Jeg mangler overskud! {{forumTopicSubject}}
Føler at jeg er i en virkelig træls situation lige nu!
Jeg føler slet ikke jeg har overskuddet til at tage ud til hesten lige pt. Går i 10. klasse, hvor man er til eksamen i alle fag. Vi laver ikke andet i skolen end at høre om eksamen og forbedrede os osv. Vil virkelig gerne gøre det godt, så jeg koncentrer mig mere end normalt, og jeg knokler på med at følge med i timerne, så jeg får alt undervisningen med.
Når jeg så kommer hjem, er jeg rigtig træt. Kommer hejm halv 4 hver dag, og så skal jeg ud til hesten. Men jeg føler slet ikke jeg har energi til det! Og nu er det jo lige tiden hvor hesten er ldt forårskulret, skal til at på græs og bare er rigtig glad hele tiden. Det er selvfølgelig meget godt. Men når jeg rider hende, har jeg slet ikke energien til at ride hende ordentligt, fordi jeg skal bruge ekstre energi på at få hende til at slappe af og koncentrere sig. Og når hun så er godt opvarmet efter 30 minutter, så er jeg selv så træt at jeg ikke orker noget som helst, fordi jeg har brugt så mange kræfter på hende. Så der stopper jeg oftest med at ride. Det gør jo så, at hun får mere og mere energi (selvom hun er på fold hele dagen). Så næste dag, så har hun endnu mere energi, og jeg bliver endnu mere træt, og rider hende endnu mindre. Og så bliver det jo bare værre og værre. Indtil hun en dag bare har så meget energi at jeg slet ikke kan sidde på hende. Det ønsker jeg ikke skal ske.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få noget overskud igen. Jeg er så stresset med skolen, at jeg ikke orker at give min hest dem opmærksomhed hun skal have.
Jeg har gået og tænkt på at anskaffe en part til hende næste år, så jeg måske får lidt mere tid til alt det andet jeg skal nå. Problemet er at jeg er så pylret over hende! Vil jo ikke have at nogle skal ride hende forkert, eller gøre hende ondt på nogen måde. Så er lidt i et dilemma.
Skal jeg få en part, og forsøge at komme over mine overbeskyttende mor-gener, eller skal jeg bare knokle på og håbe at det bliver bedre næste år? :s
mar 2005
Følger: 261 Følgere: 260 Heste: 9 Emner: 372 Svar: 3.081
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.027
jun 2008
Følger: 72 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 113
og begynd evt. at tage nogle vitaminpiller. Og måske gå lidt tidligere i seng, måske planlægge din uge, så du ved hvad du skal og ikke skal! (:
bare nogle gode råd
Jeg mangler overskud!