1.544 visninger
|
Oprettet:
Min hest hoster... {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.... Min hest er begyndt at hoste lidt når hun traver.. og kan ikke helt finde ud af hvorfor.. hun er ikke forkølet og har heller ikke snot i næsen eller nogen ting.. som skulle have betydning for hendes hoste..
Er der nogle der kan have en anelse om hvad det kan være?? har tænkt lidt på støv.. men hun er næsten ikke i stalden.. så det kan næsten ikke være det..
Hun får hvidløg i hendes mad.. er der andet man kan give til en hest der hoster lidt??
Hilsen stine
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 34 Emner: 61 Svar: 732
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 256
trækker hun vejret i en hædende lyd???
jan 2005
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Syntes ikke det er sådan en hvæsende lyd.. hun kommer enlig ikke med nogen lyde.. hun strækker lige halsen.. også hoster hun.. ??
jan 2005
men hvis det ikke er sådan noget!!?
ved det ikke jeg ville få den tjekket!
held og lykke med det!?
knus
maj 2005
maj 2005
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 388
jun 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 53
maj 2005
men hun får 10 g hvidløg i foderet.. så håber lidt det kan tage det...
Muz: hehe.. hostesaft.. haha sjovt nok.. hjælper det på en hest??
Team hovgaard... Ja.. men tror ikke hun har feber.. hun virker overhovedet ikke sløv eller nogen ting.. hvis hun har det skidt.. kan man MEGET.. tydeligt se det på hende...
Men vil lige tage huld på jeres forslag og se..
Tusind tak allesammen..
okt 2005
Følger: 233 Følgere: 222 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 538
^^ såen er det på den her årstid
det kan s være fordi den ikke kommer nok
ud eller der ikke er frisk luft i stalden !
altså special kan jo kun kómme ud når jeg rider desna !
maj 2005
men går i krig med jeres forslag..
endnu engang tak..:)
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Se at få fat i en dyrelæge meget hurtigt og lad være med at ride før den er tjækket, hvis man rider på en hest der hoster (uden den er tjekket af dyrelægen og han har godkendt at den må rides) så risikere man at ødelægge lungerne på den. Det skete for min gamle hest efter jeg havde solgt hende, hun havde også astmatisk bronkitis, men de fik hende først tjekket efter langt tid og hun havde hostet lungerene store (selv om det kun var et par enkelte host lige som din) så hun måtte aflives.
okt 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 131
Det er ikke sikkert der er noget med hende. Der hvor jeg har min hest, har vi en pony, som fandt ud af, at hvis den begyndte at hoste lidt, når de begyndte at trave på den, skulle den ikk lave så meget... min egen heste gør det også nogle gange, men hvis jeg bare lader som ingen ting og rider vidre, holder hun hurtigt op igen... hun stå også ud det meste af dagen, og får hvidløg, osv...
så måske er din lille hyp, bare ude på at få ferie
kan selvfølgelig ikk være sikker på dette, men det er et forslag til hvad der er i vejen...
knus Mette
nov 2003
Hvis hesten hoster så få den tjekket af dyrelægen, alt andet grænser til dyreplageri.
Hilsen Signe
maj 2005
det samme gør man jo også med en hest der er halt... det jeg undrede mig var hvorfor hun hostede uden at være forkølet... men ja.. igen.. hvis hun ikke stopper efter jeg har prøvet det her.. så tilkalder jeg da selvfølgelig en dyrlæge..:) så ond er jeg heller ikke..
Stine
nov 2003
Min hest hoster heller ikke ret meget, men de første dyrelæger jeg spurgte slog det hen, med det resultat at det nu er kronisk og min hest aldrig bliver rask og han skal have dyr medicin for at kunne rides.
Fatter ikke at folk prøver alverdens sjove ting før de får dyrelægen ud, bare så de måske kan spare penge og så i mellem tiden bliver hesten ødelagt.
Du skriver man gør det samme med en halt hest !! Du gør måske, men jeg ville da aldrig bare ride videre og håbe det gik over eller prøve alverdens gode råd. Ja man kan lade en halt hest (hvis det ikke er slem halthed) stå et par dage, hvis det ikke er væk tilkalder man dyrelægen, men en hest kan heller ikke blive ødelagt på livstid af at stå med et let halt ben i 2 dage, det kan den af at hoste.
Jeg har det selv dårligt med at jeg ikke forlangte en nærmere undersøgelse med det samme, men bare troede på at det ikke var noget, så havde min hest måske kunnet kureres.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Min hest hoster...