811 visninger
|
Oprettet:
kandar bid og str ?? {{forumTopicSubject}}
jeg skal til at have mit første kandar..
meennn hvordan gør jeg det.... hvordan ved jeg om hun skal have samme str i begge bid ( kan se på flere af annoncerne herinde at der er forskellige str bid på samme trense )
og hva med tykkelsen og form ??
hvad gør hvad og hva skal man vælge efter...
jeg er helt på bar bund ang dette :::
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
nu sad jeg og så på market og ved ikke hvad jeg skal se efter....
så vil gerne høre fra nogle der bruger forskellige str bid og evt fra nogle der bruger samme str... og høre hva det er der gør valget er som det er
mar 2009
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.841
Jeg hælder selv meget til HS KK ultra bid som er vinklet i en bestemt retning, synes de ligger godt i munden og virker til at være behagelige for hesten. Her tænker jeg også på at 2 bid fylder meget i munden. Brugte KK ultra på min gamle hest, men hun var også vænnet til kandarbiddene da jeg fik hende.
Min nuværende er først under tilvænning, og her har jeg investeret i nogle billige men ganske udemærkede bid fra Scan-Horse. Bridonen er todelt og stangen er tynd med helt alm. tungefrihed, så den fylder ikke så meget. Jeg synes det er rigtig gode bid til tilvænning, så hesten får en god chance for at vænne sig til 2 bid i munden på en gang. På sigt skal han helt sikkert have sig nogle andre, som er tilpasset efter ham og efter hvad der fungerer godt at ride med på ham og som ikke mindst er behageligt for ham at gå med. Og til det formål er der jo HS test-center, så man kan teste inden man køber.
Men ellers skal du rådføre dig med din underviser så i sammen kan teste og afprøve, og finde lige netop de bid der fungerer bedst for hesten og dig.
Held og lykke med det:)
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
(link fjernet)
Jeg har i hvert fald valgt at få et kandar i messing
jun 2008
dec 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.406
jun 2008
hvordan mener du ??