{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Gode råd til "spathest" {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg har for nyligt fået konstateret at min hoppe som jeg købte i sommers muligvis har spat..
Det vides endnu ikke helt med sikkerhed fordi den dyrlæge der mangler at give det sidste ord er bortrejst..
Men en anden dyrlæge sagde at jeg i hvert fald godt kunne forvente at hun fik det før eller senere..

Derfor skriver jeg nu dette indlæg i håb om at nogen kan give mig nogle nyttige råd til hvordan jeg gør så min hoppe kan holde i længden..

Jeg har hørt at appelsiner til spatheste skulle være godt..

Andre gode råd ang. fordring, vitaminer, diverse produkter, tilskud, sko, beskæring, behandling eller andet modtages meget gerne.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til "spathest"
  • #1   17. feb 2006 Den med Appelsiner - Jeg har hørt at Appelsiner (Citrusfrugter) er godt for hende der er/har været <i>Forfangne</i> (staves ?)

    Hilsen Kimie D ,.


  • #2   17. feb 2006 glukosamin er genial til spat heste, det kan købes på foder stoffer.. jeg kunne mærke forskel når han fik sådan en kur med det..

    Det bruges os til gigt..

    Mennesker får det også når de har problemer med gigt og andet...

    Synes det er værd at prøve ihvertfald...


  • #3   17. feb 2006 Team Fast Fly...
    Det var en herinde der fortalte mig det var godt til spatheste.. Min hoppe er bare ikke så vild med dem, men blander dem bare i foderet så glider de sm regel ned...


  • #4   17. feb 2006 Nina P:
    T for det.. Det vil jeg da prøve... Det er egentlig ikke fordi min hoppe er halt af det (ENDNU) men jeg vil gerne gøre hvad jeg kan for at hun kan holde længst muligt.. Hun har store evner inden for dressuren og har på ingen måde lyst til at spat skal sætte en stopper for det..

    Du skriver de skal have en kur..
    Hvor ofte er det og hvor meget skal hun have....
    Hun er ca. 166 i stang og vejer omkring 5-600 kr...


  • #5   17. feb 2006 Hej Thea... Du skal passe på når en hest den har spat... For det meste må en hest med spat IKKE.. overanstrenges.. og må ikke springe eller ride hård dressur.. så det er noget du skal tænke over hvis din hest skal overleve i mange år..

    Min veninde.. hendes pony har også haft spat i rigtig mange år.. han er 21 nu.. og lever stadig fint.. men han må heller ikke lave ret meget hård dressur eller springe..

    Stine


  • #6   17. feb 2006 Stine:
    Okay...
    Det var en svær en...
    For som jeg har skrevet havde jeg jo store plener for denne hoppe og hun kunne virkelig nå lang tror jeg..
    Og så får man sådan en melding om at den har spat..
    Hvis jeg ikke kan bruge hende fuldt ud kan jeg jo ligeså godt sælge hende til svovturshest...
    Det ville jeg bare være ked af, men har jo desværre købt hende med henblik på dressur på rimelig højt plan... Øv øv...


Kommentér på:
Gode råd til "spathest"

Annonce