{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

at tabe sig som hest.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ha min fjordhest til at tabe sig en del, da hun nu har stået stille i 1 år og fået føl, så er der jo selvfølgeligt en del ekstra mave smiley

Er der nogen der kender nogle gode metoder til at få hesten til at tabe sig, evt. en go træningsplan eller ligende? smiley
Og evt. noget foder som kunne være godt at gi? smiley

Ved godt at jeg stadig skal tænke på hun går med føl, men derfor er hun stadig lige overvægtig nok (;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at tabe sig som hest..
  • #1   14. jul 2010 muhldorfer har noget foder som slet ikke feder og stadigvæk må få rimelig meget af så man føler man giver den mad *S* men ellers er det jo bare hø wrap til at tygge på og vitaminer smiley Du kan longere hende så får hun da lidt motion smiley

• #2   14. jul 2010 masser af ture smiley

også efter en 2-3 gange, så løb ind i mellem-

• #3   14. jul 2010 Træn cavalettis. det opstrammer mavemusklerne og hiver maven op, så den ikke har hængemavse. og så ikke for meget græs, giv hø i stedet, og ellers bare en masse motion smiley

• #4   14. jul 2010 Jeg har min oldenborg som har en tand for meget mave, hende longerer jeg over bomme, så hun hiver maven ind, svømmer hende på karmdal, samt rider normalt... (dog ikke i den varme det har været), det hænder når vi longerer at hun ender med at longerer over spring også, den hest elsker simpelthen løsspringning, hun trækker selv på springene selvom longe cirklen slet ikke går over ti lspringene (-. det for også ryggen op og maven op...

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #5   14. jul 2010 Tammie der findes ikke noget foder som slet ikke feder!!

Du skal starte stille og roligt op. skridte småture indlagt lidt trav. Mærk efter hvad hun kan holde til.
    Hold igen med alt foder græs og hø (hø feder også)
    Sørg for hun får vitaminer og mineraler. Og giv lidt kvalitetsfoder så hun kan holde energi niveauet. Pas på hvis det er alt for varmt, ikke at overdrive i starten
    Held og lykke

• #6   14. jul 2010 Prøv at se den her tråd:

http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=629403

Lizet smiley

• #7   15. jul 2010 Lone A: Hvilken hjælp du giver.. Hvis hesten ikke får noget at tygge på andet end det du beskriver kan det alså ende med mavesår m.m i naturen tygger den min. 16 timer i døgnet. og nej de har noget foder der faktisk ikke feder der skal meget til før det gør så undersøg lige før du angriber Tak... smiley Der er så lidt i det foder i forhold i tyggetid så du ikke kan give det skyld for at fede smiley

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #8   15. jul 2010 Jeg siger ikke at den ikke skal have noget at æde, bare at man doserer det og at den ikke kan tabe sig ved hjælp at foder.
    Jeg siger at foder feder. Lige meget hvad du putter i munden feder det hvis man spiser for meget af det. Det er mængden af det givne foder der tæller. Samt tilgangen af græs.
    Jeg skriver netop hold igen med foder. Der er jo en grund til at den er for tyk. som sikkert dels er fordi den har været i fol.

• #9   15. jul 2010 Jeg ved ikke hvor langt hun er henne med føllet - og hvordan fodermængden skal være derefter (har kun haft valakker, så har ingen erfaringer med føl ved siden af *fnis*)

sæt forbrændingen op, hold den kørende, og giv hesten færre kallorier end den forbrænder - så vil den tabe sig smiley

den bedste måde (og rarest for hesten), er at give den masser af tørt hø, eller 2. slet wrap. Giv den, så den konstant har noget at æde...
    Hvis der er rigeligt og næringsrigt græs på folden - OG KUN HVIS DER ER DET - så giv den mundkurv på. så kan den hele tiden nippe lidt, men ikke skovle ind. Det er vigtigt at græsset er langt nok til at den kan æde det - ellers er det ikke korrekt overfor hesten.

derudover ville jeg give den en mineral blanding så den er dækket ind - og en håndfuld lucerne til at tygge på...

og så skridt nogle lange ture på den.
    Start med 30 min, og øg med 5 min hver dag. når du er oppe på at skridte i 1 time-1½, lægger du 5 travintervaller ind à 2 min varighed. med 1 min skridt imellem. du lægger 1 travinterval på hver dag - til sidst er du oppe på 15 travintervaller altså 30 min trav.
    Herefter laver du det om til 4 x travintervaller à 5 min, og lægger 1 travinterval på hver dag, indtil i er oppe på 6 travintervaller altså 30 min trav.
    Så øger du igen - og laver 3 x 10 min travinterval. gør dette i en uges tid.
    herefter kan du ride normalt - hesten er i form.

det gør ikke noget, at du stadig et par gange om ugen skridter nogle lange skridture af minimum en times varighed. det styrker sener og kondi smiley

Kommentér på:
at tabe sig som hest..

Annonce