{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

føl sammen med flokken {{forumTopicSubject}}

Hvornår lukker i jeres føl sammen med flokken igen..

Min hoppe fik sit føl den 29 maj, og har siden gået alene på fold med ham, da de andre er kommet på græs, dog kun med et tråds hegn..

De andre hun skal gå med er 3 vallakker, hvor den ene kun har været her nogen måneder og han fik altså sparket hoppen inden føllet kom, og hun fik et mgea sår, det kan jo være et uheld så derfor er jeg lidt forsigtig med og lukke mor og føl derover..

De to andre vallakker har jeg det helt fint med de har før gået med føl uden problemer og er de bedste legeonkler man kan ønske sig..

Men jeg kan bare mærke på følle han trænger til og lege med nogen nu, da han er lidt voldsom og omgåes nu..

Vil i prøve og lukke dem sammen og se hvad der sker..

Ummidelbart burde mor jo beskytte sit føl og jeg har mulighed for og sætte to tråd på marken derover os..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forår Klargøring af Have 4.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.500 kr.
  • Justér fødderne så opvaskemaskinen står stabilt 500 kr.
  • Hække beskæring 2.200 kr.
  • Klip hæk ca 20 meter 1.000 kr.
  • Jeg vil gerne installere en ny komfur 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  føl sammen med flokken
  • #1   18. jun 2010 Vi fik føl d. 25. maj og mor + sønnike er lukket sammen emd resten af flokken, en meget blandet flok, hopper og vallak'er.

Jeg flyttede så min unghest, da han virker enormt voldsom, når han kommer løbende (han skræmte nærsten livet af følle, og de røg gennem hegnet). De andre går nu fint - følle har enormt glæde af de andre. smiley

Så bar fådem lukket sammen. Det giver måske noget uro i starten - men sådan er det jo ofte.

Pøj pøj

• #2   18. jun 2010 Vi venter et par måneder, dette er dog fordi føllet er moderløst, men går sammen med en følhoppe + føl, og vi håber, hun en dag tager sig 100 % af begge føl! smiley

• #3   18. jun 2010 mine føl er som regel omkring en uge, jo før jo bedre. da føllet hurtig bliver for selvstændig og hopperne for ligeglade med føllet, de går med en vallak på5 år som er rigtig strid og en hoppe på 4 år. og der er absolut ingen problemer. hoppen skal nok forsvare føllet.
    så pøj pøj

• #4   18. jun 2010 ja det var osse min tanke, at hoppen nok skal forsvare føllet hvis nogen bliver for nærgående, men jeg tror osse det vil gå helt fint.. jeg vil prøve det i weegenden når min mor kommer, det duer ikke jeg står alene med det..

• #5   18. jun 2010 Hoppen vil til enhver tid gå imellem de andre og følet, men prøv at sætte en rolig vallak ind til hende og følet, så vender hun sig roligt til at andre må komme det nært. Hoppen kan hurtigt få skader hvis hun skal forsvare det mod 3 første gang.

• #7   18. jun 2010 før i flokken var det hende der var føren og bestemte.. det er hendes 3 føl

• #8   18. jun 2010 Min hoppe savnede de andre på folden da hun gik alene på fold med sit føl... Hun savnede en hun kunne stå og klø og nusse med... De blev sat sammen da føllet var ca 10 dage gammelt..

Det skal dog siges at hun går på fold med 2 andre hopper som hun har gået på fold med de sidste hhv 2 og 3 år og derudover er hun normalt førerhoppen på folden.

• #9   18. jun 2010 min hoppe har osse gået med de tre vallakker de sidste par måneder så hun kender dem osse godt..

Kommentér på:
føl sammen med flokken

Annonce