544 visninger
|
Oprettet:
På græs - Med klokker? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg'er!
Min unghest skal på græs i morgen, altså døgn-græs.
Hun har før smidt sko, når hun har gået på dag-græs.
Hvordan plejer i at gøre, kan jeg sætte hende på døgn-græs med klokker, klokker af gummi, eller hvordan skal jeg gøre?
Vil nødig have, at hun smider en af skoene, da der ikke er mere at slå dem på i
- Anne Emilie
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.042
eventuelt et par for store neopren klokker med lam
dec 2007
Følger: 94 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 359
Mine er også på døgnfold nu .. De to jeg har tilbage .. :o(
De har begge sko på og de har bare alm. klokker på. Helst gummiklokker, men lige pt. går Simply med tykke neopren klokker da de fik nye sko på i går .. Mine har gjort det i flere år, og har ikke haft sår efter det. Det eneste tidspunkt jeg havde lidt problemer med det er hvis vi får meget regn og de bliver våde længe oppe under klokken. Hvis de bare bliver tørre hver dag, så har jeg ikke oplevet problemer. Hvis den er slem til det så kan du give hende to sæt gummiklokker på hver ben, og helst et nummer for store, så de går helt ned til jorden ..=)
Går det forresten godt med den nye?
mar 2009
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 10 Emner: 18 Svar: 364
til gengæld vil jeg ikke putte gummi klokker på, da jeg har oplevet at min gamle pony fik store skarve sår af dem i koderne
sep 2007
Følger: 127 Følgere: 123 Heste: 4 Emner: 81 Svar: 396
Tak for jeres råd, jeg prøver at starte med et par i gummi, hvis jeg kan se at de sidder dårligt på hende, skifter jeg.
Stelmach:
Hej,
Jeg prøver som sagt mig frem, men starter med gummi-klokkerne
Det går rigtig godt, hun skal til kåring i August, og jeg glæder mig rigtig meget!
Sabine skal fremvise hende, så det bliver skønt !
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.670
Min ridelæres hest trådte engang sin sko næsten helt af, så fik han den vendt så han trådte den op i hoven igen. altså så skoen vendte helt forkert og sømmene sad helt forkert i hans hov.
Bette-mus:
Det er meget forskelligt fra hest til hest, da Anton havde sko på smed han den ikke. og Glorija har jeg heller aldrig oplevet hun har smidt en sko. men kender en hendes hest var ekspert i at tage sine sko af. smeden skulle som regen ud 1-2 dage efter den var blevet skoet, nogle gange nåede han knap og kører inden den havde fået dem af igen. Det var så snart han blev sluppet fri på foden bukkede han helt vildt og løb også rykkede han dem af igen
Men synes klart du skal ligge klokker på din hest :o)
jan 2004
Det var ikke sjovt at skulle have den af og vaske hans hov.
jan 2004
jan 2004
sep 2007
Følger: 127 Følgere: 123 Heste: 4 Emner: 81 Svar: 396
jan 2004
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.893
http://www.horze.dk/ProBell-klokker/19764,da_DK,pd.html?dwvar_19764_color=BL&start=18&cgid=protectionboots
På græs - Med klokker?