{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Pas på når du sælger!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne advarer HG´s medlemmer (mest sjælland) imod en person som køber heste på afbetalig og dernest enten sender dem retur eller sælger videre inden hesten er betalt. Personen virker rigtig sød og rar. Hun bor på midtsjælland..
Desværre kan jeg ikke fortælle hvem det er ved navns nævnelse pga. reglerne herinde men hver ekstra opmærksom hvis du står og skal til at sælge da det ikke er særlig rart. Nogle heste er jo mere følsomme end andre.

Jeg er desværre selv en af disse personer der er stødt på hende. Jeg skulle sælge min hest og denne søde pige henvender sig og er vildt interesseret. Hun vil gerne købe på afbetaling og det er fint. Hun skal så lægge et udbetalings beløb som det tager hende lidt tid at skaffe. 2 dage før vi skulle skrive kontrakten under ringer hun og siger hun ikke har råd.
Samme dag tager en herinde fra kontakt til mig og fortæller mig hendes historie. Personen havde købt hendes hest på afbetaling og havde solgt den videre inden hesten var betalt ud og sælger havde forkøbsret men blev ikke spurgt.
Hun har også solgt en hest der var stok halt uden at oplyse om dette.
Har lige fået kendskab til et tilfælde mere.
Personen købte hest på afbetaling 4 dage efter hun havde sagt til mig at hun ikke havde råd. Denne hest er blevet hentet hjem af sælger da der var nogle finansielle problemer mellem dem.

Jeg synes bare at folk der står og skal sælge hest skal være opmærksomme på denne person..

Mvh Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på når du sælger!!!
  • #2   27. maj 2010 Vildt!
    Altid noget, at det gik så ''stærkt'' med din - at du i det mindste ikke fik solgt til hende!


  • #3   27. maj 2010 Der bor jo slet ikke mange mennesker på midtsjælland.. Men udover det, er det direkte dumt at sælge sin hest på afbetaling!

  • #4   27. maj 2010 Rigge - det er der nu mange der gør, pt.
    så hvis ikke du har nogen erfaring, syntes jeg ikke du kan udtale dig, smiley


  • #5   27. maj 2010 det er dumt af sælge på afbetaling, men et eller andet sted sys jeg det er iorden for folk der ikke har råd til at smide alle penge på engang, men så sys jeg ejer af hest burde lade den blive stående hos dem indtil køber har betalt færdig..

  • #6   27. maj 2010 Kurreholm - Så du skal simpelthen bestemme om jeg har en mening ?

  • #7   27. maj 2010 jeg synes det er brand-ærgeligt at personer som "denne pige" snyder sælgere på den måde.

    Jeg har ikke selv 30.000kr. jeg kan smide på bordet hvis jeg finder en hest jeg kunne tænke mig, så derfor er afbetaling en glimrende ide for mig. Kunne dog aldrig finde på at rende fra en aftale eller undlade at betale afdragene til tiden.

    Afbetaling kan sagtens lade sig gøre hvis både sælger og køber er ærlige mennesker smiley

    bare en skam at der er så mange klaphatte der skal ødelægge det for os som faktisk overholder vores aftaler.


  • #8   27. maj 2010 Jeg forstår ikke hvorfor man selv er uden om det hvis man sælger på afbetaling..
    Jeg tilbød at sælge på afbetaling da hun bor lige i nærheden af hvor min hest står så det ville være nemt at hente den hjem hvis ikke hun overholdt aftalen..
    Jeg synes det er rigtig øv at der er nogen som skal ødelægge det for reelle mennesker..


  • #9   27. maj 2010 Malene Botoft J: Lige præcis. Men forstår så heller ikke hvad folk får ud af at gøre noget så dumt, endda flere gange......

  • #10   31. maj 2010 denne pige er bare for dum! min hest har været solgt til hende og jeg har intet imod hun ved at vi skriver om hende for den k..... burde vide at sådan behandler men ikke heste ! og andre !!! min hest har jeg haft siden hun var helt lille jeg er skylden for hun ikke er aflivet idag og vi alle holder meget af vores heste!! og det er bestemt ikke sovt at se en hest ha det skidt på den måde, de kan jo ikke sige fra og gå fra stedet !!

    jeg blev ringet op af hende en morgen at min hest havede ligget sig ned i heste transporten og ikke kunne stå på sine ben ! og at jeg blev beskyldt for at jeg gav min hest medcin og beroligende midler!! tror mig jeg var knust ! at blive ringet op og få afvide at en hest ikke kan stå på bene og at blive beskyldt for såan noget !! jeg hentet også min hest dagen efter! da hun kom hjem var hun sky for piske og hvis man klappet hende på brystet ! hun er meget sky!!

    det skal lige siges jeg hentet min hest fra hende i mandags d. 24 så hun er sikker igang igen !! pas på !!


  • #11   31. maj 2010 Tema CmpeT .: Det lyder bestemt ikke som nogen god oplevelse for din hest, den stakkel smiley

    Håber hun bliver stoppet snart. Ved du om hun har en bruger herinde?


  • #12   31. maj 2010 Hun er bruger herinde..

  • #13   31. maj 2010 åh, okay. Godt at vide smiley så man ved hvem man ihvertfald IKKE skal sælge til ! smiley

  • #14   3. jun 2010 Dette indlæg er stilet hende jeg omtaler da hun har skrevet til mig men har blokeret mig så kan ikke svare hende privat..

    Hejsa.
    Ville rigtig gerne kunne svare privat istedet for herinde hvor jeg regner med du følger med.
    1: Jeg har ikke oplyst dit navn eller hvilken by du bor i så det kan på ingen måde være chikane.
    2: Jeg forstår godt du ikke kommentere resten af det jeg her skrevet.
    3: Jeg har ikke lagt nogle links ud til dig. Jeg har skrevet dette indlæg og det er det. Så har jeg kontaktet hende du lige har købt hest af hvilket jeg synes er ok.

    Hvis man er uheldig med nogle heste så burde man måske undersøge markedet lidt bedre og bruge lidt ekstra tid på om hesten og en selv passer sammen inden man køber. Og derved så bruge mere tid på at finde heste så ikke der kun går en uge mellem hestene bliver sent hjem og der kommer en ny.

    Jeg forstår godt hvorfor du ikke svare herinde.

    Mvh Malene


Kommentér på:
Pas på når du sælger!!!

Annonce