{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hesten skal på græs??
  • #2   7. maj 2010 Ja, at den ikke kommer ud for meget til at starte med, væn den til græsset, som Maria skriver smiley

• #3   7. maj 2010 Maria helt korrekt !!

• #4   7. maj 2010 ok mange mange tak, hun har intet hø så er der andet jeg kan gi??

• #5   7. maj 2010 hvad så i morgen der er græsset jo vådt, betyder det noget?? kan hun få dårlig mave af det??

• #6   7. maj 2010 inden jeg købte freja gik hun på fold hver dag, den var så stor så der faktisk altid var græs i den ene eller anden ende, så det er første gang hun har været sådan helt væk fra græs i længere tid, så er lige lidt bekymret

• #7   7. maj 2010 Du skal starte meget langsomt, hvis hun over hovede ikke er vant til det.

Når græsset er vådt har den større change for at blive forfangen, så vent med at lukke den ud når det er tørrede hen på eftermiddagen.

men mit råd er at starte med 15 minutter hverdag i 4 dage og der efter sætte det op med 10 minutter stille og roligt

• #9   7. maj 2010 Min hest for kun lov til at være ude i 20 minutter på græs om dagen lige nu, da jeg vil være sikker på hun ikke bliver forfangen.

• #11   7. maj 2010 Vi plejer at starte med 20 min. og så fordobler vi tiden for hver dag indtil de er oppe på 4 timer.

Når de er på 4 timer kan de gå fuld tid ..

Jeg plejer også at give ham 20 min. de første 2-3 dage bare for at være sikker smiley

• #12   7. maj 2010 Hvis græsset er vådt er det "stærkere" dvs der er større chance for forfangenhed.

Vi starter med at lukke dem ud to og to (så de er nemmere at fange) i 20-30 minutter hver dag i en uges tid, og så langsomt sætte det mere og mere op.

Og så skal den selvfølgelig sættes lidt ned i foder.
    Og husk at gøre det efter ridning, eller vent 3 kvarter / 1 time med at ride, for at maven kan få lov til at fordøje græsset inden den skal i arbejde. smiley
    Hvis du gør det om aftenen, så husk at gøre det inden du fodrer - det er bedst for maven. smiley

• #13   7. maj 2010 Julie - Hvis din hest har gået på jordfold hele vinteren, så er det nok ikke smart at lukke den ud 1-2 timer til at starte med. smiley Med mindre du gerne vil have en syg hest, selvfølgelig.

• #14   8. maj 2010 Jeg plejer altid at give mine heste 15 min de første 4 dage og så hver anden dag sætter jeg 15 min mere på. Jeg gør det for at være helt sikker på at de ikke bliver syge. Hvis din hest har været forfangen før kan det også være en god ide at starte op stille og roligt med 15 min. Min gamle pony (som jeg stadig har) har været forfangen 4-5 gange med tidligere ejer og hun har aldrig været forfangen mens jeg har haft hende.

Held & lykke..:D

• #15   8. maj 2010 Mine forældre har lige lukket alle deres oldenborgere på græs i dag, og de skal gå på græs hele tiden nu, de har gået på jordfold hele vinteren. Sådan gør mine forældre hver år, og der er aldrig nogen af deres heste der er blevet syge af det.

Eksperterne siger jo godt nok at det er bedst at lave en flydende overgang og med få timer af gangen til at starte med.. Men mine forældre gør det som de altid har gjort det, og der har aldrig været syge heste pga. det. smiley

• #16   8. maj 2010 Her er et link, hvor de fortæller om græsset og hvordan man sikre sig for forfangenhed:

http://www.hesteraadgivningen.dk/articles/showarticle.asp?ArtID=125

• #17   8. maj 2010 mine kom direkte på græs, efter jordfold hele vinteren.. det er dog ikke ret langt. de får lidt hø i løsdriften og min store hest får foder ved siden af.. de 2 små shetlænderen, de trives os.. vi har ikke givet dem nogen overgang og den startede på græs den 30 april.. og ja, de er ikke blevet lukket fra en enes gang.. men de har mulighed for at gå på jordfolden hvos løsdriften er og der er de os meget af tiden..

• #18   8. maj 2010 man skal bare sætte dem uden på folden inden græsset blir for langt også have en fold man kan bytte lidt med..

• #19   9. maj 2010 hun kom ud i 20min idag hun havde selvskab af hendes legekammaerat så hun ikke bare stod og åd af kedsomhed, hverdag det sidste stykke tid har jeg græsset med hende i 10-15min ipå vej til jordfolden så hun har vænnet sig til det. Da jeg skulle ha hende over på jordfolden efter græs, var der ikke noget problem med at fange hende så hun har ikke været helt oppe og køre over det græs hehe.
    hun kom 3 timer på jodfold bagefter så hun ikke bare kom ind og stå, og her til aften var jeg ude og se til hende og hun virkede helt som hun plejer med konstant rumlene mave og står og gnasker halm og vrinsker når jeg kommer..

så hendes første græs dag er gået fint tror jeg.

Er rigtig glad for alle de svar der er kommet :o)

Kommentér på:
Når hesten skal på græs??

Annonce