{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Hvornår skal dæknet af? {{forumTopicSubject}}

Jeg har part på en traver, som i øjeblikket stadig stårmed et tykt dækken på. Ejeren har ikke noget overgangsdækken, men siger at dæknet skal af nu, for nu er det ikke minusgrader om natten mere og han kan blive alvorligt syg med lungebetændelse, hvis jeg ikke tager det af ham nu og at han er vant til, at gå uden dækken, for han har aldrig gået med dækken før i år og han fik det først på ret sent, i februar. Han blev rykket fra Køge til nordsjælland og frra boks til døgnfold i minusgrgader og med MASSER af sne og kulde.
Et par uger efter blev han stiv i bagbenene og derfor fik han et tykt dækken på, men som huun siger skal det altså af NU, for ellers bliver han syg og at han er vant til uden dækken fra dee andre år.
Men dsådan kan man jo ikke sige det, kan man?
Nu har han jo vænnet sig til varmen fra dæknet og det blæser jo stadig og er koldt om natten, så jeg ville da mene, at det er for tidligt, at tage det af.

Hvad mener i??

Det kan evt lige siges, at ejeren bor i KBH og hesten står helt oppe i nordsjælland, så hun kommer ikke herop, det er kun mig der passer ham udover hans fuldpensionspasning..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår skal dæknet af?
  • #1   11. apr 2010 Jeg syntes ikke de skal gå med det længere når der ikke er minus grader og sol som der har været nu her. Det synd . Min fik af igår, regndækken. Kender flere heste der også er barberet, som også går uden.

• #2   11. apr 2010 få købt et overgangsdækken, lad den stå med det en uge eller to og så af med dækkenet!!! det er jo 15 grader udenfor om dagen nu, så det er synd hvis den skal stå med et tykt dækken på da...
    mine egne er klippede, men de har for længst fået dækkenet helt af..

• #3   11. apr 2010 Jeg ville købe et billigt overgangs (:

• #4   11. apr 2010 Altså vil lige starte med at sige, at din kommetar om at ejeren ikke kommer derop hvor han står så hun ser ikke om hesten går med dækken eller ej, det er altså en uansvarlig holdning. Det kan godt være det er dig der passer hesten, men om du er enig eller uenig så er det i sidste ende hende der ejer hesten.
    Derefter vil jeg sige, at min mors fuldblodsvallak har gået uden dækken de sidste dage og han har nydt det i fulde drag - men han kommer jo også ind om natten. Jeg synes at så længe der er så dejligt vejr kan du godt lade hesten gå uden dækken om dagen, men synes helt klart du skal anskaffe dig et overgangsdækken + regndækken, hvis du har tænkt dig at hesten skal gå med dækken.
    Hvis det er dig der har bestemt at den skal gå med dækken, så må du jo også købe dæknerne....
    Den burde skifte til et overgangsdækken om natten nu, der er ikke så koldt mere..

• #7   11. apr 2010 Min går med regndækken uden fleece, så det er kun lige til at tage vind og regn.

Men jeg ville sige, at du skal give den et regndækken på - evt. kun om natten og så lade den have det på i en uge eller 2, inden du smider det helt.

• #8   11. apr 2010 Lise :
    Det var nu ikke noget ondt ment med, at hun ikke kommer derop.
    Det var nuu mere ment så i forstod, at det ligesom ikke er mig, der skal købe dækner til den. Men det forstod i så ikke alligevel....

• #9   11. apr 2010 Han har ikke noget andet dækken og jeg køber heller ikke noget andet til ham.... smiley Så det er endten eller.

• #10   11. apr 2010 Hvis du ikke vil købe et dækken til det, ville jeg nok lade den gå uden om dagen, og så give den det på om natten ..

• #11   11. apr 2010 *den

• #12   11. apr 2010 Mischa - Søger hyggepony til hms! J: Okay, men hvis du har hesten som din egen og du har lagt dækken på den, så kan du jo ikk rigtigt forlange at ejeren køber et dækken til den??
    Det er jo derfor man ikk bare skal smide dækner på for sjov, man bliver nødt tik at ha mere end bare et tykt vinterdækken...

• #13   11. apr 2010 Lise:
    Igen... Det er ikke mit valg. Hvis det stod til mig havde han ikke kommet fra boks til døgnfold midt i en iskold vinter...

• #14   11. apr 2010 Jeg har ikke lagt dækknet på ham, det har ejeren selv.:-)

• #15   11. apr 2010 min har overgangsdækken på nu, hun kom lige ud af vinterdæknet i tirsdags, så jeg venter lige lidt endnu og så får hun regndækken på i en uge og så af med det.

• #17   11. apr 2010 Så lad den gå med dæknet om natten og uden om dagen. For tager du det helt af kan den let blive forkølet, og at lade den gå med vinterdækken i det her vejr, det er rigtig syndt!

• #18   12. apr 2010 Pegasus som jeg rider på er barberet´alle steder bortset fra en lille "firkant" under sadlen og benene og han går uden dækken, han får det godt nok på hvis det er regnvejr eller rigtig rigtig koldt, men ellers ikke og jeg synes du burde tage dækkenet af din hest når vejret er så godt, med sol osv. ellers er det synd smiley

• #19   12. apr 2010 Forstår ikke at der stadig findes mennesker, der behandler deres heste sådan....Dette er ment til ejeren af hesten, ikke dig som part!!

Du bør som minimum lade ham gå uden dækken om dagen og så investere i et fleecedækken til om natten!! De kan købes for 100-150 kr...Det burde kunne undværes i ens økonomi, selvom han ikke er din hest...andet er sq synd for den stakkels hest...

• #20   12. apr 2010 Mine kom af med vinterdækkenerne i weekenden, nu står den ene med 150 g. og den anden med et af de der bucas uden fyld.

----------------Synes nu det er SYND hesten skal blive SYG! fordi I begge er for stædige til at købe et dækken!!!!

Kommentér på:
Hvornår skal dæknet af?

Annonce