{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

På græs - Med klokker? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er!

Min unghest skal på græs i morgen, altså døgn-græs.
Hun har før smidt sko, når hun har gået på dag-græs.

Hvordan plejer i at gøre, kan jeg sætte hende på døgn-græs med klokker, klokker af gummi, eller hvordan skal jeg gøre?

Vil nødig have, at hun smider en af skoene, da der ikke er mere at slå dem på i smiley

- Anne Emilie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt under hæk 650 kr.
  • lægning i fliser ca 3,2 kvm 1.030 kr.
  • Mindre ophængsopgaver på væg 1.000 kr.
  • Nedtagning af køkken 1.000 kr.
  • Hænge to sengeborde op 350 kr.
  • Rette / støbe stolpe til komposit hegn 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På græs - Med klokker?
  • #1   1. jul 2010 giv den nogle gode BLØDE klokker på (bløde oppe omkring koden)..

eventuelt et par for store neopren klokker med lam

• #3   1. jul 2010 Hej Anne ..

Mine er også på døgnfold nu .. De to jeg har tilbage .. :o(

De har begge sko på og de har bare alm. klokker på. Helst gummiklokker, men lige pt. går Simply med tykke neopren klokker da de fik nye sko på i går .. Mine har gjort det i flere år, og har ikke haft sår efter det. Det eneste tidspunkt jeg havde lidt problemer med det er hvis vi får meget regn og de bliver våde længe oppe under klokken. Hvis de bare bliver tørre hver dag, så har jeg ikke oplevet problemer. Hvis den er slem til det så kan du give hende to sæt gummiklokker på hver ben, og helst et nummer for store, så de går helt ned til jorden ..=)

Går det forresten godt med den nye?

• #4   1. jul 2010 jeg vil sikkert putte neopren klokker på, det går min nemlig med.
    til gengæld vil jeg ikke putte gummi klokker på, da jeg har oplevet at min gamle pony fik store skarve sår af dem i koderne smiley

• #5   1. jul 2010 Hej alle.
    Tak for jeres råd, jeg prøver at starte med et par i gummi, hvis jeg kan se at de sidder dårligt på hende, skifter jeg.

Stelmach:
    Hej,
    Jeg prøver som sagt mig frem, men starter med gummi-klokkerne smiley
    Det går rigtig godt, hun skal til kåring i August, og jeg glæder mig rigtig meget!
    Sabine skal fremvise hende, så det bliver skønt !

• #6   1. jul 2010 Jeg ville købe nogle neopren klokke (du skal nok have nogle stykker på du kan skifte dem ind i mellem) evt. med lam i toppen, Også husk og ligge dem om dagligt og sørge for der ikke er snavs under klokkerne som kan skave den. Synes klart du skla forberede dig på det, da de både er drøn aveligt at den taber skoen, men det kan også blive farligt for den og de andre heste, hvis de træder den op i hoven.,

Min ridelæres hest trådte engang sin sko næsten helt af, så fik han den vendt så han trådte den op i hoven igen. altså så skoen vendte helt forkert og sømmene sad helt forkert i hans hov.

Bette-mus:

Det er meget forskelligt fra hest til hest, da Anton havde sko på smed han den ikke. og Glorija har jeg heller aldrig oplevet hun har smidt en sko. men kender en hendes hest var ekspert i at tage sine sko af. smeden skulle som regen ud 1-2 dage efter den var blevet skoet, nogle gange nåede han knap og kører inden den havde fået dem af igen. Det var så snart han blev sluppet fri på foden bukkede han helt vildt og løb også rykkede han dem af igen smiley Så det er meget forskelligt om de "piller" dem af eller de bliver hængende smiley

Men synes klart du skal ligge klokker på din hest :o)

• #8   1. jul 2010 Okaybettemus det er altid godt og lære noget smiley Jeg grinte også af hende da hun fortalte mig det, men kiggede godt nok da jeg selv så hn gjorde det smiley Og med hensyn til den hest der trådte skoen op i hoven var det den samme hest. Jeg skulle self passe dem den dag han gjorde det . så typisk at skulle ringe og sig. jaa nu har Lego igen trådt sin sko af, men denne gang sidden den på hoven igen bare helt forkert. -.-

Det var ikke sjovt at skulle have den af og vaske hans hov. smiley

• #10   1. jul 2010 jeps rigtig meget. Han blev aldrig ridehest igen. ikke så meget på grund af det med skoen, men fordi han var slidt op. men det var stadig synd for ham og hoven blev bare mega fyldt med betændelse

• #12   1. jul 2010 ja mega smiley

• #13   1. jul 2010 Jeg kan ikke komme og se til hende dagligt, det har jeg ikke mulighed for, så lægger bare et par gummi klokker på, og ser hvad der sker smiley

• #15   1. jul 2010 ja prøv det, og se hvad der sker :o)

• #16   2. jul 2010 horze har nogle billige neopren klokker. Dem ville jeg bruge hvis jeg var dig.. De holder ganske udemærket. Tror de koster ca det samme som et par gummi..

http://www.horze.dk/ProBell-klokker/19764,da_DK,pd.html?dwvar_19764_color=BL&start=18&cgid=protectionboots

Kommentér på:
På græs - Med klokker?

Annonce