lukke føl sammen med vallak {{forumTopicSubject}}
Jeg har skilt vores legesyge og løbeglade vallak fra hoppen inden hun folede, de går på fold lige op af hinanden og de står ofte tæt sammen kun med hegnet imellem og føllet ligger også sover når hoppen står der ved hegnet. Det er som om de savner hinandens selskab.
Vallakken var leder af flokken (vi havde endnu en hest som nu er aflivet) men han keder sig bravt når han går der alene. Han kan finde på at springe op i luften, stejle og bukke samt tage en heftig løbetur rundt så han kan virke lidt voldsom.
Jeg skal jo til at græsse dem ind så de snart kan komme ud på døgnfold. Jeg får snart en følhoppe i opstaldning som skal gå med min egen men jeg vil så gerne de kunne gå sammen i flok, men min bekymring er hvor meget kan et føl på knap en måned holde til?
Tror ikke vallakken vil gøre føllet noget, men jeg tænker mest på løbeturene det ynder min hoppe at gå med på når vallakken tager sig nogle ture. Vallakken syntes også det var sjovt at drive hoppe lidt rundt, men ved ikke om hun vil finde sig i det nu hun har føl.
Jeg er jo bange for at føllet skal komme til skade hvis det bliver for voldsomt hvad er Jeres erfaringer med at lukke føllene sammen andre - vil hoppen skåne føllet eller lader de sig hidse op og løbe med??
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 263
Så jeg må hjem og give dem en chance så de kan få det sociale liv igen.
Tak for Jeres svar
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 38 Svar: 142
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 343
Men man har jo også hørt skræk historier, hvor det er gået mindre godt ... Men der er jo en risiko ved alt, og vi har (heldigvis) kun haft gode oplevelser med at lukke sammen
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 35
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 151
føllet holdte sig til min vallak nærmest hele tiden og mange troede det var ham der var moderen
i dag har jeg nu kun føllet (2år) og vallakken. og de er stadig bedste venner
så jeg ville lukke dem sammen.
lukke føl sammen med vallak
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside