{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Tina R
Tina R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ulykker i ridesporten {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er en journaliststuderende fra Århus, som sammen med to medstuderende er i gang med et projekt om sikkerhed og førstehjælpskurser i ridesporten. Vi leder nu efter nogen, som har erfaringer på området.

Vi vil gerne i kontakt med en underviser eller ansat på en rideskole, som har oplevet at nogen er kommet til skade, og som måske ikke har vidst, hvordan man bedst kunne hjælpe. Eller nogen, som selv er kommet til skade flere gange.

Hvis der er nogen af Jer, som har lyst til at bidrage, må I meget gerne skrive en mail til travn@mail.djh.dk, sende en pb eller ringe til mig på tlf. 22 91 23 23 - det ville være en stor hjælp!

Vh Tina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et simpelt vandhane armatur skift i køkken 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Hjælp til at ligge gulv og samle køkken 205 kr.
  • Opsætning af pendel lampe i loft 700 kr.
  • Nedtagning og opsætning af gardiner - to lameller og en rullegardin 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulykker i ridesporten
  • #1   8. jun 2010 ved ikke om det har interesse men blev underbensamputeret for lidt over et år siden pga en hestevogns ulykke. det er jo ikke lige det i søger og ville ik sende en mail hvis det ikke havde interesse.

• #2   8. jun 2010 prøv på heste-nettet smiley

• #3   8. jun 2010 jamen jeg er også en af dem der er kommet til skade, med kraniebrud, og mødte kun folk som ikke fattede at hjælpe... så måtte selv gå 600meter efter hjælp.

• #4   8. jun 2010 jeg vil godt prale lidt den klub hvor jeg er medlem og min hest står er lige blevet kåret som den med færeste ulykker tror det var i programmet p4 måske i kan få noget info derfra ved at ringe til dem

• #5   8. jun 2010 Jeg havde selv en rideulykke da jeg var 11 år gammel. Jeg havde part på en rideskolepony, og red sammen med 2 andre ude på vejen. Pludselig gik min hest amok og smed mig af i fuld galop på asfaltvej hvilket resulterede i, at jeg brækkede begge håndled på én gang, fik en del hudafskrabninger og slag og sådan. Det har i dag medført, at jeg godt kan mærke, at jeg ikke kan belaste mine arme FOR meget .
    Hvis i kan bruge det/vil vide mere, så bare skriv smiley

• #6   8. jun 2010 Michelle er på min venneliste

• #7   8. jun 2010 Ved ikke om hun har interesse men kan spørge hende

• #8   8. jun 2010 Jeg har heldigvis ikke selv været ude for en ulykke, men var vidne til at en fra min efterskole blev sparket i hovedet af en hest. Hun er for ikke så lang tid siden kommet tilbage til skolen efter et års genoptræning.

Vi skal nu igennem et førstehjælpskursus ved hver skolestart, da mange faktisk ikke vidste, hvad de skulle have gjort, hvis de havde været deroppe da det skete. Og var der gået bare 5-10min mere før hun fik hjælp, havde hun nok ikke været her i dag. Jeg er godt nok lykkelig for at jeg har haft en del førstehjælpskurser...

• #9   8. jun 2010 er det mig i prøver at få fat på

• Tina R
    Tina R Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   10. jun 2010 Hej allesammen og tusind tak for jeres svar. Det virkelig rart, at I gider at fortælle.

Vi kigger specifikt på ulykker, der er sket på rideskoler, fordi vi undersøger om rideskolernes ansatte har førstehjælpskurser, og om førstehjælpen derfor er god nok.

Er der nogen af Jer, som er kommet til skade på en rideskole=

vh Tina

• #11   10. jun 2010 yep Vilhelmsborg dengang jeg fik kraniebrud, og skåde hvor jeg blev trådt i ansigtet under en springtime.

Kommentér på:
Ulykker i ridesporten

Annonce