{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Dækner - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Spørgsmål:
hvornår skal tage mit overgangs dækken på (hvad månede)
hvornår skal jeg tage mit vinter dækken på? (hvad månede)
hvornår skal jeg tage overgangs dæknet på igen? (hvad månede)
hvornår skal jeg tage helt overgangs dæknet af? (hvad månede)

plizz hjælp mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækner - hvornår?
  • #1   13. apr 2009 det er MEGET lettere når de slet ikke skal have noget på !

• #2   13. apr 2009 min har fået hans af.. men der var fordi han fik udslet og kløede som en vanvittig

• #3   13. apr 2009 ja det ved jeg jo nok godt. men min hest taber sig så meget om vinteren fordi han står og fryser så han er nød til det.

• #4   13. apr 2009 det kommer an på hvordan vejret er,
    vores har også fået deres af.

• #5   13. apr 2009 men mine spørgsmål vil jeg gerne have svar på og ikke få at vide hvornår jeres får det af...

• #6   13. apr 2009 jeg har fået lidt at vide om at man tager overgangs dæknet på i Oktober ca. og så vinter dækken på når det begynder at blive koldere og så overgangs dækken på når der ikke er frostvejr mere og så tager man det af her i April ?

kan det passe?

• #7   13. apr 2009 ja. det passer faktisk meget godt.

• #8   13. apr 2009 Mine har overgangs dækner på nu om natten og får dem af om dagen. så længe det er over 10 grader og ikke pisser ned.

• #10   13. apr 2009 Overgangs: Oktober.
    Vinter: December.
    Overgangs: Marts
    Helt af: april/maj

tog dækkenerne af mine for en uge siden

• #11   13. apr 2009 Mivemo: hold da op+ man, skal da love for din heswt bliver pakket ind. Er glad for det ikke er mig der skal pakkes ind

hvornår skal tage mit overgangs dækken på (ca oktober)
    hvornår skal jeg tage mit vinter dækken på? (ca december)
    hvornår skal jeg tage overgangs dæknet på igen? (ca marts)
    hvornår skal jeg tage helt overgangs dæknet af? (ca april)

Jeg plejer at ligge et regndækken på først i september ca, og midt i marts. mine går allerede uden nu og har gjordt det siden den 30 marts eller sådan noget. Men det er meget svært at sige præcist hvad månede da det værierer meget alt efter vejret. :)Håber du kan bruge det til lidt

• #13   13. apr 2009 tak alle sammen!
    har fået nogle MEGET gode råd. !

- men jeg har taget mit af her i April men om natten skal jeg så sætte et stalddækken på når han står i boks og så tage det af og stille ham ud på fold?

• #14   13. apr 2009 De behøves slet ikke dækner, med mindre de er blevet klippet.
    Julle & Mayboy står i udendørs bokse og har ikke dækner på!

• #15   13. apr 2009 det der kan jeg ikke bruge til noget? hvis min hest går med dækken går den ed dækken. og der er en grund.

• #16   13. apr 2009 Det er ikke altid det er lige nemt og sige måneder... det er tempraturen jeg går efter.

Vinter er når vi er mest på minus grader og lidt over, det meste af døgnet. - sen november - til slut januar.

Overgang det er når vejret bliver lidt lunere, men stadig godt kan komme på -2 grader om natten, og måske 0-5 grader om dagen februar til marts ca.

Regndækken får de på når dagstempraturen ligger omkring de 5-8 grader, og om natten ca 1-3 grader ca
    midt i marts til april

Mine heste har ikke dækken på på tempraturen om natter er stabil over 3-4 grader... passer ca med april.

Og ja de får det på igen i slutningen af året ca ved samme temprature. Men ja det bedste er nu og holde øje med din hest. Begynder den og fryse er det tid til dækken, og begynder den og fryse igen, skal du have et med mere fyld i på den.

• #17   13. apr 2009 Og ja det er ikke alle heste der har brug or dækner, men der er nogen der på trods af ordenligt fodder og huld ikke sætter vinter pels, og derfor har brug for dækken. Og så er der dem der kan være skadet som så også har brug for det.

Synes det er lidt sjov at hver gang der kommer et emne om dækkender at der er så mange der siger at de ikke skal give dem noget på. Det er ikke fordi de spørg til grunden for at hesten skal have dem på, men antager at de kender vedkommenes heste bedre end ejer gør ....

Vil give folk ret så langt at jeg da også syntes at det er mest optimalt for en heste og gå uden dækken, men det er der bare ikke alle heste der kan - heller ikke selv om de ikke er klippet!

• #18   13. apr 2009 Eva H. Jeg vil ikke tro at det er nødvendigt med dækken på din hest mere. Et godt råd er at tage stalddækkendet af og så tjekke om hesten er begyndt og fryse ca 1 time efter ... fryser den ikke kan du godt lade det blive af =)

• #19   13. apr 2009 Taz .
    Min hest får heller ikke korn, men ligger stadig ikke vinterpels, og er meget kuldeskær.....Det gælder altså ikke for alle... hvis du skulle være i tvivl =)

• #20   13. apr 2009 Eva ingen grunbd til stalddækken, der er tørt og ingen blæst i stalden, så hiv du bare det af ham ;o))

• #21   13. apr 2009 okay jeg er glad for det hurtige og nemme svar smiley

Kommentér på:
Dækner - hvornår?

Annonce