Er det mig som er forkert på den? {{forumTopicSubject}}
Er begyndt at undre mig meget over en ting herinde..
Nu skal indlægget ikke handle om hvorvidt du syntes en travheste, belgier, fjordheste eller andre "ikke egnet/ordenlige rideheste" skal bruges.
Men tit når folk opretter et indlæg om eks. travhesten så skriver MANGE den kommer aldrig til at gå dressur, den kommer aldrig til at gå høje spring klasser, det er kun en hyggehest.
Fjordhesten, nej nej nej.. De er dovne og kun nogle få kan gå ordenligt men de når heller ikk særlig langt.. Køb hellere en fin varmblodshest..
Her kommer det jeg endelig undrer mig over.
Hvorfor er det ALTID at det hele skal handle om DRESSUR eller SPRING eller HYGGE/SKOVTUR ??
Der findes sku også andre ting inde for rideverden som man kan.
WESTERN ? DISTANCE ? JAGT ? VÆDDELØB ?
Men hver gang handler det om at hesten ikke kan bruges til dressur eller spring. Ergo er det kun en hyggehest.. Hvorfor skal ALT handle om dressur eller spring ???
Folk hakker jo total ned på alle andre racer som i deres øjne ikke er de fødte dressur / spring heste ??
Så travhesten kan kun gå løb. ?
Fjordhesten er kun en hyggehest. ?
Belgier er kun trækheste. ?
Jeg har godt nok ikke set særlig mange som skriver, den kommer aldrig langt inde for western eller jagter.
Igen handler alt om at alle hestene skal bruges til dressur eller spring og kan de ikke det egner de sig kun til hygge ??!!!
Håber i forstår det jeg skriver
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.094
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.657
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.657
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 318
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.666
Og forresten er fjordheste, travere og belgier sjovt nok ^^ nogle af mine yndlingsracer !
jun 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 182
jun 2007
Følger: 88 Følgere: 93 Heste: 4 Emner: 88 Svar: 601
Min hest ville have være top ringe til Western eftersom hun var spring pony før hun blev pensioneret ;o)
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 761
Jeg synes f.eks tit at blandinger bliver kategoriseret som overflødige heste/ponyer, som der er alt for mange af på markedet...
Jeg har selv en blandet 1´er pony ( plag ), som jeg da har tænkt mig at bruge til jagt
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.075
Det var ikke det jeg mente, undskyld hvis du forstår det sådan.
Men når nogle skriver noget om travheste eks. hvorfor så mange har noget imod dem, så er det straks man ser tit at folk begynder at skrive det er en hyggehest, ikke en dressur hest... Det jeg undrer mig over er at hvorfor skal det der hyggehest og dressur hest på banen ?? Når man kan så meget andet med sin hest..
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.381
Men havde jeg planer om Grandprix klasser så er det smartest at købe en hest der er født til dressur..
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.359
det vidst det eneste der er at sige.
j
Blogger
Følger: 156 Følgere: 174 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.556
Hvis man som heste rytter vil ride højt dressur, skal man ikke købe en travhest eller belgier.
travheste kan sagtens bruges til jagt, men her er oldenborgen klart den bedste race.
Der er altid undtagelser som kan findes, men hvis man vil langt indenfor den gren af ridning man har valgt, så er det bedste at vælge en hest der er fremavlet til det, og ikke bare den billigste løsning.
feb 2009
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.381
belgier tinker m.m er trækheste
har mine holdninger og de bliver ikke ændret
jul 2006
Det må du da også gerne have
Men må jeg spørger om hvis en dv ikk kan bruges mere til dressur eller spring, skal den så også ædes ?????
Blogger
Følger: 156 Følgere: 174 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.556
dec 2007
feb 2009
syntes du er lidt hård, det var slet ikke særlig pænt sagt.
og hold kæft, jeg er virkelig rasende fordi du skrev det der.
Stald søgård *forårs jagt 3/4 *
man kan ikke skære alle over en
mar 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 895
Ligesom hvis man interesserer sig for travløb, så skal man jo købe en travhest og med galopløb skal man købe en galophest...
Nogle heste er avlet til et bestemt formål, avlerne bruger ekstremt meget tid på at udvælge de bedste gener til netop det område de avler indenfor, og derfor kan det være svært at nå det samme niveau med en tilfældig hest - indenfor væddeløbsverdenen er det jo umuligt at være med, uden at have en enten en travhest eller galophest...
Dermed er det jo ikk sagt at blandingsheste ikke kan bruges til noget, absolut ikke, jeg har selv haft flere blandingsheste og dem har jeg da været mindst lige så glade for som den dv-hoppe med en fin afstamning som jeg har nu..
Men et eller andet sted er det nu rimeligt nok at dem som bruger rigtig mange penge på at købe en hest med den"rigtige" stamtavle også får mere for pengene.. Og stamtavle sælger, det gør den jo også indenfor alle andre dyreracer;)
dec 2007
det afgør du selv, d har din hest og er glad for den, kan jeg så ikke være ligeglad, bare jeg ikke skal have noget med den at gøre
jul 2006
Okay så fordi en Dv er flere racer i en som kan bruges til mere, så får den lov til at overleve ?
Men fordi en hest er født traver og som gemmer på et talent til f.eks. spring så skal den bar ædes fordi den ikk kan bruges som travhest ?
Sorry men syntes ikke det hænger sammen ? :S
feb 2009
kunne ikke være mere enig
dec 2007
ja nogle (meget få) travheste har et godt gen, men de er aflet til at have en mongol gangart. og til at gå løb.
feb 2009
jeg er total ligeglad med hvad du syntes, og jeg syntes du har en virkelig klam holdning til tingene.
syntes slet ikke du burde udtale dig på den måde.
mange har det sikkert på samme måde med din hest, det er jo også en blanding!
syntes du er grov.
dec 2007
feb 2009
du er virkelig barnlig! VIRKELIG MEGET BARNLIG!
syntes du skal gå herfra, du er ikke gammel nok til at tage sådan en diskution åbenbart, når du bare skal svine.
dec 2007
jul 2006
Mongol gangart ? Okay har jeg aldrig hørt før..
Så kan man jo roligt sige at varmblodsheste har en mongol gangart når største delen af dem kun takter forkert ???
Syntes nu det er noget mærkeligt noget at skrive, men du har da lov til at have din mening..
feb 2009
- du kan have din mening, men den såre virkelig mig.
og den ville sikkert også have såret andre, med en travhest!
TÆNK OVER DET!
desuden, så står der i din profil du meget følsom, det fremgår vidst ikke her. du tænker slet ikke på andre!
dec 2007
feb 2009
ENIG!
feb 2009
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.337
nej man kan ikk skære alle over en kam, der vil altid være undtagelser, men overordnet kan man godt se og undersøge hvilke racer der klare sig bedst indenfor de bestemte klasser..
De fleste racer er jo avlet i en bestemt retning, derfor vil nogle racer generelt egne sig bedre til en disciplin end til en anden
jan 2006
travheste kan godt blive springheste (har jeg da set før ;)) men tit har de altså svært ved at galopere ordentligt, hvilket ikke er det bedste når man skal springe, og hvilket bestemt ikke trækker op i dressur..
apr 2008
jul 2006
Nu var det ment som et eksempel, men har da set nogle som har en ordenlig galop.. Men ja et eksempel da jeg syntes det var noget lidt underligt noget at skrive
mar 2008
Var også ude og se landsstævne sidste år og der var faktisk et par travere imellem springhestene..
Desuden er travere tit rigtig gode til distance fordi de er udholdende..
Så selvom jeg da mener at man skal vælge en hest til de ambitioner man har, så mener jeg bestemt ikk at travere bare kun er til travløb.
Det var nok ikk en hest jeg selv ville vælge, men synes bestemt ikke der er noget galt med racen
jul 2006
jan 2006
er der nogle der har sagt at andre heste ikke kan det da?
apr 2008
Ja
jan 2006
læs hvad jeg har skrevet en gang til?
jeg kender da selv en trav hest på 148 stg der kan springe 140... men vil du til tops og springe de helt høje klasser, er galoppen altså meget vigtig og den er ikke god ved mange travere, der vælger man jo netop istedet for en hest der er avlet til formålet
jan 2006
hvor?
Jeg tror de fleste er klar over at alle heste kan springe (ALLE) og ALLE heste kan gå dressur... - selv shetlandsponyer kan og kan gå jagt osv..
Jeg tror tiolgengæld også at alle er klar over, at der er en grund til at hesteser ud som de gør, fordi de netop er avlet efter et formål, og vil man til tops indenfor en disciplin, ved de fleste godt at det gælder om at finde en hest der er avlet til det man vil...
STadig Ikke sagt, at heste indefor andre racer Ikke også kan gøre det godt og komme langt (og nogle til tops)
mar 2008
Carajo HG : Jeg synes godt nok ikk at snobberiet er så slemt som du får det til at lyde... Der er da både heste og ryttere til alle formål, men jeg mener da at f.eks folk som avler heste, SKAL gå meget op i hvad det er de avler på...
Udover det så synes jeg da bare at man skal finde den hest, der passer til en selv - og det kan man jo kun selv afgøre hvad det er for en hest;)
jan 2006
ah okay
jul 2006
Det syntes jeg så det er, har set mange eks. herinde som blir total nedgjort fordi man ikk har en fin hyp..
apr 2008
Okay det var nok mest dette citat jeg hæftede mig ved
"jeg har den holdning at hvis travere ikke skal gå løb skal de ædes.
belgier tinker m.m er trækheste
har mine holdninger og de bliver ikke ændret"
- Dette vil jeg mene er ment som at de ikke kan andet end trække eller løbe løb.
Jeg har intet sted nævnt at ALLE folk har den indstilling, det var bare en konstatering.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.275
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.302
Tror nu ikke det er pga af hesten de bliver nedgjort... Det er nok mere deres opførsel som folk bliver en smule irriteret over.
Men er enig med Lise.. Der er racesnobberi inden for alle grene af sporten, og tror da det er ganske naturligt når konkurrencegenet kommer op i os. Så vil vi jo alle gerne være bedst.
Men vi ved jo også allesammen godt at der ikke er nogle heste der er bedre end andre. Hvis man vælger en hest til ens egen ambitioner og man er glad for den. Hvorfor så gå op i hvad andre mener om det?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 351
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.381
Jeg ville aldrig selv købe en travhest, men derfor nedgør jeg dem da ikke jeg ville fx heller aldrig købe en friser..
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
Det er jo lige meget hvordan folks holdninger er. Nogle heste er gode til dressur andre til spring, endnu andre til løb skovtur osv. Det afhænger ikke af race. Men opbygningen af hesten har jo stor betydning for hvor langt den kan komme i de forskellige disipliner. Det er svært at forestille sig en shetlands pony komme ret langt i springning. Der findes faktisk travheste som har gået både spring og dressur klasser på højt niveau.
Jeg har en dejlig fjordhest som er dejlig som han er, uanset hvad andre siger. Det er det vigtigste . Husk det. Og vær i øvrigt ligeglad med andres mening om din hest. Bare du selv er glad for den.
jan 2006
der er en grund til det når travheste bliver brugt tik spring og ofte kommer langt, det er fordi de ikke er hurtige nok, og derfor kommer de hurtigt af travbanerne og ikk bliver brugt til det mere...
og jo det afhænger af race; prøv du selv at komme op og ride S klasser i spring på en shire elelr clydedales, det kan du ikke og hvorfor? fordi RACEN er avlet til at være stor og tung, og IKKE til at være spinkel og let...
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 45 Heste: 13 Emner: 26 Svar: 104
Den klare sig sjovt nok fint indenfor dressur! Og han har gået løb!
Har aldrig haft bedre hest, og vil sige jeg har haft rigtig mange varmblods heste. Men desværre er ingen af dem i live pga diverse benskader.
Vil give folk fuldstændig ret i, har man ambitioner er der nogle typer heste som egner sig bedre end andre, men jeg vil ikke give folk ret i at en traver ikke kan gå dressur, den skal nok bare have en bedre rytter så;o)
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Haha elsker dit svar Ann C - for ja, det er også min holdning at alle heste kan, rytteren gør det bare lettere for sig selv ved at vælge en sætditlandsnavnforanvarmblod eller sportspony.
Samt jeg har erfaret at mange ikke kan sammen med fjordheste, fordi man ikke liiiige flytter rundt med dem ofte.
jun 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 68
Jeg har ofte stået med det spørgsmål, og er også rark på en god lille diskution og respektere fint at man har forskellige menninger, men for dem som bare lukker øjnene, og skære med en kam, gider jeg ikke engang bruge min energi på, for det er jo ikke min fejl de ikke er bedre ryttere
Jeg har selv 3 stk, meget forskellige heste!
Fx don, 14 år, gået løb næsten til den bidre ende, dvs til han var 10år har han rast rundt på travbanernen = en rigtig travhest!
Lemon fik aldrig en karriere blev trænet, men ingen kariere = strot set ikke brugt som travhest!
MEN...Don er kan fx galopere så langsomt og pænt, at det endelig går FOR langsomt!
Lemon, han er først ved at lære det nu, TRODS han endelig aldrig har været brugt til løb!
Så her er "kammen" for længst knækket!!
Og alt det med at man jo aldrig ser en travere går S klasser osv osv, nej det gør man nok ikke, men hvor mange af dem som har det agument her inde, har endelig selv en hest der går S klasser??? hmm, få tror jeg!
Jeg syntes det er så underligt at det altid handler om at hesten skal gå vildt høje klasser, for hvor mange danske heste gør endelig det!?! og hvorfor dresur?? der findes da så mange andre sportsgrene... ak og ve, nogle folk går simpelthend i for små sko!
Alle kan jo købe sig en hest der kan alt, og få sig selv til at SE ud TIL at man er en god rytter!
Hos holder utrolig meget af travhesten, for dens tålmodighed, godmodighed, viljestyrke, for dens store vilje til at lære, dens tillid, dens sind, og det er den hest som får mig til at lære igennem hele livet!
Lige så vel som jeg holder at travhesten, holder jeg også meget af så mange andre racer, om de kan gå dresur eller ej, det er jeg fløjtende ligeglad med! jeg syntes fx miniture og shettere er noget af det mest nuttede, men ak, de går jo heller ikke S klasser, så hvad fan skal vi med dem!!!
jan 2006
jeg tror ikk der er nogle der påstår at de ikke kan gå dressur, men som du selv siger, har man ambitioner, så er der heste der egner sig bedre..
jun 2007
Ha ha ha jeg må simpelthend le
Avlet for langt ud?? Jamen det er jeg da meget interesseret i at høre noget mere om?? kan du evt finde noget dokumentation på det?? der er jo masser af stambøger her på nettet med travere, og undre mig over hvor du har fundet det, så for mig der holder af racen, ville det være interessant læsning! Kan du linke det her ind???
De takter forkert?? jamen, så ville de jo ikke kunne bruges til fx løb, de skal være 100%rent gående! Hvad mener du med at de takter forkert?? og er redet forkert? har du så meget forstand på travsporten at du ved hvordan de bliver trænet?? sjovt du har så stor interesse og ved så meget så du hadder racen! hi hi jeg må le......!
jan 2006
jeg forstår ikk hvad du vil med det du lige har skrevet, og slet ikke til hvem du hare skrevet det til?
bare fordi man ikke selv har en hest der kan gå S i spring, så behøver man jo ikke at snyde sig selv og være blind, helt ærligt alle er nok klar over at racer der avlet til det, også er bedre til det..
ellers vil jeg henvise dig til at kigge på hestes udvikling igennem årene; især fjordhesten er et godt eksempel, den gamle type er mere tung end den yngre type, fordi at man begynder at bruge dem mere på stævne pladserne og derfor avler dem til at være mere sporty,,,
du bliver jo nød til at kigge på hestene generalt, og ikke på få eksempler... for der vil næsten altid kunne findes få heste indenfor en race der alligevel kan, men det gør ikke hele racen for sig bedre til det...
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 45 Heste: 13 Emner: 26 Svar: 104
Lige mine ord:o)
Der er rigtig mange som påstår travere ikke kan gå dressur. Det høre man mange steder fra.
Jeg er rigtig glad for min hest, og det er hovedsagen:o)
jan 2006
så kom med noget godt argumentation for at en shire bør bruges til spring
jun 2007
CALLA - blind, det behøver man bestemt ikke være nej, men fornuftig det gør ingen ting
Nemlig vi skal kigge i stort perspektiv, og det er der jeg undre mig lidt, for hvor mange Dv`er går endelig på de meget høje klasser uden for landets grænser!?!
Skal vi ikke se i det perspektiv som hedder "man har vel købt den hest man har, fordi man syntes om den" og så respektere at vi ikke alle er ens, heldigvis for det, for så ville rideverdnen blive kedelig
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.417
kun få rider de andre disipliner.
jun 2007
sep 2007
Kig min film om koldblodshesten, der ses en clydesdale hest i spring, belgier i dressur mm. :o)
Jo, de kan skam sagtens.
jan 2006
jamen i det store perspektiv hvor mange travere ser du så i grandprix klasser, OL, osv i forhold til DV'er, Oldenborger, holstener osv ?
det handler jo heller ikk om at vi alle ikke er ens, det handler vel mere om at nogle racer er avlet til at skulle klare sig bedre i nogle discipliner end andre?
jan 2006
netop dérfor nævnte jeg shire hesten, for det er ikke en hest du selv har, der bliver du nød til at tage udgangspunkt i selve hele racen, og ikke i at du selv har en hest indefor racen der måske kan noget...
hvis vi skulle ta udgangspunkt i hvad vores egne heste kunne, så skulle jeg jo påstå at DV hesten er en dårelig springer,for min egen DV er rigtig dårlig til at springe... men ser vi på hele racen og ikke mit enkelte eksempel, så er er DV'erene jo ikke så dårlige endda.
jan 2006
siger ikke at de ikke kan, siger at de ikk avlet til det, og derfor kommer man ikk langt med dem
jun 2007
MEN, jeg sytens det er at vrøvle når man er så snæversyntes og sige de kun høre til fx en en fryser, da hesten kan bruges til så meget andet!
Jeg er fløjtende ligeglad med om hvilke racer jeg ser til OL, så føler ikke jeg behøver at sige noget der!
jan 2006
det med OL var nu mere fordi du selv nævnte "det er der jeg undre mig lidt, for hvor mange Dv`er går endelig på de meget høje klasser uden for landets grænser!?!
sep 2007
Det er ikke hesten der ikke har kapacitet, det er rytteren der ikke formår at bære den længere
jan 2006
jan 2006
så du mener at clydedales vil kunne klare sig på allerhøjeste niveau i spring?
sep 2007
I spring kan det have noget med racen af gøre :o) - men hvis en clydesdale har teknikken mm. tja, hvorfor så ikke?. Men dressur, der mener jeg alle kan følge med.
jan 2006
jep, i dressur ved jeg de kan
http://www.youtube.com/watch?v=Vglq7DcUNp4
jul 2006
mar 2008
Det kræver altså en hest, der både har gang, temperament, psyke og lysten til at arbejde...
Hvis det kun kræver en rytter med evnerne, så tror jeg da at hestene på Hjallerup Marked ville blive revet væk, for så er der jo et kæmpe udvalg af kommende grand prix heste til billige penge deroppe hvert år???
Dermed siger jeg ikke, bare for endnu en gang at slå det fast, at travere, blandingsheste og andre ikke er fine heste, men det er nok ikk dem man skal satse på hvis man drømmer om at ride grand prix eller stille op til ol i spring... Der er nogle få der kan komme et godt stykke vej, men er det drømmen at nå til tops, så er det smartere at anskaffe sig en hest avlet til formålet.
lise T: Jeg synes du er direkte latterlig at høre på, du har en meget nedladende måde at snakke på, bare fordi nogen har kritiseret travere... Og din kommentar med at hvis man ikke vil ride på travere eller fjordheste så er man en dårlig rytter, det er da en virkelig åndssvag holdning.. Du siger selv at du respekterer at folk har forskellige meninger, ja hold da op hvor du gør, bare ikk dem som ikke bryder sig om travere????
Jeg synes da det er fint at vi alle er forskellige, og der findes jo heste der passer til alle rytteres ambitioner - hesteverdenen er desværre bare så snobbet at alle vil ha det bedste.. Det er sgu da fuldstændig ligemeget hvad andre synes om ens hest, bare man selv er glad for den... Hvis nogen ikk vil ride på travere, eller fjordheste eller noget andet, jamen så er der jo heldigvis nogle andre der vil...
Hvorfor skal der altid konkurreres sådan, helt ærlig hg.. Sæt dog pris på at i er så heldige at eje jeres egen hest, eller passe eller låne...
Vi er vel alle enige om at hesten er det mest fantastiske dyr, så slap dog af med alt jeres diskussion om hvad der er bedst....
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 351
Det er en morsom debat det her - der er rigtig mange ensporede mennesker.
sep 2007
* Lise og Maggie - Stjernehesten
At købe en sætdinlandsnavnforanvarmblod hest gør det bare det nemmere, så kommer du nemmere til det. Der er for mig intet udfordring i det, folk har været der med dem 117 gange.
Det handler med konkurrence ryttere om hvilke heste der bruges med til det og er lettest. Så nej slf. bruger de ikke en fjordhest - fordi det kræver sku lige lidt mere tålmodighed og villen for at vælge sådan en.
mar 2008
Og selvfølgelig er der mindst lige så stor udfordring i at ride en dv op, jeg har en 2 års dv-hoppe, købte hende som 1 års og det bliver da ikk en leg at ride hende op, bare fordi hun er født med dressurblod og gang..
Så der er jeg ikke enig..
Men på et punkt vil jeg holde med dig og det er at heste som måske ikk er oplagte dressur/spring emner er da en spændende udfordring og jeg har redet rigtig mange forskellige heste inkl. eks trav- og galopheste og jeg synes da klart det var rigtig spændende, især fordi man kunne se kæmpe forandringer gennem tiden, og det synes jeg var meget værd.
Desuden har jeg altid interesseret mig mere for at ride de heste, som alle andre ikk gider ride, end at ride konkurrencer seriøst, så med hensyn til udfordring er jeg på nogle punkter enig med dig i
sep 2007
* Lise og Maggie - Stjernehesten
Andre racer kan også godt, det kræver bare det mere :o)
jan 2006
nej man vælger de heste, man ved giver point, dem der har den bedste gang og dem der er mest luft indenunder..
jan 2006
og det ved du vist godt ikke passer, for nej, man kan ikek hvad man vil... en islænder og shetter osv bliver aldrig super springere på heste niveau lige meget hvor meget man vil det
jun 2007
Jeg har aldrig sagt at man er en dårlig rytter hvis ikke man kan ride på en fjordhest eller traver som du nævner, men at omskole fx en travere det kræver da en dygtig rytter!! Det er jo ikke lille lise let på tå på 5 år som gør dette = man skal vel være en dygtig rytter!
At du syntes jeg er latterlig og nedelagende er jo dit problem, ikke mit!
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 23
Jeg forstår ikke meningen med dressur, men jeg har heller ikke tålmodigheden til det
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
For at en hest kan springe en bane er den nødt til at kunne grundlæggende dressur og det er rytteren dermed også nødt til at kunne.
Er det mig som er forkert på den?