{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.503 visninger | Oprettet:

Strubepiber?? {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt... Jeg har kig på en hest og skal ud og se den her i weekenden. Men fik af vide af sælger at den er strubepiber. Har faktisk aldrig hørt om det, men har nu læst lidt om det. Jeg fik afvide at det ikke betød noget og deres dyrlæge havde sagt at en operation ikke var nødvendig...

Men hva mener i?? Skal jeg holde mig fra sådan en hest? Skal den opereres?

Vil selvfølgelig spørge mere ind til det når jeg skal hen og se den,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strubepiber??
  • #1   21. apr 2010 Om den skal opereres er der jo ingen her der kan sige. Det kan dyrlægen sige når han har set den;o)

Jeg selv ville ikke købe en strubepiber, men hvis d vælger at se nærmere på den, så få din egen dyrlæge til at vurdere problemets omfang

• #2   21. apr 2010 har haft en med det som var blevet opereret som 5 års. den har ingen men kun at den (hyler) lidt når det støver eller den er meget forpustet smiley

• #3   22. apr 2010 Har hørt dårlige erfaringer med strubepibning. Min veninde købte en med denne handelsfejl, dog med prisnedslag. Den blev opereret - det kostede hende ca. 10.000 kr og det blev desværre aldrig rigtig godt. Hesten kan kun bruges til let skovtursridning...

• #4   22. apr 2010 Jeg ville personligt gå udenom en strubepiber og istedet søge en sund og rask hest. Man må ikke lade sig lokke af et prisnedslag - der er ingen garantier...

• #5   22. apr 2010 Mener at have læst at omkring 80% af de strubepibere der opereres, er 100% helbredt herefter, og får ikke tilbagefald.
    Det er jo ret ok odds, men ligefrem at købe sig til problemet, gad jeg altså ikke.

En strubepiber skal arbejde noget hårdere for at få samme mængde ilt rundt i kroppen, og det vil jo sandsynligvis give en dårligere præstation.

Så er der jo forskel på hvor slemt det er fra hest til hest, og hvis det "bare" er mildt, er der måske ikke tale om en mærkbar forskel i hestens præstation. Men det er stadig ikke en bekymring jeg gad købe mig til.

Der er jo så mange andre sunde og raske heste til salg, som Kristina osse skriver:o)

• #6   22. apr 2010 Skal du ride på utroligt højt plan, samt at hesten skal knokle en time hver dag - så syntes jeg af hensyn til hesten at det synd at forlange så meget af den.
    Jeg havde til december måned altid sagt at jeg ikke skulle have en hest med fejl.
    Men jeg blev helt forelsket i en let strubepiper (count down på min profil),
    Han havde ikke rigtig været motioneret i 1½ år - derfor kunne man godt høre det på ham til at starte på. Har nu redet ham 3½ mdr. og der ikke rigtig noget at høre og man kan slet ikke mærke det på ham. Min dyrlæge sagde god for ham (efter jeg havde købt ham) og de har sagt at operation er unødvendig.
    Så tag din dyrlæge med på råd, rid hesten stille op (væn den til at arb. hårdere i korte intervaller), lyt til hesten og stop når du kan høre mærke at det begynder at bliver besværet for den. De må gerne presses lidt mere gang for gang, men aldrig pres den mere end den kan, da det giver den fysiske gener og evt. uheldige konsekvenser.
    Min kan uden problemer gå stævne i dressur og spring.
    Så hvis du bliver så forelsket at den skal være den, så køb den i samråd med dyrlæge el. prøv den 3-4 gange først og mærk om den kan holde til arb.

• #7   22. apr 2010 Tak for jeres svar. jeg vil tage ud og se den og så snakke med min dyrlæge om det. Men jeg har heldigvis også andre jeg gerne vil se. Så det er ikke fordi det lige er HESTEN.

• #8   22. apr 2010 Jeg havde en som var strubepiber. Den fungerede fint. Gik VM for ungheste og international springning, solgte ham videre som 13 årig og det har aldrig generet ham smiley

Kommentér på:
Strubepiber??

Annonce