængende med noget slik agtigt til hesten inde i (:

  • #14   3. apr 2010 et bildæk? det er der nogle her ude der bruger....

  • #15   3. apr 2010 Da min gamle afdøde hest var ung havde jeg bamser hængene rundt i boksen i loftet, han har aldrig været en der ødelage ting eller bed i dem, men hans synes det var meget sjovt og gå rundt i boksen hvor bamserne så rørte ham... Ud over det har jeg både haft bolde i boksen, en gammel kost uden stang som var sat på et bræt og så sat fast på siden af boksen som han os elskede og ellers gemte jeg gullerødder rundt i boksen som han så kunne lede efter...

    Hende jeg har som min egen nu gider ikke alt det pjat og er ikke til leg og dramatik i boksen... Man er vel en moden dame... Men hun har altså sådan en LIK sten hængende ned fra loftet med æble smag og selvom hun ikke rigtig vil stå ved det kan jeg se hun har været i den...

    Men er er jo bare og være kreativ, næsten hvad som helst kan bruges... smiley


Kommentér på:
Aktivering af hest der keder sog -boks

Annonce