{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.302 visninger | Oprettet:

Din sadel - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Kære HG.
Hvilken sadel har du? Hvorfor har du den? Hvad går du op i når du vælger sadel? Hvad er vigtigst - om den passer eller om du sidder godt i den? Hvilke sadler synes du bedst om og hvorfor ??
Gerne kom med mere.. Kunne være sjovt og høre hvad folk ligger vægt på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din sadel - hvorfor?
  • #1   8. jun 2010 Jeg har en hintermeyer ( staves ) ..
    Simpelthent fordi den passer min hest mere end perfekt.
    kunne første ikke ride i den, men da jeg ike kunne finde nogen andre
    sadle der passer min hest, måtte jeg klemme ballern sammen. for
    det er den eneste sadle der passer.

så det hvad der passer min hest, der vigtigste.

• #2   8. jun 2010 kieffer münchen dressursadel
    no-name kombisadel
    de passede ponyen og jeg sad godt i den.
    det vigtigste er at de passer hesten, men man skal selvfølgelig også kunne sidde i dem uden at det er ubehageligt
    jeg synes rigtig godt om nogle af kieffer sadlerne, men også IW'en smiley

• #3   8. jun 2010 Hvilken sadel har du?
    -En prestige Lucky dressage

Hvorfor har du den?
    Fordi jeg synes godt om den, da jeg prøvede den i butikken, og fordi det var den sadel, sadelmageren vuderede, lå bedst på min pony.

Hvad går du op i når du vælger sadel?
    Om jeg kan lide at sidde i den og om den passer ponyen selvfølgelig. Desuden skal det være en sadel som passer til mit behov. Fx har jeg en dressursadel, fordi jeg rider dressur smiley

Hvad er vigtigst - om den passer eller om du sidder godt i den?
    Begge! Den skal selvfølgelig passe, men hvis jeg ikke sidder godt i den, bliver jeg aldrig glad for den og så er pengene smidt ud af vinduet..

Hvilke sadler synes du bedst om og hvorfor ??
    Prestige dressursadler fordi jeg synes de er kanon gode og ligger godt på hesten pga. deres brede sadelkammer (selvfølgelig er det ikke alle heste de passer)

• #4   8. jun 2010 Spring:
    Pfiff Gotthardt.
    Den passer min hest og der er super god at ride i..

Dressur:
    Kieffer Lech DL Profi.
    Den fulgte med hesten, ikke lige min yndlingssadel, men den er okay..

Jeg går meget efter den ligger godt på hesten, men det er for mig lige så vigtigt at jeg sidder godt i den..
    Jeg er mest til lædersadler med store støtter og dybt sæde, i dressur, som f.eks. Windsor Elite og Stübben Skandica..
    I springning er jeg mest til flatseats med stor knæstøtte og mellem lægstøtte, da jeg synes det giver bedst støtte uden man sidder for fast.

Jeg hader stofsadler..

• #5   8. jun 2010 Hvordan har I det med dybt sæde og store støttende puder? Selvfølgelig mest et spørgsmål til Jer med dressursadler smiley

• #6   8. jun 2010 Jeg kan overhovedet ikke sidde i en med dybt sæde og kæmpe knæstøtte, jeg føler mig låst fast, og har noget med ryggen, så sidder rigtig skidt i sådan nogen (: men det er nu også lidt forskelligt fra hest til hest (:

• #7   8. jun 2010 Til ponyen har jeg en Passier Young Champ. Den fik jeg, da vi ikke kunne finde en sadel der passede til ponyen, og Passier er en af de eneste der kan tilpasses 110% til både hest og rytter. Min situation var problematisk, da jeg har en mindst 16" numse, men ponyen havde for kort ryg og skal have 15". Men jeg fik lavet et 16" sæde og en 15" længde, så den ligger perfekt. Alle andre gled frem, men ikke denne. Og så er Passier super god kvalitet, der holder i mange mange år. Det er også den bedste sadel jeg nogensinde har siddet i. Min drømmesadel.

Til hesten har jeg en Passier Optimum. Den fik min søster lavet og så overtog jeg den da jeg overtog hesten. Den er ligeledes specialsyet, dog ikke efter mine mål, og jeg kan godt mærke at det ikke er optimalt.
    Jeg har Optimummen, fordi min søster synes at hun ville have det bedste af det bedste.

Jeg mener, at det er NÆSTEN lige vigtig at den passer både rytter og hest. Det fungerer ikke hvis én af tingene ikke passer, dog er det allervigtigst at den passer hesten. Men rytteren kommer til at indvirke forkert og derved genere hesten hvis rytteren ikke sidder korrekt i sadlen.

• #8   8. jun 2010 En Henri De Rivel Antenor Dressur sadel.
    Jeg har den fordi, den lægger super på min hest, og jeg sider fantastisk, og har en god støtte. en sadel man føler sig hjemme i, for begge parter.
    så det er win win situation smiley

• #9   8. jun 2010 Hubertus kombisadel: Havde lige fået Queen og skulle bruge en sadel der kunne passe den tykke pony jeg havde fået ind af døren men samtidig bruges når hun engang var normalvægtig.. Købte den ny.

Windsor Elite dressursadel: Købte den af en sadelmager der bildte mig ind at den lå perfekt.. Har senere fået at vide af andre sadelmagere at den sadel aldrig har passet Queen men den er blevet omstoppet og "banket" så den nu kan bruges. Købte den brugt.

Jeg købte de pågældende sadler da - udover at de passede min pony - de havde et passende prisleje samtidig med at de var god kvalitet og jeg sidder godt i dem..

Jeg vil kun have lædersadler, men har intet mærke som jeg sværger til smiley Er dog ikke vild med Kieffer

• #10   8. jun 2010 Mht dressursadler må de godt have et moderat dybt sæde, knæstøtten skal være der men knæpuderne må ikke være for store.. Kan til gengæld slet ikke ride i sadler med et fladt sæde, så hellere for dybt end for fladt når det kommer til sæder smiley

• #11   8. jun 2010 Windsor elite!
    Det skulle være en dressursadel, da disse har hjulpet rigtig meget på min opstilling og derved min hests bevægelse og 'opstilling'!

- Det vigtigste var at den passede Tinka, så måtte jeg jo ellers tilpasse mig sadlen smiley

• #12   8. jun 2010 en wintex kombi sadel
    super god og den ligger helt perfekt og giver god støtte og er god at side i. har den fordi at den hørte med hende

Barefoot Cheyenne dry tex
    nem og let sadel. kan dog ikke så god lide sådan stigbøjlerne sider og da jeg har noget med mit knæ så gør det ondt når jeg rider let ridning.
    fik den til min gamle pony fordi der ikke var andet som passede både ham og mig.

• #13   8. jun 2010 1.- Wintec 2000 16 ½"
    2.- Fordi at det var den kombinerede sadel der passede bedst til min pony
    3.- At den passer min pony/hest perfekt
    4.- Det vigtigste er at den passer hesten så skal jeg nok overleve selvom den måske ikke er så behagelig at sidde i
    5.- Bates Isabell Werth fordi at det er en behagelig sadel med et godt dybt sæde

• #14   8. jun 2010 Jeg har en Wintec Isabell Werth...

Jeg har valgt den da det var den eneste der passede til min hest, da dette er det vigtigste...

Jeg synes at det er en rigtig god sadel og jeg sidder godt i den.

• #16   8. jun 2010 Hvilken sadel har du?
    Hubertus flexline dressur
    Hvorfor har du den?
    Fordi det var den eneste der passede min hest 100%
    Hvad går du op i når du vælger sadel? Hvad er vigtigst - om den passer eller om du sidder godt i den?
    Da jeg prøvede den synes jeg ikke den var vildt god at sidde i men for mig er det hesten der kommer i første række. Og nu efter nogen måneder er den bare skøn at ride i : D Den skulle lige rides lidt til.. : D
    Hubertusen er jeg blevet rigtig glad for da jeg ikke sidder godt i en dyb sadel eller hvis den har vildt meget knæstøtte og det har min hubertus ikke : D

• #17   8. jun 2010 har en rossner amerca plus, den ligger perfekt på hesten, men ahr nu i længere tid prøvet at vænne mig tl den, og kan jeg simpelthen ikke, så skal have den solgt og så fundet en anden som liggger lige så godt, men om også passer bedre til mig.
    så har jeg en rossner jumping diamond, den er bare helt fantastisk til hyppen og jeg smiley
    en kieffer lech pro, den er skøn til hyppen og jeg smiley
    og en mer springsadel, kan simpelthen ikke huske hvad den hedder, men den skal også sælges og så skal jeg have en ny i stedet, da den er ved at blive liiige smal nok til hesten.

• #18   8. jun 2010 Jeg har en Albion. Prøvede mange sadler, men det her var den eneste som der kunne ligge på Bøffen, derudover havde jeg længe gerne ville have en. Når jeg vælger sadel, er det vigtigste at den kan ligge på hesten, for jeg skal nok lære at sidde behageligt i den. (:Af sadler har jeg en forkærlighed for Albionen, fordi den er super behagelig at sidde i. Men Werth-sadlen er også ganske glimrende smiley

• #19   8. jun 2010 Jeg har en Stübben siegfied springsadel, jeg har den fordi den passer min pony perfekt og den er dejlig at ride i smiley og fordi jeg ikke føler mig godt tilpas i en dressursadel smiley

• #20   8. jun 2010 Har lige bestilt en Jeremy Rudge, glæder mig helt vildt til den kommer.
    Den er bestilt udelukkende til hesten, bommen er valgt til hans ryg og puderne er formet til at passe ham. Sædet er derefter tilpasset mig så godt som muligt og knæstøtten placeret som jeg vil have den.
    Så ja, køber sadel udelukkende for hestens skyld.....

• #21   8. jun 2010 Det er da en meget god tråd..8D

• #22   8. jun 2010 Kentaur Athen, Kentaur Artemis og Windsor elite + to noname.
    De ligger godt på hesten og man sidder som en drøm i dem.

• #23   8. jun 2010 Hvilken sadel har du?
    Albion - Windsor Greenline!

Hvorfor har du den?
    Fordi, det var den der lå bedst på min hest og jeg sad fantastisk i den!, men nu har min pony den, da min hest fik flere muskler og ikke havde plads nok og nu har jeg en : Windsor, ligger bedre nu hvor der er mere plads foran til han kan bevæge sig!

Hvad går du op i når du vælger sadel?
    om den ligger top på hesten, og self. om jeg sidder godt i den!

Hvad er vigtigst - om den passer eller om du sidder godt i den?
    lidt begge dele vil jeg sige, men self. at den ligger bedst på hesten!

Albion &
    Albion, pga. dens fantastiske ben støtte!
    Windsor Greenline Pga dens ben støtte og at dens sæde er super at side i, ikke hård eller noget!

Super sadler!, men en Bates Innova med meget knæstøtte er altså os bare super!!! smiley
    jeg føler mig hverken spændt fast eller noget!, jeg sidder derimod super godt og kan bedre følge med hesten!

• #24   8. jun 2010 Jeg har Acavello freemax (italiensk bomløs) både i spring og dressur, fordi de passer hesten, er lækre at ride i og kan passe hesten selv om den udvikler sig..
    Forhåbentligt er det vigtigste for alle at den passer hesten..

• #25   8. jun 2010 Jeg har en Spalding Dressur med Flair
    Den ligger godt på min hest, og jeg sidder godt i den.
    Den skal både ligge godt på hesten og jeg skal sidde godt.

Jeg er ikke til kæmoe store knæstøtter og meget dybe sæder. Men spalding er rigtig god til mig og de fleste andre der har prøvet den ;D

(link fjernet)

• #26   8. jun 2010 Jeg foretrækker dybt sæde og store puder, da jeg synes man sidder bedre. Nu gør det ikke så meget på ponyen, men det er lidt bedre når man kommer op på de store heste med noget mere gang og større rygsving smiley

Dog kan knæpuderne godt blive for store synes jeg, og så bliver man så dårlig til at sidde stille med benene smiley

• #27   9. jun 2010 Har en Passier Grand Gilbert, dog skal den sælges, men den er kanon at ride i :O) Og så har jeg lige fået en FRANK BANIES OMNI, og den er også fantastisk :O) Vil gerne have en der passer godt til både hest og rytter, for hvis sadlen ikke ligger ordentlig på hesten, skader det jo selvfølgelig.. men omvendt kan man jo også sige, at hvis sadlen ligger ordentligt på hesten, men rytteren slet ikke kan ride i den, kan det jo også skade... men synes jeg har fået mig en god sadel som er god for måde mig og Calle.. og så har jeg brugt b.k. rützou fra tåstrup, han er virkelig dygtig og kan varmt anbefales...

• #28   9. jun 2010 Har en trainer til dressur og stübben til spring.. Jeg har hvad der passer min hest og så må min popo bare indfinde sig da det trods alt er hesten som kommer til at lide værst over forkert sadel..

Skal have sadelmager idag da jeg skal have ny springsadel og fundet en sadel der passer min pony inden hun skal tilrides...

• #29   9. jun 2010 Jeg sparer sammen til en Passier.
    Fordi, jeg syntes det er de bedste sadler man kan få smiley

Jeg skal have ny hest inden længe, og det kommer an på hvilken sadel der følger med til ham. Men ellers er planen er Passier, som passer os begge smiley

• #30   9. jun 2010 En Black Country spring/jagt sadel og har lige bestilt en special syet Silhouette dressursadel.

Hesten bruger x-wide, 16½ , har lige ryg og er derfor rigtig svær at finde sadel til.

Jeg selv vil have blødt sæde og god støtte, dette opfylder springsadlen til fulde, er en drøm at ride i!!

Dressursadlen bliver Flapless for tættere kontakt, kæmpe knæstøtte og semi dybt sæde, så jeg ikke bliver for fastlåst, glæder mig som et lille barn til at få den.

Begge sadler er bestilt og købt i England

• #31   23. jun 2011 jeg har en spalding islændersadel den er rigtig god meget åben i sædet. Jeg synes det er vigtigst at den passer hesten men selvfølgelig må du også finde en som du selv kan være i for ellers kan du give hesten de forkerte sinagler. Jeg ville nok starte med at købe en bomløs som er meget flad i sædet indtil du finder en der passer både dig og hesten.

Min anden hest har en "ideal" også islændersadel, men den er mere lukket sædet det jeg mener er at "spaldingen" er lavere bagtil og dermed lettere at være i hvis man har problemer med at være i sadlen. Jeg tror jeg ville prøve sådan en spalding. Men det der er med den, det er at den er meget lavet til heste med svej i ryggen, men jeg tror sagtens man kan finde en der ikke er så svelet hvis det er det.

Kommentér på:
Din sadel - hvorfor?

Annonce