{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blåsten Blandingsforhold
  • #1   19. jun 2010 når man behandler med blåsten er det godt at "rense" op i revner, kløfter osv med vat, så der ikke sidder jord og skidt..

derefter drysser man bare rent blåsten ned i kløften osv, og propper vat oven i (så det lukker af) og lader det sidde...

er det slem sur stråle kan det gentages hver dag, ellers er hver 2, dag ganske fint...

man kan også tage at blande noget blåsten op med vaseline eller helosan patte salve (bare en tyk grød), og så dyppe vattet der i, og proppe i kløften

• #2   19. jun 2010 min smed anbefalede at blande med varmt vand, sådu får en mørk blå farve...

desuden er det godt at blande med helosan...

• #3   19. jun 2010 det skulle også være godt og blande med hovfedt

• #4   19. jun 2010 prober det bare op i strålen

• #5   19. jun 2010 jeg er blevet frarådt at blande det op med vand og hovfedt/olie, da disse ting virker fugtgivende - og sur stråle skal tørres, ikke fugtes...

men der er jo 1000 forskellige måder at behandle på smiley

• #7   19. jun 2010 vi bruger det ufortyndet, renser strålen, putter blåsten i, og trykker det ned med hovrenseren..,

• #8   3. sep 2010 Min hest har også sur stråle, og jeg har fået af vide jeg skulle bruge blåstenspulver. Men jeg kan ikke finde det nogle steder? Har været på apoteket og i matas, men de sælger det ikke. Nogen der ved hvor jeg kan købe det?

• #9   19. jun 2011 At blande blaasten med fugt eller blot en toer tot vat er ikke en saerlig god ide, siden at den bakterie som fremkommer i straalen netop opstaar fra
    en som regel alt for fugtig bund, som heste somregel staar paa mange timer
    om dagen!

Blaastens pulveret er isaer lavet til at skulle blandes med specialtilpasset
    hovtjaere:
    1 * Rens hoven for evt skidt!
    2 * Mix Hovtjaeren med Blaastenspulveret
    3 * Dyb et god tot vat i mixen (vattet skal vaere helt maettet med blandingen(
    4 * Stop vattotten saa dybt ind i revnet som muligt (brug evt en hovrenser)

Dette goere ved slemme tilfaelde

Hvis det er knap saa slemt kan du koebe flydende blaassten som ogsaa virker rigtig godt, som ogsaa er noget nemmere at haandtere hvis
    revnerne ikke er specielt dybe!

God fornoejelse

(TRavdiscount i Nordjylland forhandler alle disse artikler! Derudover ved jeg at bluehorse ogsaa har en del af disse produkter som jeg omtaler)

Kommentér på:
Blåsten Blandingsforhold

Annonce