{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Kan ikk styre mig selv ;'/ {{forumTopicSubject}}

Håber virkelige at i vil hjælpe mig!
- Inden jeg lige starte så vil jeg bare lige skrive at jeg er ikke prof. til at forklare ting.
+ Jeg har problmer med at stave.


Men -
Mit problmer er at jeg ikke kan styre min vrede. Jeg har en mor, der har vært syg hele de 15 år jeg har levet, og hun er faktisk ret tit blever indlagt. På grund af (private) grunde. Det skal bare lige siges at jeg ikke kan snakke med hende, hun lider af så mange sygedomme, at det er helt vildt ;o
Min far, arbejder hele tiden og jeg er ene barn. Så det jeg faktisk vil ud med er at jeg ikke har støtte, fra nogen side af.
Siden jeg har vært lille har jeg ikke kunnet styre min vrede. Jeg er 15 år nu, og gå og slå på ting, så jeg kan mærke smerte!
- Prøv at forstå mig, jeg ved ikke hvorfor jeg gør det, men sådan afregere jeg bare.
Jeg rider på en Fjordhest, en dejlige en faktisk. Møllevejs Hannibal.
Jeg er blevet meget følsom pga det med min mor, og at jeg ikke har fået snakket med nogen om alle mine problmer, også teeagnere problmer!
- Men når jeg rider blever jeg faktisk hver gange vrede, på Hannibal. Fordi jeg kan kæmpe med ham inden han går. Altså i dressuren.
Forresten hader jeg dressur, men bliver jeg nød til at ride det, for at jeg kan springe (som man siger)
Jeg ser ikke noget i dressueren. Og hader bare at ride det. Springning, på banene eller ude i skoven elsker jeg bare !!
Det er alt for mig.
Det enest problmer er at Hannibal lider af astma og må derfor ikk rigtig springes på. Jo, men ikke så meget eller ikke så - I ved hvad jeg mener! !
Men pga jeg ikke kan styre min vrede, gå det utroligt meget ud over min ridning. Og har rigtige mange gange tænkt på om at jeg skulle stoppe, for jeg ikke et temparmang! Den er i hvert falde mega lille.
´Mit ejer nevo er også gået ned siden jeg fik Hannibal. Før ham red jeg på Hans hel søster, som har hjulpet mig og på den nevo jeg er nu. Men fordi jeg ikke kan de samme ting med ham, som jeg kunne med hende, er jeg rykket ned, med mit nevo !
Ret træls at tænke på /;

Håber i kan hjælpe mig med mit problem !
Bare fyr løs med at muligt ramdom !!!


Trine Rasmussen ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikk styre mig selv ;'/
  • #1   27. jun 2010 Jeg kender godt selv til dit problem med at du ikke kan styre din vrede.. Men du kunne begynde til en sport, eller fx råbe højt, hvor der ikke er andre mennesker, det tror jeg virkelig kunne være sundt for dig, for jeg ved godt hvordan man har det efter ens agreation er gået ud over et levende væsen. Fx da jeg gik til håndbold, kom jeg på den måde af med min agreation, men jeg stoppede pga af smerter i knæ og ryg, og måtte derfor finde en ny måde at afreagere på. Nogle gange bliver jeg bare sur på alle omkring mig, og andre gange er det nok bare at cykle en lang tur med højt musik i ørerne. Jeg tror det er meget indviduelt, hvad man synes er den bedste måde at afreagere på. Din situation med din vrede er helt normal. Nogle er bare bedre til at tackle deres vrede end andre, men det eneste man kan gøre er at blive ved at forsøge, for til sidst skal det nok lykkes (:

    Har du ikke noget familie du kan tale med om din mor? Eller en god veninde? Jeg kender godt selv til hvordan det er når en man er tæt på er syg hele tiden og bliver indlagt og den slags.

    Mht. til dressuren. Der har jeg haft det ligesom dig, men efter jeg fandt en ny part, som egentlig er dressur hest, men som elsker at srpinge, er jeg faktisk også begyndt at kunne lide dressur (!). Jeg synes du for det første burde få noget hjælp i form at undervisning, hvis ikke du gør det i forvejen. Også ellers sætte dig nogle små mål, og nå disse mål. Det skal også lige siges at fjordheste jo tit ikke er de nemmeste at ride dressur på. Men man kan sagtens ride i skoven tit, også ride et par timers dressur om ugen, og lidt spring også.. Det er det jeg gør, for selvom det nu er en fornøjelse at ride dressur for mig, så holder jeg mest af en skovtur og spring, ligesom du beskriver. Der er jo ingen der siger at du skal kunne ride dressur på højt plan, for at kunne springe lidt 'hygge spring' når din hest har astma..

    Håber du får styr på det hele igen (:


  • #2   27. jun 2010 1 det er forfærdeligt ikke at kunne snakke med nogen. skriv evt breve det hjælper lidt smiley
    2 hvis du bliver hidsig når du rider så hop af................ og bliv nede indtil du er rolig igen... hannibal skal ikke straffes eller på anden måde lide under dit temperament...........

    mht. dressuren så må man desværre bide i det sure for at få det man gerne vil opnå i sidste ende..

    jeg har selv måtte hoppe af min gamle pony fordi hun nogen gange kunne drive mig til VANVID. men jeg vil hellere hoppe af end at straffe min hest fordi jeg ikke har selvkontrol..

    håber du kunne bruge det til noget smiley


  • #3   27. jun 2010 Selvfølgelige vil jeg ikk straffe Hannibal med at fx. slå ham med pisk, eller noget i den stil (:

    Og tak ! (:


  • #4   27. jun 2010 straf er også et hårdt tøjle træk eller en unødvendig shenkel..
    om ikke andet kan han helt sikkert også mærke når du sætter dig op på hesten og er sur og negativ over fx. at skulle ride dressur... det giver dårlig stemning og hesten mærker det med det samme og bliver utryg...


  • #5   27. jun 2010 Mygind smiley . - Tak! jeg har også brugt med at råbe når der ingen var xD
    Synes det er pisse irreternde at jeg har det på den måde, men som du skriver ikke alle er lige gode til at styre det.

    Det med at hoppe ned tror jeg at jeg vil bruge (:
    - Nej fjordhesten er ikke lige den nemmeste, men han kan sg sagtens gå la, hvis det skulle være! Han er en sporty fjordbolle (:

    Min mor er polak, så min ene familie bor i polen og de synes det er forkert at hun tager så mange piller, så dem kan jeg ikk snakke med det om. Og fra min fars side. Er de faktisk ligeglad med mig /;
    - Jo, har også snakket om det med min ex bvi. men det er ikk det sammen når hun ikke kan forstå mig, fordi hun ikke selv at oplevet det.

    Mange tak for støtten, det mangler jeg kan jeg sg føle ..


  • #6   28. jun 2010 Det må være forfærdeligt ikke at have nogen støtte i det daglige. Venner er ikke helt det samme som en familie burde være. Kan du ikke prøve at tage en snak med din far? Måske vil det virke akavet, men jeg er sikker på at I sammen kan finde ud af at måske kontrollere din vrede.
    Det er rigtig træls for dig at den hest du rider, ikke må ret meget af det du allerhelst vil. Kan du ikke prøve at finde en anden part så? Det lyder selvfølgelig lidt hårdt og det er jo ikke så nemt igen, men det skal jo være sjovt for dig at ride, og det er det sandsynligvist ikke, når du ikke må springe ret meget, som du jo bedst kan lide. Kan godt det med vreden. Har på dårlige dage også en lunte, der siger spar2 og hvis jeg "kommer til" at afreagerer på hesten (f.eks. sparke unødvendigt til den eller hive nytteløst i tøjlen), så hopper jeg for det meste af og begynder at tude og står og krammer og nusser hesten. Har selv lidt problemer med at kunne have tankerne i hovedet. Mit "problem" er så at jeg simpeltnok ikke VIL snakke om nogle af dem. Selvom jeg har støtten hvis det skulle være, så udnytter jeg den ikke. Og når noget under ridetræningen så går helt galt, og jeg ikke ved hvad jeg skal gøre så bliver jeg så sur på mig selv at jeg lader det gå lidt udover hesten, hvorefter jeg bryder helt sammen. Det sker HELDIGVIS ikke så meget mere, men det skete tit engang.
    Men jeg vil helt klart råde dig til at søge noget støtte. Det lyder til at du virkelig har brug for det så søg det. Med hjælp af dine forældre, så kan I sikkert finde en vej frem, så du kan lære at styre dit temperament smiley


  • #7   28. jun 2010 Du må gerne skrive til mig på besked, hvis det er noget du vil snakke mere om, kender det godt ..
    Det er meget svært, og der er tit mange følelser indblandet i det ..
    du kan jo evt nøjes med at ride dressur en gang imellem, longer, rid tur, hyg med hesten, og så rid lidt dressur og evt. få en til at undervise dig og prøv at slappe af ..
    ved ikke om det hjælper, men når du rider så lad være at tænk for meget over hvordan den går og hvordan det ser ud, prøv at få ro på dig selv, og slappe af og nyd ridningen, og så senere kan du begynde at arbejde mere med hesten smiley
    Har selv før haft svært ved ikke at blive sur på hesten når jeg selv har en dårlig dag, men det nytter jo ikke noget, de kan jo ikke gøre for det ..
    Har os selv haft en del problemer, og ved hvor svært det kan være og hvor alene man kan føle sig, jeg har dog brugt mine heste utrolig meget som fri rum, og har slappet af og tænkt lidt på andre ting når jeg har redet, så vil ikke tro det vil hjælpe dig at droppe hesten smiley
    Bare skriv hvis du har brug for det smiley


  • #9   28. jun 2010 Jeg får undervisning (: Hun hjælper mig meget, men når jeg ikk får det, går det igen dårligt.
    Jeg skal ride på Hannibal en mående igen og så skal jeg på efterskole, for at starte på en frisk. med mit liv.
    Jeg kan ikk snakke med min far, for han plejer bare at sige jaja, og så er det det.

    Mine far snakke om at jeg skulle går til psykolog, men gider det ikk. Har prøvet noget lidende.


  • #10   28. jun 2010 jeg ville nok søge til psykolog... meget hurtigt. Du kan hos psykiater få piller, men jeg tvivler på problemet ikke kan vendes om i din alder.. Du har, hvad jeg vil sige, et abnormt og meget usundt livssyn mht ridning. Når du taler om din nuværende hest har astma og du ikke kan springe osv, du taler om heste som om det var rene nydelsesobjekter. Det livssyn bør du prøve at bryde.. Jeg tror der er mange ryttere med dit problem så du er nok ikke alene..

  • #11   28. jun 2010 Jeg er meget enig med Fleur Penter i det, hun skriver. Jeg mener helt klart også, du bør få noget professionel hjælp. Er ked af at høre, du ikke har en familie, som rigtigt formår at støtte op omkring dig - det må være rigtig hårdt - men netop af samme årsag bør du nok genoverveje en psykolog.

  • #12   28. jun 2010 Nu siger du, at du ikke vil til en psykolog.. men hvis du ikke har noegn at snakke med, er det en god ide med en psykolog.. de får en til at tænke og handle på de ting man går med, kan få dig til at få nogle redskaber, som vil hjælpe dig.. det er ikke tabu at gå til psykolog, men tværtimod stærkt gået at erkende, at man har det skidt og vil handle på det:-) Hvis din far ikke ar til at snakke med, så skriv at brev til ham, det kan nogle gange være nemmere, så får du det skrevet som du egentlig gerne vil ud med, og han kan læse det mere en en gang, tror det vil virke bedre i dit tilfælde.. og så skal du være hudløst ærlig.. din mor har det skidt og din far føler måske han gør alt hvad han kan for at forsørge jer og være der for dig, og er måske egentlig ikke klar over, at du rent faktisk har det rigtig skidt..
    Ift. din ridning, så skal du af med vrede og det "går så udover" hesten, uden at den har fortjent det.. jo mere anspændt og negativ du er, jo dårligere går hesten, det er klart.. Prøv som andre også foreslår at gøre det fysisk, det er nemlig sådan, at ved at være fysisk, så kommer du af med noget af din vrede og så begynder den positive cirkel måske, altså i form af motion, sport eller hvad der interessere dig..
    Men hvis du ikke får gjort noget ved det nu, vil det være noget der følger dig resten af dit liv, og det ønsker du jo ikke.. Måske har du også en god lærer el. lignende du kan betro dig til:-) held og lykke


  • #13   28. jun 2010 Har ondt af dig, håber duh får det bedre smiley

Kommentér på:
Kan ikk styre mig selv ;'/

Annonce