{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

ungheste spat / muskler i ryggen {{forumTopicSubject}}

Dato: 19-07-10 07:42

Hejsa.

min ladator er 6 år gammel holstener.

han gik igennem bøjeprøve på alle 4 ben i forgårs, han har dog spat i V bagben.

min dyrlæge mærkede ham lidt på ryggen for at se om han skulle have ondt, det havde han så i H side, mit sprøgsmål lyder så, kan det være fordi han har aflastet V bagben den gang han var "halt" og havde ondt (han blev tilredet for 4 mdr siden)

med rytter går han rigtig godt, går selv i holdning og er fremadgående, men på H volte søger han selv over på V volte det lyder lidt mærkeligt :0) men man kan mærke på ham nå man rider ham at han ikke er vild med den.

Det var kun i muskellaturen der var smerte i.

ligeledes har han staldkrampe i mild grad på V bagben.

jeg får massør til ham i dag samt laser behandling.

men tænker om jeg skal kontakte en kiropraktor også ?

kan i genkende noget af det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg har en hoveddør hvor låsen skal fikses , det samme ud til mit skur . 800 kr.
  • Trimning af levende hegn 2.400 kr.
  • Sætte lampe op i stuen 900 kr.
  • Hang a mirror on a concrete wall 500 kr.
  • Mount a few things (small wall shelf, two frames and a wall mounted shower) 900 kr.
  • Opsætning af mørklægnngsgardiner 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ungheste spat / muskler i ryggen
  • #1   19. jul 2010 Hej
    Sikke da noget jeg troede bestemt ikke den kunne gå gennem en bøjeprøve med spat i et bagben?
    Men tror at en massør er det helt rigtige du skal nok bare regne med at den skal masseres nogle gange:-)
    Held og lykke

• #2   19. jul 2010 jo de går igennem bøjeprøve, nå spatten er groet sammen ( det er kun nogen heste der ikke bliver smerte frie)

• #3   19. jul 2010 Jeg ville køre til Tyskland med den, og få den behandlet. Det koster godt nok kassen, men så er du også sikker på din hest bliver tjekket i hoved og røv, og at den får den rette behandling smiley

• #4   19. jul 2010 han er ikke syg, dyrlægen sagde bare han var en smule øm.

• #5   19. jul 2010 Så ville det også være en idé at få den behandlet i ryggen, og så kan du få svar på alle dine spørgsmål. - Og så er du sikker på den får den rigtige behandling til din hest. Mange rider rundt med skjulte fejl, som de danske dyrlæger overser.

• #6   19. jul 2010 Vores tidligere pony havde også unghestespat.

Han gik fint igennem en bøjeprøve, da spatten var ophelet, så det kan sagtens lade sig gøre. Ponyen havde ikke præblemer med rygmuskulatur - tvært i mod - han var meget symetrisk og muskuløs.

Det er altså meget normalt at unge heste har en foretrukket side. Det behøver ikke hænge sammen med spat. Min t 5 års, der er redet til for få måneder siden, var KLART mere velgående i balance, styrke osv på venstre volte, mens det kneb mere på højre volte. Nu har vi øvet og forskellen er ved at udligne sig.....

• #7   19. jul 2010 det kan godt være derfor . Men det er vigtigt at få rettet op på, da skævheder i muskler jo kan give skævheder 100 andre steder - ligesom hos mennesker. Men når i træner den op på den problemvolte. Er det vigtigt at huske, at i ikke skal ride mere på hans dårlige volte end i rider på den gode. Det skal være lige træning, for lige muskler smiley held og lykke med det.

• #8   19. jul 2010 okay jeg må se hva massøren siger i dag, der kommer forhåbenligt kiropraktor i næste uge, min dyrlæge sagde det ikke var slemt med ham, og at min sadel igen skulle tilses..

• #9   19. jul 2010 Ved det ikke rigtigt har noget med indlægget at gøre, men min "Gamle" hest på 17 har spat i en svær grad i det ene bagben og en lidt mildere grad i det andet, og går fint igennem bøjeprøve. Og må rides normalt.

• #10   20. jul 2010 lisbeth

det er sjov du siger det, min dyrlæge var også meget i tvivl da hun tog røgten billeder af min ladator på det ene bagben, da sagde hun det så absolut ikke godt ud, og der var næsten tale om afliving.
    og nu 5 mdr efter går den igennem bøjeprøve - og vi tager nye billeder af den til december - hun sagde til mig at jeg kunne bruge ham til det jeg ville ( er super glad for den meldning) så nu bliver han trænet op til det han er født til, regner med at starte i november..

men forstår bare ikke - jørgen falck rønne siger han skal have kiler sko på uanset hvad for at undgå halthed igen - har jeres spat heste kiler sko på selvom spatten ikke laver ballade ???

• #11   20. jul 2010 Ja hun går med kiler, for ikke at forværre det. Ved ikke om det er nødvendigt for hende, men hun har dem på for en sikkerheds skyld.

Den eneste grund til at vi opdagede at hun havde det var fordi hun havde lavet et vrid, og hun så gik halt meget længe. Nok pga spatten.

Hun har ellers aldrig været halt i de 3 år jeg har haft hende.

Kommentér på:
ungheste spat / muskler i ryggen

Annonce