{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

hjælp hvilken slags orm??? {{forumTopicSubject}}

jeg fandt ud af at min hest havde orm fordi jeg kunne se dem i hestepærerne og hun havde tabt sig men da jeg fik en gødningsprøve undersøgt havde hun næsten ingen og hun lå på grænsen til at skulle have behandling men det fik hun. der er nu gået noget tid og der er blevet tjekket en prøve mere men der var ikke mere og nu er jeg så begyndt at kunne se levende orme igen. de er ret store og slet slet ikke til at tage fejl af men der er jo flere slags så håbede på at der måske var nogen som kunne hjælpe mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp hvilken slags orm???
  • #1   27. maj 2010 Hvis du bare har fået taget den alm. gødningsprøve er er det kun for de alm. strongylider/spoleorm etc.. Hvis du får taget en udv. gødningsprøve kan de tjekke for bændelorm og blodorm mener jeg smiley .. Prøv at spørg din dyrlæge smiley

• #2   27. maj 2010 okay smiley ja ville os ringe til dyrlægen i morgen men tænkte at der måske var nogen som vidste hvad det var for nogle orme når man kunne se dem tydeligt kan man jo ikke med de almindelige. de her er nærmest som spagetti.
    de to andre heste er også blevet behandlet og tjekket igen og de var som de skulle være. men hos dem har jeg heller ikke kunne se det i gødningen.

• #3   28. maj 2010 okay smiley tak. jeg har læst lidt mere om orm og den beskrivelse som passer bedst hedder haleorm men det mente dyrlægen ikke at det var da de er meget sjældne.

• #4   28. maj 2010 Hvis du taler om flad spaghetti vil mit bedste bud være bændelorm. Den tages nemlig heller ikke at almene ormekure, og kan ikke altid ses i gødningsprøver. For at være sikker på at der ikke er tale om bændelorm, er man nødt til at tage en blodprøve.

Men hvis der kommer hele orm ud med afføringen, så ville jeg da samle nogle sammen og vise dem til dyrlægen. Så kan de med det samme se hvad det er smiley

• #5   1. jun 2010 ja men nu kommer dyrlægen os i morgen og tager blodprøve og gødningsprøve smiley men jeg har ikke kunne samle dem op da de går i stykker når de kommer ud.

Kommentér på:
hjælp hvilken slags orm???

Annonce