{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.294 visninger | Oprettet:

Lukke føl og mor sammen med de andre - HVORDAN?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley
Står og skal lukke min hest og følle over til de andre om 1 uges tid er min plan. Mor og føl går sammen med en anden vallak som er føre i den anden flok.
De er alle vant til at gå sammen. Den ene hoppe har lidt nykker, har været i brust hele sommeren, og derfor meget glad når hun ser føllet. Den ene vallak er ret lalleglad og vil bare gerne lege. Skal man bare lukke dem sammen, eller lukke dem på en fold ved siden af dem lidt tid før, så de kan se hinanden ad? smiley
Håber på svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forår Klargøring af Have 4.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.500 kr.
  • Justér fødderne så opvaskemaskinen står stabilt 500 kr.
  • Hække beskæring 2.200 kr.
  • Klip hæk ca 20 meter 1.000 kr.
  • Jeg vil gerne installere en ny komfur 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukke føl og mor sammen med de andre - HVORDAN??
  • #1   14. jul 2012 Jeg følger lige med her, venter føl næste sommer og vil gerne være forberedt..

Ps. hvor gammelt er føl nu, altså når du vil lukke dem sammen med resten?

• #2   14. jul 2012 Nårh ja det glemte jeg. 6 dage. Fik a vide af dyrlægen 14 dage så kunne jeg lukke dem sammen smiley

• #3   14. jul 2012 Okay. Jeg fik et føl i 2009, jeg måtte aflive 3 uger gammelt, da jeg havde lukket mor og føl sammen med en hoppeplag på 2 år, hoppeplagen ville så have føllet og den og moderen havde så sloges om føllet og han kom derværre til skade under kampen smiley

Derfor er jeg meget meget forsigtig denne gang.

Men venter spændt på hvad folk svare i din tråd smiley

• #4   14. jul 2012 jeg vil lade dem gå side og side på hver sin fold et par dage smiley

• #5   14. jul 2012 Når føllet er så ungt, ville jeg vælge at lade dem gå på hver deres fold, side om side. Selvom valakken er nok så rolig, kan du aldrig vide hvordan den vil reagere på en lille ny, og da slet ikke, hvis det er en hingst.

• #6   14. jul 2012 Det er et hoppeføl smiley Moren er meget overbeskyttende smiley Men vil se om vi kan lave noget men en fold ved siden af de andre til at starte med smiley

• #7   14. jul 2012 Okay smiley Vil jeg gøre når tiden nærmere sig! smiley

• #8   14. jul 2012 Vi lukkede vores føl og hoppe sammen med de andre dagen efter føllet var kommet til verden.
    Du kan sagten lukke dem sammen, da moren vil forsvare føllet, så de andre vil ikke komme i nærheden af det hvis hopen ikke vil have det.
    Du kan jo altid lukke dem sammen også se hvordan det går, nogle hopper har tendens til at passe så meget på føllet at den taber sig, det skal du bare være opmærksom på..
    Bare hold lidt øje med dem, så skal alt nok gå smiley

• #9   15. jul 2012 Vi har i år fået vores 3 føl, vi har aldrig haft problemer med at lukke dem sammen med de andre, syntes også det har været en fornøjelse at se hvordan de andre hopper passer på føllene, især den ældste hoppe har i år haft noget af et arbejde i at passe på både føllet og føllets mor og hende var vi bange for vil stjæle føllet. Vi har dog kun 1 vallak vi har haft til at gå sammen med hoppe og føl i perioder men han er 20 og lavest i hierarkiet, ved ikke hvordan vallakker tager imod føl hvis de har højer status i flokken..

• #10   15. jul 2012 Ham min har gået sammen med har været leder. Men han har taget det helt cool og min har da også taget føringen når de 2 går sammen smiley
    Dyrlægen enbefalede at de skulle gå alene eller sammen med 1 mere til hun blev 14 dage smiley

• #11   15. jul 2012 En normal og rask hest ville ikke gøre et føl noget.. De vil hjælpe med at beskytte føllet i flokken, ligesom i naturen.. Du kan gøre det du starter med at lukke en af hestene over, så bliver det også mindre stressende for hoppen.

Min hest blev født på marken, den blev accepeteret med det samme og var endel af flokken. De ville alle beskytte føllet.. smiley Det er ret naturligt at hestene vil være nysgerrige på det nye "familie" medlem..

• #12   15. jul 2012 Ja det er selvfølgelig rigtig smiley Kan vi også gøre smiley

Kommentér på:
Lukke føl og mor sammen med de andre - HVORDAN??

Annonce