{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Undervisning 2 x pr. uge, for MEGET?! {{forumTopicSubject}}

Hej, er jeg den eneste der til tider synes at undervisning bare to gange pr. uge er for meget? smiley

Hvis nu min ugeplan ser således ud:
Mandag: FRI
Tirsdag: dressurundervisning
Onsdag: springundervisning
Torsdag: På tur, som afveksling fra ''banerne''
Fredag: FRI
Lørdag: stævne
Søndag: stævne

Hvis ikke der er stævne i weekenden er der jo tid der til at ride/øve det man trænede til undervisning, ellers er man jo faktisk ikke nået et skridt videre når man når tirsdag igen, med endnu en gang undervisning?

Er det bare mig, eller behøvede man egentlig kun dressur undervisning hver anden uge fx? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervisning 2 x pr. uge, for MEGET?!
  • #1   12. jul 2010 Næ... Synes det ser ganske udemærket ud...

• #2   12. jul 2010 Synes på ingen måde at 2 undervisningstimer om ugen er for meget..
    Tilgengæld giver jeg personligt ALDRIG en hest fri før et stævne.. Og slet ikke 2 gange i ugen ..

Så jeg mener det er fint med 2 timer per uge (:

• #3   12. jul 2010 Det var ikke kommentarer til min ''uge'' men mere et spørgsmål om der er andre end mig der føler sig sådan lidt når de møder op til undervisning næste gang, hermed mener jeg at de ikke føler at de faktisk har haft tid til at træne selv og få mærket efter hvornår hesten er der og hvordan det hele føles når man er alene? smiley

• #4   12. jul 2010 Sisse Andersen:
    Giza er kun 6 år og har været redet i knap et år, så jeg giver hende med glæde fri 2 gange pr. uge :).
    - at de så ligger op af weekenden med stævne er bare tilfældigt, men hun har altid fri om mandagen smiley

• #5   12. jul 2010 Forstår godt hvad du mener - nu går jeg ud fra det er springstævner du starter? I så fald tror jeg godt du ville kunne nøjes med dressurundervisning hver anden uge (:

• #6   12. jul 2010 Det var mere en hentydning til at du sagtens kunne presse en trænings dag mere ind (:

• #7   12. jul 2010 Næh overhovedet ikke ;D

• #8   12. jul 2010 Nej. Har elever der rider undervisning hos mig 2-4 gange om ugen, og andre der kun kommer forbi hver 3. måned. Det kommer jo helt an på indlæringsevne osv osv osv

• #9   12. jul 2010 Kan godt forstå du synes det er meget, når du giver hesten fri to gange om ugen - så ville jeg også have det som dig. smiley

Hvis du nu red i stedet for at give fri, så tror jeg du ville få en anden opfattelse af det.

• #10   12. jul 2010 Så jeres heste har aldrig fri eller hvordan skal jeg tolke det? smiley

• #12   12. jul 2010 vil da mene det er fint med to gange undervisning smiley
    dog mener jeg ikke en hest skal have fri dagen efter den har sprunget, du kan jo bare skridte den lidt eller sådan smiley
    Dagen før stævne synes jeg dog er fint, har mine tit, for at ha mere energi til stævne ..
    Jeg rider dressur undervisning 1gang i ugen og spring 1-2 gange i ugen og det synes jeg virker fint, og de andre dage er så tur, dressur, longe og sådan - og så ca 1 fri dag i ugen ..

• #13   12. jul 2010 I skoleperiden, har min hest fri én dag i ugen, fordi jeg er på arbejde. Men her i ferien har jeg masser af tid til at ride, selvom jeg også skal arbejde - og så er der altså ingen fridage. smiley Hvis jeg kan undgå det, så får hesten ikke fri. Egentlig er det ikke sundt for dem, fordi de nemt får ømme muskler efter en fridag - så jeg foretrækker at lave lidt lettere ridning eller skridte en tur, i stedet for at give fri. smiley

Men ja som du siger - hesten er jo ung, og hvis den kun har været redet i et år, så er det vel fair nok at give fri. Men så vil jeg også mene at det er lidt voldsomt med to undervisningstimer og stævne hver/hveranden weekend - eller hvor tit du er afsted. smiley

• #14   12. jul 2010 Synes overhovedet ikke at to gange er for meget.
    Jeg red også spring og dressur undervisning på samme uge engang, men jeg springer dog ikke mere nu smiley

Hvis jeg havde råd hed det da også dressur undervisning 2x ugentligt smiley

• #15   12. jul 2010 Jeg ville ønske jeg kunne ride dressur undervisning 2 gange ugentligt. Gjorde jeg sidste uge, og det passede mig perfekt.

• #16   12. jul 2010 jeg får undervisning 4 gange om ugen på mine heste.

• #17   12. jul 2010 Synes jeg ikk det er .. men ville dog ikk tage dem lige efter hinaden men det er en anden side af sagen.

Jeg synes det er godt du giver den fri 2 gange om ugen, man skal jo os tænke på at det er et vildt dyr hvis det skal være rigtigt, og at blive redet 6-7dage om uge synes jeg er lidt syndt for hesten, men det er jo smag og behag

• #18   12. jul 2010 Jeg synes slet ikke det er meget. Kan heller ikke rigtig se hvorfor det skulle være hårdere for hesten at blive motioneret bare fordi det er undervisning. Personligt synes jeg man ofte får lavet noget mere kontruktivt arbejde med sin hest når man rider undervisning og så er det kun en halv time (eller jeg rider "kun" undervisning en halv time, ved ikke med jer andre). Hvor imod hvis man rider alene kan man hurtigt ride dobbelt så lang tid før man opnår det samme og så er det ikke engang sikkert man opnår det samme som ved undervisning, altså mener jeg at man ved undervisning får lavet et stykke arbejde med sin hest som er kort og godt. smiley

• #19   12. jul 2010 jeg red en gang undervisning i dressur hver anden dag smiley
    Det synes jeg blev for meget!
    Men en til to gange dressur og en spring synes jeg er dejligt! smiley
    og det passer både mig og hesten godt!

men synes det er en ting man skal gøre rigtigt meget op med sig selv!
    hvor meget hesten kan holde til, hvor sammearbejdsvillig den er og hvor meget man selv vil! (;

som spring rytter fx. går man jo ikke op i dressuren er PERFEKT (forstå mig rigtigt smiley )
    og hvis det ikke er dressuren man vil ride i stævner i, ville hver anden uge jo være fint med dressur! smiley

men hvis du spørg en dressurrytter ville de aldrig synes at undervisning to gange ugenligt er for meget! smiley

• #20   12. jul 2010 jeg red en gang undervisning i dressur hver anden dag smiley
    Det synes jeg blev for meget!
    Men en til to gange dressur og en spring synes jeg er dejligt! smiley
    og det passer både mig og hesten godt!

men synes det er en ting man skal gøre rigtigt meget op med sig selv!
    hvor meget hesten kan holde til, hvor sammearbejdsvillig den er og hvor meget man selv vil! (;

som spring rytter fx. går man jo ikke op i dressuren er PERFEKT (forstå mig rigtigt smiley )
    og hvis det ikke er dressuren man vil ride i stævner i, ville hver anden uge jo være fint med dressur! smiley

men hvis du spørg en dressurrytter ville de aldrig synes at undervisning to gange ugenligt er for meget! smiley

• #21   12. jul 2010 Pt rider jeg ikke undervisning , men skal til at ride undervisniing 2 gange i uge nu ved landstræner. Så nej jeg synes det er passende

• #22   13. jul 2010 Jeg kan godt forstå, din unge hest får fri to gange om ugen. Det er jo når de hviler, de sætter muskler og vokser.

Kommentér på:
Undervisning 2 x pr. uge, for MEGET?!

Annonce