{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Sikkerhedsudstyr! Hjælp til projekt. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

I ridesporten har vi jo en lidt ærgelig statistik rekord, eftersom vi desværre tit kommer alvorligt tilskade når vi omgås vores dejlige heste. Vi er derfor igang med et eksamensprojekt om netop dette, derfor vil vi gerne have jeres hjælp til at finde ud af hvad vi kan gøre for at slippe af med disse statestikker, vi vil derfor gerne vide følgende:

Er der situationer i din hverdag med hestene hvor du føler du udsætter dig selv for fare fordi der mangler udstyr på det område der kan forbedre sikkerheden?

Hvis du ikke anvender ridehjelm og sikkerhedsvest, hvad er årsagen til dette så og hvad kunne få dig til at bruge det?

Føler du at andet udstyr på markedet, F.eks. sikkerhedsstigebøjler og sikkerhedslåse ikke fungerer optimalt og ikke yder den sikkerhed det burde?

Vi håber meget i vil hjælpe, smiley

På forhånd tak,

- Camilla og Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhedsudstyr! Hjælp til projekt.
  • #1   19. apr 2010 Jeg sidder også og laver projektopgave ;D

    Er der situationer i din hverdag med hestene hvor du føler du udsætter dig selv for fare fordi der mangler udstyr på det område der kan forbedre sikkerheden?

    - Det er lidt at svare på, men jeg har da nogen gange tænkt over at mine fødder gjorde ondt efter hesten trådte på dem, men der findes jo sikkerhedssko smiley

    Hvis du ikke anvender ridehjelm og sikkerhedsvest, hvad er årsagen til dette så og hvad kunne få dig til at bruge det?

    - Jeg anvender ridehjelm da jeg er 15 år smiley Jeg springer ikke altid med sikkerhedsvest da jeg kun springer enkelt spring og lave spring

    Føler du at andet udstyr på markedet, F.eks. sikkerhedsstigebøjler og sikkerhedslåse ikke fungerer optimalt og ikke yder den sikkerhed det burde?

    - Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med at teste om det virkede smiley Men på min dressursadel er der damestigbøjler og på kombisadlen juniorstigbøjler, og jeg bruger simpelthen ikke kombisadlen fordi jeg føler at jeg hele tiden sidder fast i de der juniorbøjler og det er en lidt klam fornemmelse at vide at man ville sidde fast hvis man røg af (:


  • #2   19. apr 2010 Hej Josefine,

    Tak for dit svar, Ud fra det du skriver virker det som om der findes løsninger på markedet allerede der kunne løse de problemet du har, F.eks. sikkerheds støvler og korrekt tilpassede stigbøjler: .)

    Det vi søger er problemer hvor der ikke i forvejen findes løsninger på problemerne, eller at de løsninger der findes ikke er gode nok. smiley


  • #3   19. apr 2010 Hej.

    Jeg tænker lidt på at gå ind og arbejde på at lave en dressur hat med samme enskaber som en ridehjelm.
    Altså ikke bare en "Pyntegenstand"

    Tror det ville havde en vikning på ideen om når du er dygtig nok behøver det ikke hjelm, hvis når det bliver dygtig for du en mere elegant ridehat.

    Ved ikke hvad der er på market af muligheder i forvejen.

    MVH Tiana


  • #4   19. apr 2010 Hej Tiana,

    Tak for dit forslag. smiley


  • #5   19. apr 2010 Er der situationer i din hverdag med hestene hvor du føler du udsætter dig selv for fare fordi der mangler udstyr på det område der kan forbedre sikkerheden?

    - Nej, faktisk ikke, fordi jeg rider altid m ridehjelm i dressur og i springning både sikkerhedsvest og ridehjelm, og det samme i skoven når jeg ikke bae skridter og traver lidt, og galopvolter, min mor siger jeg skal have det på i skoven, det gør jeg også når jeg skal ''ride ride'' i skoven, men gør det sommetider ikke hvis jeg bare liiiige hurtig skal ride lidt derude stille & roligt.

    Hvis du ikke anvender ridehjelm og sikkerhedsvest, hvad er årsagen til dette så og hvad kunne få dig til at bruge det?

    - Jeg anvender altid ridehjelm, og sikkerhedsvest i situationer som springning, i skoven ,,

    Føler du at andet udstyr på markedet, F.eks. sikkerhedsstigebøjler og sikkerhedslåse ikke fungerer optimalt og ikke yder den sikkerhed det burde?

    - nej det synes jeg ikke.. ikke indti videre da smiley



  • #6   19. apr 2010 Jeg føler aldrig rigtig, at jeg er i fare... Altså, måske ville det nogle gange være rart med LETTE ridestøvler med noget i spidsen, så det ikke gør ondt at blive trådt over tæerne - selv af en stor hest - men det vist også det smiley Held og lykke med opgaven .. <33

Kommentér på:
Sikkerhedsudstyr! Hjælp til projekt.

Annonce