188 visninger
|
Oprettet:
mit føl vil ikke ind i boksen.. {{forumTopicSubject}}
hejsa.. er der nogen der har nogen forslag til hvad jeg kan gøre ved følgende problem:
Mit føl har slået sig på sin boks, og er bange for at gå derind, så hun skynder sig (hvilket resulterer i at hun slår sig igen) det var blevet en smule bedre, og jeg havde lige fået troen på at nu gik det okay... men så flippede hun helt, hvilket resulterede i at hun faldt, og nu er den helt gal...
hvordan kan jeg få hende ind uden at hun slår sig igen??
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 990
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.029
Men ikke nok med det er besværlig det er også en forkert måde at håndtere problemet på da det jo ikke løser det..
Bliv ved med at træne og sørg for at have god tålmodighed...
Træn evt. i at gå ind i andre bokse...
Hvs du ikke kan finde andre udveje så få nogen til at hjælpe dig med at holde føllet så det blive guided stille, roligt og sikkert ind i boksen..
Gør dette i en god periode og sørg for det går godt hver gang.. Og husk rosen..
Når du så selv skal have hende ind så lad være med bare at slippe hende på staldgangen. Følg med hende ind i boksen (gå på siden af hende - du skal ikke stå foran og trække)
Gå selv med ind i boksen - imens du har ved trækstovet og så sørg for at vende hende stille og roligt inden du tager grimen af...
Held og lykke med hende..
feb 2006
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 360 Svar: 3.824
Måske du skulle prøve med nogle tillidsøvelser og nogle "leder" øvelser, så din føller basse, kan se at det er dig der bestemmer men at den samtidig kan stole på at du nok skal passe på den.
Er der en anden hest der hvor føller er?? En som den ser op til?? Prøv at trække den ind i boksen og så lad føller se at der ikke sker nogen....
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
okt 2005
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 2.510
- Tålmodiqhed .
mit føl vil ikke ind i boksen..