{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
188 visninger | Oprettet:

mit føl vil ikke ind i boksen.. {{forumTopicSubject}}

hejsa.. er der nogen der har nogen forslag til hvad jeg kan gøre ved følgende problem:
Mit føl har slået sig på sin boks, og er bange for at gå derind, så hun skynder sig (hvilket resulterer i at hun slår sig igen) det var blevet en smule bedre, og jeg havde lige fået troen på at nu gik det okay... men så flippede hun helt, hvilket resulterede i at hun faldt, og nu er den helt gal...

hvordan kan jeg få hende ind uden at hun slår sig igen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mit føl vil ikke ind i boksen..
  • #1   19. mar 2006 Jeg kendte engang en hest der havde samme problem. Ejeren bakkede den simpelthen ind i boksen hver gang. Det er nu ikke noget jeg gad at gøre i længden hvis det var min hest. Min ene hest ville engang ikke ind i vanspiltovet fordi hun ikke troede hun kunne vende derinde. Med tiden blev det bedre. Mit råd til dig vil være tag fat i føllet og prøv at få den til at tage det mere roligt. Efter nogle gange skulle det gerne blive lidt bedre. Men der kan godt gå lang tid inden den kommer helt over skrækken.

• #2   20. mar 2006 Som Z28TA kan du bakke føllet derind..

Men ikke nok med det er besværlig det er også en forkert måde at håndtere problemet på da det jo ikke løser det..

Bliv ved med at træne og sørg for at have god tålmodighed...

Træn evt. i at gå ind i andre bokse...

Hvs du ikke kan finde andre udveje så få nogen til at hjælpe dig med at holde føllet så det blive guided stille, roligt og sikkert ind i boksen..

Gør dette i en god periode og sørg for det går godt hver gang.. Og husk rosen..

Når du så selv skal have hende ind så lad være med bare at slippe hende på staldgangen. Følg med hende ind i boksen (gå på siden af hende - du skal ikke stå foran og trække)

Gå selv med ind i boksen - imens du har ved trækstovet og så sørg for at vende hende stille og roligt inden du tager grimen af...

Held og lykke med hende..

• #3   20. mar 2006 hmmmm - min 6 års, var også ude for en uheldig situation da hun var føl... det var godt nok en vandslange hun fik viklet sig ind i, så hun fik revet røret itu og blev sprøjtet til i vand, som hun pga. vandslangen ikke kunne komme væk fra.... derefter var jeg nød til at opbygge et større tillidsforhold mellem os, og så lige så stille starte med at vaske hovene, og ½ år efter op af benene osv. Sådan så det kom i hendes tempo.

Måske du skulle prøve med nogle tillidsøvelser og nogle "leder" øvelser, så din føller basse, kan se at det er dig der bestemmer men at den samtidig kan stole på at du nok skal passe på den.
    Er der en anden hest der hvor føller er?? En som den ser op til?? Prøv at trække den ind i boksen og så lad føller se at der ikke sker nogen....

• #4   20. mar 2006 vi havde engang en hest på 165 ca, der slå sig.. så vi blev nødt til at lave lågen mega bred for at den ville gå ind.. :S

• #5   20. mar 2006 Prøv evt . at ''lokke'' hende med noqet foder eller noqet hun synes er rart .. Giv hende massaqe inden du lukker hende ind i boksen , så hun er afslappet oq ikke tænker såå meqet over det . Hvis hun så freaker så massér hende lidt iqen indtil hun iqen er afslappet . Så skal hun nok komme derind til sidst .
    - Tålmodiqhed .

Kommentér på:
mit føl vil ikke ind i boksen..

Annonce