{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingstekæde??
  • #1   20. jul 2010 det er ldit forskelligt hvad den bliver brugt til. nogle bruger den som en slags forstærkning til træktorvet, andre bruger dem så kæden er fæstnet i en anden ring end den man fører hesten i og så trækker den igennem grimen, enten som en forstærkning af grimen eller så grimen kan trykke kraftigere på næseryggen, hvis hesten nu har tendens til at ignorere grimen i sig selv. jeg har også set et sted hvor de fæstenede dem til væggen og brugte kæden som optøjring til strigling

• #2   20. jul 2010 Man sætter den i den ene ring i grimen nede ved næsebåndet, og så om i ringen på den modsatte side. Den skal ikke over næseryggen, men den anden vej. Hvis man fx trækker med en hingst kan den jo godt være lidt svær at holde og så hjælper det jo meget, da den strammer, hvis hesten hiver.

Det er lidt svært at forklare xD

• #3   20. jul 2010 Jaa, som IDA siger, så er det sådan man plejer at gøre med en hingstekæde. Dog holder jeg på, at hvis man har opdraget dyret ordentligt fra start af, og kan finde ud af at holde adrenalinen nede, så er en hingstekæde unødvendig.

• #4   20. jul 2010 ahaa okay, tak for svar smiley

• #5   20. jul 2010 Normalt har jeg samme holdning som Stutteri Auriklen ang. hingstekæde.
    Men i de tilfælde hvor hesten fra starten har fået lov at tage føringen og ikke ser mennesket som leder og har en tillært adfærd der ved at de er stærkest, er den anvendelig.
    Jeg købte feks. min dreng i december, han havde 14 ejere der havde opgivet ham, bag sig og havde nogle meget farlige situationer bag sig.
    Han gik hvor det passede ham, stejlede op af folk, vendte rundt, gik ind i folk osv. da jeg købte ham. (jeg vidste det godt da jeg købte ham, han var misrøgtet hele livet og fået regelmæssig tæsk)
    Han var jo meget stærkere end mig, så når vi skulle træne tillid osv. til at starte på, havde han hingstekæden på. Brugte den i 1 måned ca. hvorefter den bare var i lommen. Han fandt hurtig ud af at når han fulgte mig, var det ikke ubehageligt, men hvis han feks ville stejle el gå sin vej, var der et pres på.

Idag bruger jeg den aldrig, og han fandt hurtig tilliden, da jeg jo ikke som de andre tæskede løs på ham med kæp, pisk osv.
    Men har hesten fra starten lært at gebærde sig, mener jeg ikke man skal bruge det smiley

• #6   20. jul 2010 Præcis Anett, det kan desværre blive nødvendigt når dem der har haft hesten tidligere ikke har kunne finde ud af at opdrage hesten ordentligt /;

• #7   20. jul 2010 unødvendig redskab. Hesten kan ALTID trænes til at gå med alm tov. Min trak jeg engang i hingstekæde, dengang jeg troede det var nødvendigt, men den dag idag følger hesten mig uden tov, og uden jeg har fat i den.

• #8   20. jul 2010 Ikke unødvendigt, det kan være et virkelig godt redskab, hvis man bare bruger den med omtanke. Vores 2 ungbasser havde ingen tillid og fjordbollen gjorde stort set som den ville. Det er heller ikke godt, hvis man før har haft dårlige oplevelser. Så smitter det af. Hvis "jeg" føler mig mere tryg og sikker, med en kæde, synes jeg det er ok. For når vi slapper af, så gør hesten det også. Man skal bare huske, at bruges den forkert, kan den volde alvorlig skade på hesten.

• #9   20. jul 2010 tanja

P.S. Der er ikke noget, der hedder dumme spørgsmål.
    Der er kun mindre brugbare svar.

Kommentér på:
Hingstekæde??

Annonce