{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af kandar {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er så småt ved at spare sammen til en kandar til Chopali. Jeg kigger lidt rundt på nettet efter nogle, men jeg synes ikke jeg finder det helt store. Nogle der har nogle gode hjemmesider? Jeg søger kvalitet som f.eks. OS, Döbert, Kieffer osv. Sort med messing spænder (meget gerne rundsyet).
Jeg har også lidt spørgsmål omkring bidet. Jeg har kig på denne kandarstang: (link fjernet) . Jeg vil gerne have den så tynd som muligt, men hvad siger I? Og hvor lange mener I personligt at stængerne skal være?
Og mht. bridon-bidet. Hvad er forskellen på et bridon og det almindelige trensebid han går med nu?
Håber I vil hjælpe mig lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til køb af kandar
  • #1   16. jul 2010 Bridonbiddet er todelt, meget tyndt og har meget små ringe. :o)

• #2   16. jul 2010 hvorfor vil du ride med kandar ?

• #3   16. jul 2010 Og den kandarstang du har linket til er god, den havde jeg også til min pony, og tungefriheden er okay, ikke for høj og ikke for lav.
    Jeg mener at Isabella Werth har lavet nogle nye rundsyede kandarer, der ikke er helt ligeså dyre som OS.

• #4   16. jul 2010 Disturbia: Okay mange tak smiley

• #5   16. jul 2010 Tiller: Har hørt at de bid skulle være gode, så dem vil jeg hovedsageligt gå efter. 1000 kr er altid rart at spare, så må kigge mig lidt omkring på tyske sider. Tak smiley

Distrubia: Mener også at hvis tungefriheden er lavet for stor/høj, så går buen da også op i ganen, ikke? Synes også netop det bid så ud til at være passende. smiley

• #6   16. jul 2010 www.calevo.de, sælger de kandare, og de er okay billige.
    Jeg mener personligt, at stængerne ikke skal være længere end 5-6cm. Køb et tyndt aurigan underlægningsbid, og se om du kan finde en billig HS stang smiley
    Bare så i kan træne det. HS er generelt utroligt godt, så jeg ville anbefale at du købte et knapt så dyrt kandar (et Kieffer af de ældre modeller el. lign.), og så købte et tyndt aurigan underlægningsbid, og en HS stang smiley

• #7   16. jul 2010 MKN: Tak for det. Har et Döbert Classic hovedtøj til ham nu, og er bare blevet så glad for kvaliteten der er i de dyre trenser fremfor dem til 200-600 kr. Hvis jeg køber en billigt kandar, så ved jeg at det næsten bliver "spildte" penge, for skal før eller siden ud og købe et kvalitetskandar. Men jeg må se mig lidt omkring og se om jeg ikke kan finde noget. Tak for hjælpen smiley

• #8   16. jul 2010 Jeg syntes at det er bedst at sammensætte et "lille kandar", specielt til en uerfaren hest (med uerfaren mener jeg, en hest der normalt ikke går med kandar)...
    Så en tynd stang med små stænger (6cm) og et tyndt underlægningsbid - så tror jeg du vil få lettest ved at vænne ham til det smiley

• #9   16. jul 2010 Jeanette Rolighed Mehl *: For at prøve det på ham og se hvordan han reagerer på det. Reagerer han fint, så ligger vi det på hylden indtil det bliver mere nødvendigt (altså oppe i M-klasserne), men reagerer han spændt på det, så træner vi det lige så stille indtil han vænner sig til det. Kan mærke du meget gerne vil starte en diskussion om hvorvidt jeg skal ride med kandar eller ej. Opret den egen debat, hvis det er det du vil. Ønsker ingen "kandar vs. ikke kandar diskussioner" i denne debat, tak.

• #10   16. jul 2010 Frida
    - Så lidt smiley
    Ja, det kan jeg godt se. Men hvis du kender nogle som rider med kandar, og som måske har en hest på str. med din, så kunne du evt. prøve at låne det i en periode, så i bare kan øve at skridte med det, og få ham til at acceptere det nye "fyld" i munden smiley Så kan du i mellemtiden spare op til et kvalitets kandar - disse er jo ikke helt billige smiley

• #11   16. jul 2010 MKN: Ja på det punkt er både hesten og jeg uerfarne, så tager dit råd til mig. Vil helt klart også finde på bridon og stang så tyndt som muligt. Og synes også for lange stænger for meget voldsomt ud. smiley

• #12   16. jul 2010 MKN: Det haster slet ikke at vi skal til at træne det nu. Vil bare begynde at spare sammen til det, og når jeg engang får penge til det og finder det rigtige kandar, så tror jeg også det er ved at være tiden, hvor vi lige så stille kan begynde at vende os til det smiley Nej de er jo ikke helt billige, men jeg ved bare at jeg før eller siden vil have en kvalitetskandar, så kan lige så godt begynde at spare sammen nu og købe det fra starten. Så sparer jeg pengene på det "billige" kandar, som jeg kunne starte med.

• #13   16. jul 2010 Okay smiley
    men nej, ville skam ikke starte nogen diskotion .. bare høre hvorfor folk nogle gange køber kandar smiley
    - men syntes selv det er iorden at ride med kandar, når man gerne vil op og starte m, for der skal man jo ride med kandar smiley ..

• #14   16. jul 2010 Jeanette Rolighed Mehl *: Jeg kan ikke klare, at folk som dig, evigt og altid skal starte en debat, om hvorvidt det er dyremishandling eller ej at ride med et kandar.
    Drop det nu - tror du din mening kan få Frida til at skifte sin? smiley Tror du hun ville smække et kandar på sin hest, for så derefter at flå munden i stykker på den? Jeg tror hun holder lige så meget af sin hest, som du gør af din.
    Hvis du gerne vil have det skåret ud i pap, så rider konkurrence-ekvipager, konkurrencer. I dette tilfælde, er det dressur der er tale om. Der findes forskellige niveauer, og fra MA er det obligatorisk at ride med kandar. Frida er utroligt sød ved sin hest, da hun finder ud af nu, hvad han siger til et kandar, istedet for bare at smække det på den dagen før de skal starte deres første MA1, og så bare trække igennem på den til den underlægger sig.
    Syntes du ikke det ville være ondt?
    DERFOR vil hun ride med kandar smiley Fordi det er obligatorisk i middelsvær (valgfrit i mb), og nu vænner hun ham så bare langsomt til det smiley

• #15   16. jul 2010 Jeanette Rolighed Mehl *:
    - Du må meget undskylde, havde ikke set din sidste besked, hvorvidt der stod du ikke ville starte en diskution.
    Min fejl. Jeg går normalt bare i forsvarsposition med det samme, da jeg er ved at være træt af frelste HG'ere, som rakker ned på dressurrytterene smiley
    Undskyld, igen smiley

• #16   16. jul 2010 Jeanette: Iorden. smiley

• #17   16. jul 2010 MKN: Det kan ske for selv den bedste. Var også selv klar til at gå i forsvarspostion, hvis Jeanette lukkede et eller andet bras ud, som hun jo heldigvis ikke gjorde smiley

• #18   16. jul 2010 Frida
    - Hehe, ja, det er desværre sårn' man bliver nød til at være her på HG, hvis man ikke skal rakkes ned.. smiley Det er lidt ærgeligt, for vi bør ikke få dårlig samvittighed over at ride konkurrencer, ride med spore, kandar osv.
    Hvem siger vi er mishandlere, som ikke kan finde ud af at håndtere det? smiley

• #19   16. jul 2010 Præcis. Men har efterhånden lært at lade folk snakke. Mine heste får det ikke ringere, ligemget hvad folk siger smiley
    Har kigget lidt på siden og er faldet over denne kandar (en af de dyre :P) http://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/1060410.html . Der hvor man vælger "Beschläge(fittings)" kan man vælge "Messing (brass) add 50.00 Euro". Bliver det så messing spænder for 50 Euro oven i?

• #20   16. jul 2010 Lige præcis. Det er sårn man skal tænke, og så vende det døve øre til. Det har jeg bare lidt svært ved, når folk hentyder til, at jeg mishandler min hest smiley Nu rider jeg så ikke med kandar (endnu), men mht. dækkener, bid, spore osv. - det er jo helt forfærdeligt! smiley

Uh et lækkert kandar! Ja, for 50 Euro mere får du messing spænder smiley

• #23   16. jul 2010 Du kan også få 3-delt bridon.. Forskellen på bridon og alm. er tykkelsen og størrelsen på ringene..

Men schockemöhle laver også kandare som er lidt billigere end OS og Döbert

• #24   16. jul 2010 Tak for svarene. smiley

• #25   16. jul 2010 Bridon-biddene kan også fås i 3-delt, hvilket jeg bedst kan lide.

Kommentér på:
Hjælp til køb af kandar

Annonce