{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

Sadlen trykker bag på .. ? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvorfor er det liige nogle sadler trykker bag på ?
Er det fordi den er for lang ? Eller sidder jeg bare for langt tilbage ? Eller hva?

Er lidt ny inde omkring de "normale" sadler ...

Vi har sådan et fint underlag med noget kliset i, som fordelere sig når man har det under.. Hvis der så kommer pletter hvor man kan se igennem, trykker sadlen. Hvis ikke ligger sadlen helt som den skal.
Så alt det med og få en sadlemanger ud gider jeg ike bruge penge på ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadlen trykker bag på .. ?
  • #1   30. maj 2010 Du bliver jo nok nødt til at få en sadelmager ud, så sadlen kan blive tilpasset hesten.. Det kan være at der er for meget stopning i den fx...

• #2   30. maj 2010 Ja, når de trykker bag på er det jo fordi at sadlen ikke passer til hesten. Så Simpelt!!
    Sadlen ligger jo sandsynligt i bagvægt. Det sker oftest fordi at bommen er for smal eller fordi at der er for lidt stopning i puderne eller en kombination af begge.

Men helt ærligt, så synes jeg at du skal få en UDDANNET sadelmager ud inden du ødelægger din hests ryg med en sadel som ikke passer.
    Tro mig, de penge for en sadelmager er godt givet ud ift. de penge du skal til at give for dyrelæge, kiropraktor osv. når hesten ryg allerede er ødelagt pga. af din nærrighed.

Så mand dig op og ta' ansvar for din hest. Du har jo valgt den og ikke omvent!

• #3   30. maj 2010 Synes squ det er lige så tit når man så får en sadlemager ud. Så passer sadlen stadig ikke .. Og rider max 10 min i de sadler jeg har prøvet på ham, det ødelægger han nu heller ikke ryggen a.. Rider ham jo til dagligt heller ike liige pt, og når det så sker er det uden sadle ..

• #4   30. maj 2010 Så kunne det være at du skulle finde en anden sadelmager...
    Hvis du rider 10 min dagligt i en dårlig sadel, så skal d nok få ødelagt ryggen på hesten alligevel...
    Men som du selv siger, så rid uden sadel hvis ikke du er villig til at ofre penge på en ordentlig sadel.

• #5   30. maj 2010 Sys squ det er alle dem jeg har hørt om og prøvet ..
    Hvis du læser det jeg har skrevet så rider jeg ham heller ike dagligt, og når jeg rider ham hvor vi ike prøver sadle så er det uden, for han skal ike ha ødelagt ryggen.. Når vi prøver sadle så er det max 10 min, det er ligeså meget eller mindre jeg rider i dem end hvis jeg fik en sadlemager ud ...

• #6   30. maj 2010 at sadlen er tilpasset korrekt er alfa omega...men sadelmagerne er meget forskellige......rigtig mange gode men også mange dårlige..så man må nok lytte til andres erfaringer...
    men eller er der et par tommelfinger regler ang sadler:
    1.det skal være plads til 2-3 fingre på hver side af bommen. Når man står bag hesten skal man kunne se hele vejen igennem, men heller ikke mere luft end 2-3 fingre.
    2.sadlen må ikke sidde så lang fremme at skuldren går imod når hesten går, men heller ikke længere tilbage end til ribben nr 15. Når du sidder i sadlen skal dit tyngdepunkt være 15 cm bag forbenet.
    3. al stopning skal være glat og uden buler.
    4.forsvidsel og bagsvidsel skal være lige høj (bagsvidslen lidt højere når der ikke er nogen i sadlen, man trykker den jo lidt ned).

men ellers så er det lidt af en videnskab.... hvis du ikke ønsker at bruge penge på sadlemager, så prøv Rikke Andersen som er både kiropraktor og sadelmager...så får du et tjek af hele hesten oveni sadeltjekket.. kan anbefales.. hejmmeside www.ryet.dk

• #7   31. maj 2010 Gitte

1000 tak, det var liige sådan nogle tommefingre regler jeg kunne gå ud og prøve af på de sadler. skal osse have en ud få og se hvis vi selv finde en der passer ham og min røv, og som jeg så osse sidder godt i..

Kommentér på:
Sadlen trykker bag på .. ?

Annonce