Det der med manglende overskud.. {{forumTopicSubject}}
Hej heste-tøsser
Jeg står lidt i et dilemma, som jeg tænkte jeg ville dele herinde, og håbe på nogle fornuftige muligheder.
Jeg er ejer af en lækker 12 års hoppe, efter Michellino.
Der har over vinterperioden ikke været meget overskud til at ride hende, hovedsageligt pga tidsmangel og sene arbejdstider + tidlig mørkt.
Jeg har flere gange overvejet at sælge, men igen så elsker jeg den hest og jeg plejer at få lysten og overskudet tilbage.
Så har jeg også overvejet udlån. ½-1 år - Dog skal hun blive på Sjælland, og gerne en rutineret rytter, som mangler en dygtig hest til at ride.
Låner står for alle udgifter der måtte være. Jeg ser helst en over 18 som samtidig kender til Michellino-typen, da det bestemt ikke er en "kone-hest" så at sige
Hvad ville I gøre???
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Der er jo ingen der siger du skal ride seriøs dressur 5 dage om ugen og knokle der ud af.
Hvis du sætter dine forventninger til dig selv ned til et niveau hvor du ved du kan klare det så får du succes og så vokser overskuddet også:-)
Måske du bare skal ride en dag om ugen? Eller bare gå en tur med hesten 3-4 dage om ugen og sidde på den 20 min en af disse dage.
Sæt dine forventninger helt der ned hvor du er sikker på at få succes med dem.. Så skal du se, så kommer overskuddet helt af sig selv
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Så længe den altså har godt med foldtid
jun 2010
Følger: 54 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 765
Ja jeg tror nu at I har ret med det
Tak for lidt en øjenåbner
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
Derudover, har jeg "heldigvis" lige pt. en unghest på 3½, som kun bliver brugt 3 maks 4 dage om ugen af ca. 15-30 uden opvarmning og nedkøling, alt efter hvad vi skal lave, om vi skal træne dressur, longere, springe eller rider ud på en tur.
Jeg ville som de andre, bare sætte forventningerne ned, så længe det ikke er en byrde for dig på det økonomiske plan, at have hest
jun 2010
Følger: 54 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 765
Men ja, nu bliver vejret også bedre, og det er længere lyst, så hjælper det garanteret på det
Har bare lidt dårlig samvittighed over for hende, den manglende træning som det var før.
Det der med manglende overskud..