{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.355 visninger | Oprettet:

Galde - hvad kan der gøres? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige erhvervet mig en ny part, en gammel DV (se evt. profil) som har galde i alle 4 ben. Han har mus også, men han gik igennem dyrelægen uden problemer.

Galde kan skyldes en masse forskelligt, hovstilling, slidtage, mus, jord/skidt i tarmene, hvilken bund de står på og så videre.

Lige pt. arbejder jeg lidt på at finde ud af hvad jeg kan gøre for at behjælpe det - ud over masser af motion og aktivering;)

Han går skiftevis på græs og jordfold minimum 6 timer om dagen.

Vi fodrer ham med Irish Mash 3 gange om ugen, og derudover får han loppefrøskaller i sin mad for at sikre udrensning i tarmene. Han står på træpiller og hans bund er blød og affjedrende.

Hot 'n Cool, køleler,back on track osv. er ikke optimalt da det ikke forandre noget, er min erfaring i hvert fald.

Har overvejet at fodre med det der Matrix HA, men det er en meget dyr investering. Men siden han er en gammel hest og galden højst sansynligt skyldes slidtage meget, overvejede jeg om der ikke er noget tilskud - eller om vi bare skal lade det være som det er?

Er der nogle der evt har nogle andre ideer til hvad man kunne, eller selv har erfaring med noget lignende? Kunne godt tænke mig lidt feedback at arbejde med!:)

På forhånd tak.

Kommentarer på:  Galde - hvad kan der gøres?
Kommentér på:
Galde - hvad kan der gøres?

x